El
Ibland när jag är på väg att somna så hör jag som att en elkabel låter. Svårt att förklara. Nästan som att elkabeln brinner upp. Det hörs i några minuter. Jag brukar då tänka är det något fel med kablarna i huset eller är det andevärlden som ger sig påminnda??
Är det fler som har hört det någon gång??

Nej däremot så kan jag höra en massa röster, som om det är en hel massa med folk som står och babblar i munnen på varandra.
Man kan urskilja vissa ord men inte höra hela meningar .
Ibland ser jag ansikten som far förbi också.
mm. Jag har aldrig hört elkabeln heller. Men jag brukar höra andetag, Tunga sådana, när jag är hos far.
Men varken min far eller min bror hör det.
jag hör som ett tapp tapp ljud och då vet jag att min Guide är där….
Opal - början til UKU!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

nr 3 skratta jätte mycket av början i ditt svar.. såg de hela som en tecknad film asg asg asg asg 

#5 Då måste jag fråga dig, vart har jag då varit?? Kram
#7 i Andevärlden ditt vi alla går när vi såver(hem)
Vänligen Jane

#8 Tack. Men vad kan det sprackade (som elkabel) då betyda?? Har du något idè??
Jasså#8 Inte viste jag att jag var där när jag sov. Jag trodde att jag var kvär här. Och vem är det då som pratar i sömnen med min kropp!?!!?
En del har bäst kontakt med andarna när dem sover och en del har det i vaket tillstånd. Det är olika Opal.
Men om jag fattade hela rätt så sov du inte när du hörde detta. Du var på väg att somna. Då är man i ett slags meditativt läge nästan. Kanske då som man öppnar sig eller vad säger ni andra?
#9 presis innan du kliver ur din fysiska kropp vibrerar din ande så kraftigt att det kan "låta i öronen"(då oftast somnar man direkt - efter detta ljud och minns inget mer) En del kan göra dessa resor medvetna medans de flesta minns inget allas!
Det är altså vibbrationen som låter som ett surrande eller sprakande
om du inte har fladdermöss i vägarna eller annat:-)
Vänligen Jane

Jag åker då iväg när jag sover till andra dimmensioner.
Självfallet är det olika kontakt vi har med andarna.
När man är på väg att somna och på väg att vakna upp ur sömnen så har man bäst kontakt med andevärlden.

#11 Haha, fladdermöss, jag hoppas inte det
. Mycket intressant förklaring. Tack för ditt svar.
#10 Du är en ande som innebor i en fysisk kropp för att kunna vara på jorden - så ditt rätta hem är andevärlden(för din ande).
Min syn på sömn är att det inte bara är vår fysiska kropp som behöver sova - utan vår ande behöver hämta näring ifrån andevärlden för att orka vara här i fysisk kropp!
Vanliga människor har alla kontakt när man sover med andevärlden och för andevärlden kanske enda sättet att förmedla sig till icke mediala männskor i deras drömmar!
Andevärlden kan i vaket tillstånd endast förmedla sig igenom sk medium eller mediala!
Enligt min förståelse:-)
Vänligen jane
jaa… nu när du säger det så…. det låter ju helt rätt. Tack Jane. Jag tror jag fatta ett och annat nu.
#14 Jane, kan man själv utveckla UKU resor på ett sådant sätt att man minns dem?
När jag hör din beskrivning på hur det kan låta så känner jag ju igen det fast jag har ju inte reflekterat över det, som med mycket annat som "bara hör till".
#16 Vist kan man det - sök på nätet Sassarson är ju bra på UKU!
Det finns tekniker för att utveckal sådant! - fast rekomenderar att man ska veta vad man ger sig in på och vara psykisk stark!
Vänligen Jane
#17 Tack, då ska jag läsa på lite om detta + att jag ska försöka släppa rädslan.
#18 Har lagt en länk i den andra tråden om UKU