Meditation
Att meditera behöver inte var så krångligt som många har fått för sig. Jag leder själv kvällsgrupper uppe på min vind ,det ger en otrolig behaglig energi på vinden.
Sätt dig ner i lugn och ro när du har tid(inte om du planerat något efter) stäng av telefonerna.Tänd ett ljus sätt på avslappningsmusik som är bra för dig.Sitt bekvämt hur som helst bara det är skönt. Blunda ta några djupa andetag ,låt dina tankar bara vandra genom ditt huvud.koppla av.Har du svårt med koncentrationen lyssna på musiken eller gå igenom din egen kropp,Har du ont någonstans gå dit och be om att få healing.
Sväva dig bort i fantasin,gå till någon plats där du finner ro.
Under en meditaion kan man få uppleva många olika saker,som att se färger,komma till platser man aldrig sett,kontakt med avlidna släktingar,prtat med andevärlden mm. Men huvudsaken är att du en liten stund sitter ner i din egen energi och tmmer tankar och alla måsten. du kommer känna dig utvilad efteråt.
krm monica
Ett annat tips som är en favorit är att du går ut i skogen. Sätter dig mot ett träd och blundar. Lyssnar in allt fågelkvitter och vinden som viner. (Detta ersetter ju då musik).
Tyvär har inte alla tillgång till det lugnet i skogen:'(

nej alla har ju inte det.då får man fantisera sig iväg till skogen och fågelkvitter=0)

jag kan inte meditera så ofta.. men detta är som en slags Meditation för mig.. sitta vid datorn.. jag försvinner någonstanns som ibland är svårt o ta sig ur.. inte alltid jag sitter på någon sida men bara o sitta o klicka runt gör mig lugn.. oftast här jag öppnar upp mig till andra sidan.. för jag får ron. :D låter lite halv galet kanske men fungerar för mig :D
kram och ha en fortsatt trevlig dag
Läs den här bara… kan ju bli lite galet… 

visst mankan meditera på många saätt,bla att gå en promenad eller sitta vid vatten mm