Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 340 ggr
SweGizmo
0

OT förkyld :(

Ich, nu har jag blivit jätte förkyyld och i helt fel läge:( har börjat mitt nya jobb och har redan fått ta ledigt enbart 2a dagen på jobbet… känns inte bra:(

Så nu idag när jag är hemma så vill jag ha tips på huskurer och allt möjligt bra, måste bli frisk, vill inte vara hemma imon med.

har redan försökt laga mat med vitlök och lite starka kryddor, det tydligen ska vara bra och så dicker jag massa Te med honung i:/ kan inga mer hus kurer.

Min blogg: SweGizmo.se

kybele
0

lägg vicks blå i varmt vatten o drick.. de smakar inte väldigt gott men rensar upp ;) krya på dig..

Zedd75
0

Här Kommer ett dansk tipis dom påstår att det funkar men jag har inte provat.

Ta en öl och koka den och drick den varm. låter inget vidare men vad gör man inte för att bli frisk snappt ;)

MVH Zedd75

SweGizmo
0

#2 Öl tipset där får jag nog avstå, eftersom jag spyr av ölsmak;) hehe.

men vicksblå grejen där lät rätt logisk och bra. ska testa det.

[Chakra]
0

Ett varmt fotbad med skivade citroner (2-3) i gör susen.Skiva dem gärna under vattnet så behålls den eteriska oljan.Lägg över en handduk så hålls vattnet varmt längre.Sitt så 15-20 min.Ta på varma sockar efter badet.

Ämnesomsättningen är stark i huvudet och däromkring när man är förkyld och detta hjälper då.
Bra vid huvudvärk också!

SweGizmo
0

#4 kan man använda något annat än just citron?? typ apelsiner?

Bybo
0

Mitt tips. Kika inne på AB, ja Alt behandlingar här på iFokus :-)

[Chakra]
0

#5 Nej, det ska vara just citroner!

[kvasthilda1972]
0

mitt tips är värm apelsinjuce men den får inte koka och hacka i 3 vitlökskllyftor fint och låt dra en stund innan du dricker det, OBS! det är starkt!!!