Får man ny guider då och då ?
Hej jag läste i ingläget tro på sin krafter. att jane förklara att byte av gudier ? får man ny guider då och då ? hur funkar det ni som vet ?
Men över guiden är väll altid den samma ?
MVH Zedd75
Personligen tror jag att vi byter under livet. Men jag tror aldrig att de lämnar oss helt.
En guide är helt enkelt med sålänge man behöver just den, sen kommer man till ett annat skede i livet då man behöver en annan guide med andra egenskaper, då träder den fram… Men jag tror ändå att de gamla stannar kvar lite i bakgrunden.
Du har alltid en Livsguide och den följer dig hela livet ut.
Utöver det så har du "hjälpare" som kommer och går och finns när de behövs!
Det är min uppfattning

Jag tror att man har en o samma med sig hela livet men att det finns "hjälpare" eller "vägledera" som byts ut, men det är vad jag tror!

Jag tror att vi har en livsguide, jag också, en som följer oss hela livet. Sen tror jag vi har hjälpare som följer oss längre eller kortare perioder. Jag tror att hjälparna kan vara en släkting eller nån som vi på nåt sätt känner ändå.
Jag kan berätta att jag har en farbror med mig som jag träffade när jag var liten, tre år. Han har visat sig för mig en gång i vuxen ålder också. När jag kom till ett medium berättade han för henne att det var honom jag såg. Sen har jag en annan man med mig som gick över bara för några år sedan. Han var en bekant till pappa, som gick över tragiskt i en drunkningsolycka utomlands. Han har också kommit genom ett medium och har sagt att han är villig att hjälpa om jag vill utveckla min medialitet. De är hjälpare, det är jag ganska säker på.
Jag har en kille med mig ofta som jag gick i högstadiet med och som gick över på 80-talet. Jag vet inte om han är en hjälpare, men han finns ofta runt mig ändå.
Ja vi kan ju förutom vägledare/hjälpare ha ett knippe släkt och vänner efter oss!
När jag tänker på saken lite närmare, inte undra på att det är så jobbigt bland folksamlingar, det är inte bara vi som lever inkl. guider och hjälpare….Det är även släkt och vänner 

vad jag har förstått så väljer vi själva ut våra andliga vägledare på andra sidan flera styckna.under min mediala utveckling har jag haft ett antal styckna som kommit och gått men jag har en andlig man som hela tiden finns vid min sida ,min personlige guid brukar jag säga *ler*
dom kommer säkert vid olika tidpunkter i våra liv när vi behöver dom för vissa ändamål.och det roligasa är att vi känner dom väldigt väl i ett annat liv eller på andra sidan men i detta livet har vi svårt att ta oss till det. men mannen jaghar vid min sida känns som min absolut bästa vän.
kram monica
Ger er här min syn på detta;
En Andlig Guide eller Andlig ledare får man i det ögonblick man väljer att aktivt följa den andliga vägen! Det är den som undervisar dig i din andliga utveckling!(den finns alltid i närheten i ditt jordiska liv, för att vid bästa tillfälle börja att arbeta aktivt med dig som andlig sökare eller medial)Det är den som sedan tilldelar dig din Huvudguide för din mediala utveckling
Dörrvakten eller din Skyddsguide/Ängel ser du nästan aldrig i ditt jordeliv - den finns där för dig och skyddar dig under hela ditt jordiska liv(även den som såg till att du inkarnerade tryggt). Det är den som avgör vilka andar eller hjälp Guider som får komma igenom dig och tala vid olika seanser. Denna vännen arbetar nästan helt i det tysta(kan ge sig tillkänna vid omedelbar fysisk fara eller i fysiska seanser) Med denna guide har du i din innan tillvaro redan gets det löftet som ett avtal.
Hjälpare och Inspirerare, kan vara hur många som hälst och vanligt nära och kära. Kan vara tillfälliga och långvariga! Och dem som hjälper till vid olika cirklar och seanser. Också dem som försöker få dig att välja den andliga vägen!
Huvudguide - Har du en för varje mediumskap du utövar, och som byts ut efter hand du utvecklas, högre guider för högre utveckling och lägre guider för lägre utveckling. Det bestämmer du själv hur du utvecklas, brukar vara byte eller samma, runt vart 7:e år. I utbytningsskedet kan man oftast känna sig förvirrad och lite vilsen, kan ta c:a ett halvt till ett år. Som för många ses som ett mörker(ibland går det fortare)
Andra Guider - som verkar som hjälp guider vid olika former av seanser eller cirklar. Som tex. Healing, Trans och fysiskt mediumskap. Vilka kommer med läkar expertis, andlig filosofi, goda råd. Eller för att höja energierna i cirkeln (barnguider t ex) dessa finns så länge dom behövs hos mediumet och eller för sin egen utveckling med. Här finns också många inspirerare och hjälpare som hjälper dessa cirklar och seanser framåt. Här kan till och med vissa hjälpguider gå emellan olika trans o Fysiska cirklar - för inspiration.
Vetenskapsmän , Kemisten och Alkemisten - arbetar mest i trans och fysiskat mediumskap som hjälpare - men kan förekomma även i Clairvoyanta seanser men då bygger det något för fysiska fenomen.
Sen finns det många fler som inte vill synas men som finns där en då - och i villkorslös kärlek och i tysthet hjälper oss framåt.
Detta är min sanning - ta till er det som talar till era hjärtan
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"