drömtydning
Lovade en kompis att jag skulle kolla upp en stark dröm han hade haft för ca 3 år sen men fortfarande ryser och mår dåligt när han tänker på den. Hoppas någon kan hjälpa mig med den.
Han drömmer att han är i en tempelliknanade miljö där det är mörkt. Han är utanför och det är några trappsteg och sen kan man gå en bit sen kommer det några trappsteg igen och gå lite om ni förstår.
Han står där så kommer det människor fram till honom och säger du är den enda som kan göra det du måste göra det och ger honom en dolk. Sen försvinner allihopa så kommer en djävul med stora sprida vingar springande mot templet. Och eftersom han är den "utvalde" så springer han efter djävulen även om han är skiträdd. Han känner att han inte har ngt val.
När han kommer in i templet så så stor djävulen där med sina vingar utspridda och ett ljussken lyser ner mot honom i templet. Han ser sin chans att döda den där och springer mot honom och knivhugger honom med dolken mitt i hjärtat. I den sekunden så kollar han upp och ser att det är Jesus istället han har huggit. Och hela bilden förändras. Jesus börjar gråta blod och blod rinner ner överallt. Och han fattar itne vad det är han har gjort…
Kan även säga att han är kristen den här killen. Vad tror ni. Han känner att det är en väldigt mäktig dröm och behöver "lösa" den för att gå vidare.

Jag tror att drömmen symboliserar hans eget inre den tiden. Det kan ha vart en jobbig period och då kan man ha tankar och känslor som är i uppror, det kan ha funnits rädslor hos honom som symboliserar drömmen. När man har det jobbigt inombords så kan man få mardrömmar men dom drömmarna behöver inte vara så hemska som dom ser ut att vara, det är många gånger en vägledning. Han behövde få bort det jobbiga som fanns inom honom men rädslan var att det positva skulle försvinna samtidigt eller istället för det andra. Eftersom drömmen fortfarande påverkar honom så kan det finnas rädslor av något slag kvar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tack elisabeth

Jag vill tillägga att jag tror att drömmen betyder en sårbarhet också, det finns en rädsla över att bli sårad så det kanske ska vara något som han behöver jobba med?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

ja kanske det..han läser ju detta så får kolla o känna själv