Min mormor
Hej! Är ny här i forumet, jätteskoj att detta forum finns då jag är väldigt intresserad av det övernaturliga.
Jag undrar en sak, tror ni att man ofta inbillar sig saker för att man vill att det ska vara sant? Jag tror jag har fått besök av min mormor 3 gånger, men samtidigt har det varit när jag gått och lagt mig eller sover, så det kanske bara varit nåt jag drömt?
Första gången hon hälsade på mig var strax efter att hon dött, för 5 år sedan. Vi stod varann väldigt nära och hennes död kom väldigt plötsligt och jag saknar henne fortfarande otroligt mycket. Iaf så låg jag och sov i min säng vänd mot väggen. Det var morgon och jag vaknade av att nån drog mig i armen så jag hamnade på rygg. Jag kände hur någon kramade om mig och jag öppnade mina trötta ögon och såg en kropp med blåa kläder. Blundade igen och fick en puss på munnen. Jag tänkte sen för mig själv "vänta nu, vem var det där?" och tittade upp, men då var det ingen där. Kände mig väldigt skakad då detta var första gången jag nånsin fått kontakt med nån från andra sidan, ja om de nu inte var nåt jag drömt..
Vid två andra tillfällen är det när jag gått och lagt mig, men inte än somnat. Jag känner helt plötsligt en våg av värme och massa energi runt magen och hjärtat. Hela jag fylls av otrolig värme och kärlek och jag känner mig så glad för jag vet att det är mormor som kramar om mig. Börjar såklart gråta av glädje, och efter ca 10 sek försvinner det.
Är detta kanske nåt jag också bara har drömt? Eller har någon andra haft liknande upplevelser?
Jag vill ju tro att det var min mormor som hälsat på mig dessa gånger. Men det finns ju den där lilla delen som bara säger att jag drömt allt. Vad tror ni?

hej där,vill bara säga.. lita på din känsla och lita på de du ser.. känner du att de är så.. då är de så.. tror allt din mormor kommer och hälsar på :D kram
Javisst är det din mormor, du vet ju det och känner det, så där har du redan svarat på din egen fråga….och att det händer när du skall somna eller sover och vaknar, beror nog på att du är så himla avslappnad då….för det är på detta vis som jag oxå har fått kontakt med några av mina närmaste som har gått bort….
Visst är det härligt men samtidigt läskigt, tycker jag…för jag hör till den rädda skaran….
ha det så gott
EIja

Tack för svaren! :)
Håller med dej Eija, tycker också det är läskigt. Men som sagt, också härligt :) Det att jag är som mest avslappnad när jag går o lägger mig och att det kan bero på de, har jag inte tänkt på! Det kan nog stämma :)