Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterböckerfilmtips
Läst 2223 ggr
Opal
0

indianböcker

Är det någon som vet några bra indianböcker där man kan läsa om deras läror och seder?? Är mycket intresserad av indianer och jag har min guide som är en mycket vis och gammal indian. Vill lära mig mer om dom.

chik
0

Oskyldig  Du jag har tidningar..Jag kan ta en bild på ett ex. Men det blir inte fören i kväl. Skall bort nu.

Lena.P är jag i verkliga livet.

drutten53
0

några bra böcker vet jag inte..men fråga på bibblan..eller bokhandeln…själv fråga jag bokhandeln..och dom tog hem om..TAINOS-INDIANER..fast den fanns bara på engelska..men köpte den ändå..mitt barnbarn är Tainos-indian..ja 3-4 genrationer tillbax..indianer är något jag oxå gillar skarpt..ha en bra dag

Moonie
0

En bok som jag bara älskar är "Vinden är min mor"…handlar om en shaman och lite så…..den är ja…man bara måste läsa den. Finns i pocket och kostar inte många kr.

Vet inte direkt om det är en sån bok du är ute efter men jag rekommenderar den starkt =)

xinluo
0

"vinden är min mor" kan jag också rekomendera om du inte har läst den, den läser jag om och om igen. HA DET GOTT

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Spiriteye
0

Vinden är min mor!!!

MÅSTE LÄSAS!!

Inanna
0

Hm.. Nedanstående är ju en bok skriven i modern tid, så vad som finns där av "gammal visdom" vet jag inte… Tyckte ändå att tankegångarna var intressanta och givande:

"Fyra grundstenar till ett bättre liv 1 : din guide till personlig frihet Ruiz Don Miguel

Don Miguel Ruiz kommer från en släkt där många är healers. Han växte upp på den mexikanska landsbygden med sin mor som var curandera (healer) och sin morfar som var nagual (schaman). Familjen väntade sig att Miguel skulle tillägna sig dess urgamla kunskapsarv och ägna sig åt healing och undervisning och föra vidare toltekernas mystiska kunskaper. Men Miguel lockades av det moderna livet och studerade till läkare. En nära-döden-upplevelse förändrade hans liv. Chockad av denna upplevelse började han ett intensivt sökande inom sig själv. Han tillägnade sig sina förfäders urgamla visdom, studerade flitigt tillsammans med sin mor och tillbringade en tid som elev hos en schaman i den mexikanska öknen. Hans morfar, som då gått bort, fortsatte att undervisa honom i drömmen. Enligt toltekernas tradition är en nagual någon som leder en människa till personlig frihet. Don Miguel, ättling till örnriddarna, är nagual och delar med sig åt andra av sina kunskaper om de gamla toltekernas läror. De fyra överenskommelserna du måste göra med dig själv är följande:

* Var sann i ditt tal
* Ta ingenting personligt
* Ta ingenting för givet
* Gör alltid ditt bästa " _(slut på citat, från nätbutiken Amuletten)
_

squaw
0

då ska du läsa Alberto Villoldo schamansk healing : indiansk läkekonst , oliver la farge nordamrikas indianer, ChristianF feest, the cultures of native north americans,

Opal
0

Vinden är min mor har jag äntligen köpt. Så den ska jag börja att läsa. Tack för alla era tips.

Elisabeth-J
0

#8 Du kommer att få en underbar läsning, den är helt fantstiskt underbar :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

cillaj
0

jag har en väldigt bra bok, men jag vet inte om den går att få tag på längre, den är ganska gammal, men du kanske kan fråga på biblioteket . Den heter "Indianer" och är skriven av en amerikan Benjamin Capps. Det står jätte mycket om hur de levde och har väldigt fina bilder i oxå.Den är översatt av Nils-Erik Baehrendtz.

kram cilla.