Början till UKU
Hej alla godingar i "natten"
Jag har en undran. Jag upplever väääldigt ofta just början till det där "läskiga" förlamningsstadiet i början av en UKU. Saken är den att jag tycker det är så otroligt skrämmande att känna hur kroppen domnar av samtidigt som jag är "vaken" att jag oftast börja "kränga" mig ur tillståndet och på så sätt väcker kropp och sinne så att upplevelsen försvinner. Nu undrar jag, hur sjutton ska jag bära mig åt för att få mina UKU utan att bli skrämd från vettet? Finns det ngt tips om hur jag ska tänka, gå till väga osv???
Mycket tacksam för svar:-D
Mvh
Virrpannan på ifokus:-)

Eleri_Twinkle Vi diskuterar det i en anna tråd med, El tror jag den heter!
Sassarsson kan ju e del om detta- jag vet vissa tekniker - men är tveksam till att man själv ska sträva efter dessa UKU - ser det mer att de händer när de ska hända!
Men om du kliver ur medvetet sträck ur din hand och känn din guide som aldrig skulle låta dig färdas ensam
. Eliminera rädslan så får du uppleva fantastiska saker:-)
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Hihi, jag frågade just Jane i en annan tråd hur man går över till level 2. Men du, det har jag också upplevt men jag hade glömt det, jag har ibland trott att jag dör så jag tvingar min själ att ligga kvar i kroppen………Sedan är jag jätterädd för att somna!
Hej, du är precis som mig, vettskrämd….men jag har hört att man skall bara slappna av och låta det ske /lättare sagt än gjort/, tycker jag, men det är vad jag har hört….nu är det väldigt längesedan detta skedde, men det skulle vara kul att kunna få övervinna detta….lycka till med din kamp, jag håller tummarna för dig
1# Oj, hoppas det är ok att jag öppnade denna tråden*håller tummarna*
Jag kan om jag vill försätta mig i trance och nå fenomenet, men jag har inte gjort det på länge nu. Men eftersom jag har det så ofta i sömnen och envisas med att bli så rädd, så blir det lite som en utmaning jag gärna vill över:-) Hur mycket avdomnad/förlamad måste man vara för att vara redo att ex "sträcka ut handen"?
Kraaam

Jag blir också så där rädd att jag inte vågar fortsätta utan jag skvätter tillbaka.
#2 ihihiih ja, jag har tydligen lyckats sätta fokus på ämnet samtidigt som andra*fniss* Jag känner såå väl igen hur du känner det…jag är livrädd att bli förlamad non stop eller så*rys*
#3 tack Eija, jag hoppas jag får tillräckligt mod en dag och du med*KRAMA*
#5 Precis, sååå frustrerande
Ibland när jag vaknar efter en dröm, så vaknar jag med ett ryck eller som om jag" landar", har jag då varit ute på en astralresa? För det mesta så minns jag inte drömmarna å det tycker jag är synd.

Känner igen den här rädslan, men min sitter i att det går så otroligt fort. Jag trycks iväg ut i rymden av en sådan ofantlig kraft, och det är alltså själv farten som jag blir så rädd för. Kan alltså inte kontrollera den alls. Därför har inte jag heller vågat mig på det här på flera år! Saknar det och skulle vilja kunna behärska det, men vet inte hur jag ska gå tillväga?

#8 Jag har också varit med om att jag vaknar av att jag landar i sängen..jag känner liksom hur det gungar till i sängen..Undrar också om det är en astralres man har gjort då?
Någon annan som vet något om detta?
Kram Eva
Och finns det någon därute som vet hur man kan underlätta tankemässigt osv inför inträdan i en UKU?

Finns en hemsida som heter www.soultravel.se…
#11 Jane tipsar i inlägg #1, om någon som heter Sassarsson, det bprde finnas något att läsa ute på nätet.
Jag själv har inte hunnit med att läsa det.

Det finns en artikel här med en del svar. Förlamande tillstånd
Sen finns det att läsa om det i länken som finns i #12
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#10 Det där med att det gungar till i sängen har jag vaknat av också. Det känns som om någon buffar till den eller flyttar den fastän mannen ligger alldeles stilla brevid.
Ja sassarson finns på soul travel - fast det finns massor av sidor för sådant här på nätet.
http://www.soultravel.se/UKU-skolan/UKU-skolan.shtml
Som jag skrev tidigare så tror jag inte man ska framkalla dessa - de kommer självmant om det ska vara där!
Lycka till Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"