Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 1189 ggr
tommytoe
0

Medium se hit

Hej!

Jag är ganska ny här men funderar lite över detta med medium. Om detta besvarats innan. Länka bara till sidan, tack!

Det verkar finnas några medlemmar som är medium. Skulle bara allmänt vilja fråga. Hur upplever man att vara  medium? Positivt/negativt? Tror man på ett liv efter detta? (hmm, kanske en dum nybörjarfråga men jag ställer den ändå).

Jag har en bild av att medium är ödmjuka och vänliga människor men vet inte hur mycket det stämmer? Dom flesta är väl som vanliga människor förutom sin förmåga att vara ett medium?

Elisabeth-J
0

Självklart är man bara en vanlig människa, med kanske lite andra värderingar, tankesätt m.m.

Hur jag upplever det? Ja under många år, sen barndomen var det inget som jag ville, har försökt att stänga bort det och försökt att gå andra vägar så det har inte varit lätt. När jag till slut accepterade det och började jobba som medium så har det bara varit med glädje. Andlighet och övernaturligt har intresserat mig också sen jag var barn så idag arbetar jag med det som alltid har intresserat mig vilket är roligt. Arbetet är väldigt givande och spännande. Man blir aldrig färdig, vi står i ständig lära så för mig känns det bara positivt :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

isa
0

#1 Kan du få kontakt med de som har lämnat våran jord?

Elisabeth-J
0

Glömde ju… Ja jag tror på ett liv efter detta :)

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

#2 Ja, ett medium har kontakt med dom som har lämnat vår jord.

Elisabeth 

isa
0

Vad tror du man får för liv då? som en annan människa ?eller som ett djur ?eller en växt eller kanske någonting helt annat? som en levande varelse i en annan slags värld/planet än denna?

Jag vet inte riktigt vad jag tror om vad som händer i nästa liv, men jag tror helt säkert att man har levt ett eller flera tidigare liv, i andra århundranden.

Elisabeth-J
0

Jag tror att vi föds som en annan människa, inte som djur eller växter :)

Elisabeth 

tommytoe
0

Spännande Elisabeth. Tack för svaren!

Jane-Lyzell
0

Vi är vanliga människor med en extra gåva!

som medium finns det två sidor , en positiv och en negativ.

Att vara medium är ju kul då man får hjälpa andra människor eller "andar" .och att se positiva saker som t ex kommer att ske men då man även ser det negativa är det ju inte lika kul. allt har två sidor.

Jag brukar säga att det är inte alldig kul att veta att man har alltid rätt(låter karnske övermäktigt, men det är så det är eller har varit hitills ) Känslan du får av dina första intryck visar sig alltid stämma, ibland väljer man att blunda för man vill något så intensivt - men i slutänden visar det sig att det man kände in eller förnam från början var det var som var det rätta.

Ja, vet att vi lever vidare och lever för evigt.

Sen ödmjuka människor för att vi är medium får vi väll hoppas- det har ju också med den andliga förståelsen och utvecklingen att göra. För att du är medium behöver det inte automatiskt betyda att du är andligt och personligt utvecklad. finns mycket skitsnack i denna branchen tyvärr- likt alla andra brancher när egon eller avundsjukor får tala.

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
0

Jag har en undran, hur döljer ni som medium under tex en sittning dyker det upp något som förskräcker er, går det att hålla masken. Jag undrar för jag kan hoppa till och kraftigt reagera. Därför har jag tappat tron på mig själv i ämnet.

Jane-Lyzell
0

Hej Sven-g

Hur menar du då?

som medium bör du alltid handla utifrån etik och moral.

Vänligen Jane

Happyspirit
0

Jag svarar för mig själv då! Självklart tror jag på ett liv efter döden. Jag ser det som min uppgift att ge bevis på det. Det är liksom mitt jobb som medium att ge bra bevis på att livet fortsätter efter det vi kallar för döden.

Jag tror att du syftar på reinkarnation också. Det tror jag på. Att vi kommer hit för att lära oss saker. Att skaffa kunskap och att utvecklas som själar. så jag tror inte att vi återföds som djur eller växter utan som människor igen.

Ödmjukhet? Ja, jag själv känner mig väldigt ödmjuk över att få den stora äran att arbeta med andevärlden! Och sen är det så att ju mera jag lär mig destå mera förstår jag hur lite jag vet egentligen. Och det gör att jag känner mig väldigt ödmjuk. Även när jag möter människor som varit med om så mycket jobbiga saker i livet och så mycket sorg. Det gör mig också ödmjuk för livet. Och jag inser att livet är en gåva, som är upp till var och en att förvalta på bästa sätt.

Jag dömer ingen eftersom min tro är att alla väljer sina lärdomar i det här livet. Och det är inte upp till mig att bedöma vad det är för väg personen har valt och vilka lärdomar de  valt i livet. Min tro är att det är livsuppgiften nämligen att fortsätta och växa som själ och människa genom livet här på jorden.

KramSkrattande

sven-g
0

#10 JAG UNDRADE HUR MAN KLARAR ATT EJ VISA MED UTTRYCK I ANSIKTE OCH KROPPSHÅLLNING OM DET KOMMER FRAM SAKER SOM GÖR EN ÖVERRUMPLAD OCH HELT KLART ÄR OLÄMPLIGT ATT FRAMFÖRA TILL DEN PERSONEN . tex OLYCKA ( Jag gråter och får känslor som jag skulle ha mycket svårt att dölja)

Happyspirit
0

#12 Att arbeta som medium är också ett arbete med den personliga utvecklingen. Du behöver lära dig att hantera dina känslor bättre i såna fall. Det handlar om ett inre arbete med dig själv, att hantera dina känslor på ett bra och balanserat och tryggt sätt, om jag får lägga mig i.Skrattande

sven-g
0

#13 Hur ska man kunna vara på sin vakt, om något helt oväntat dyker upp. Något som ej finns i ens föreställning värd.

Jane-Lyzell
0

Håller med Happyspirit

att vara medium är ett stort ansvar och man förmedlar inte olycker elller död. hör till etik och Moral.

så utveckla ditt mediumskap så du förstår bättre hur det förmedlas till dig och varför - du ska inte sitta och gråta vid en sittning eller förmedla rädslor till din sitter. Du får vänta med sittningar till du kan hantera detta är mitt råd!

Vänligen Jane

sven-g
0

Jag har ingen utbildning utan född med detta elände eller gåva.

Happyspirit
0

Om du har arbetat med dig själv och lärt dig hur du reagerar i olika situationer så kommer inte det här att hända dig. Du måste också lära dig att ha en viss distans till dina sitters och inte gå in så hårt känslomässigt i dem och deras problem och deras kontakter i från andevärlden. Du måste alltså lära dig att hålla en viss distans känslomässigt utan att förlora empatin.

Dessutom har jag själv lärt mig att när jag arbetar med andevärlden finns inga regler och inga överasskningar. För precis vad som helst kan hända. Och jag vet att jag måste vara mentalt förberedd på det. Hela tiden vara i balans i mig själv och inte förlora mig själv i känslor. Det är en fin fin balansgång hela tiden. Men det krävs träning och åter träning. Och det gör du bäst i en grupp där du känner dig trygg. Där alla vet att ni bara tränar på att framföra anhöriga och budskap till varandra. Där får man göra fel och det är även tillåtet att tappa bort sig själv känslomässigt för det gör man i början.

Kram

Elisabeth-J
0

Jag håller också med Happy, man förmedlar inte sånt. sven-g, jag har haft det här med mig hela livet och jag förutsåg både olyckor och död när jag var yngre vilket var fruktansvärt jobbigt. Att gå en kurs är ett bra sätt för att kunna få hjälp med att hantera det som händer och få hjälp med hur man kan och bör handskas med det också.

Elisabeth 

sven-g
0

Att släppa till lagom kan inte vara lätt, för ser man något reagerar man. Men tack ska ni ha, ska tänka på vad ni säger och känna vad jag tycker är rätt.( Jag har stora tvivel på mig själv)

Happyspirit
0

Ja, tilliten är en stor del av den personliga utvecklingen!Skrattande

Jag vill önska dig lycka till i din framtida utveckling i alla fall.

Kram Anki

Maria-67
0

**Det finns olika sorters medium och en del förmedlar sjukdommar och död vilket är oseriöst. Och alla kan göra någonting för att förbättra sin situvation så andarna bestämmer ingenting,men man kan få råd. Jag utbildar mig och länkar med andra sidan dagen innan kursen så kommer det alltid andar som förmedlar saker. Även efter kursen så faller saker på plats som sagts man får till sig mer andlighet. Man får ochså ibland budskap i drömmar om kurser efter detta har man fått meddelande på mejlen om kurser från denna person som man drömt om. Det har hänt mig många gånger att jag varit ovetandes om kurser sen efter den drömmen några dagar efter så finns det meddelande på mejlen om kurser med den personen. Sen skall man aldrig älta saker man skall se framåt,aldrig tänka bakåt då kan man få blokeringar i kroppen och om något är svårt så skall man gå in mer i det arbeta med det, för då slipper man blokeringar som stoppar andligheten. Alla har andlighet intuition.
**

stina63
0

Jag är ingen medium men jag tror på ett liv efter detta.. att man finns först på andra sidan ett tag innan man återfödds på nytt.

Jag var hos en medium som sa en konstig sak. Hon är mycket duktig och populär i Malmö. Men de som har fastnat i mitt huvud är att hon sa * jag kan inte säga någon om denna person mer än han har det bra eftersom jag har sekretess*

Nu vet jag vad hon menade om detta och jag kan inte säga de. Men just då tyckte jag att det var mycket konstigt att hon sa så.

Happyspirit
0

Jag går aldrig in och försöker förklara vad andra medium säger under sina sittningar. Det bästa du kan göra är att kontakta mediumet du varit hos och fråga den personen. Säg bara att du har undrat över en sak efter sittningen som du måste fråga om. Jag är säker på att du får en förklaring till varför personen sa så.

Kram Anki

stina63
0

Jag förstår att ni inte kan säga någon om de. Själv så vet jag idag orsaken. Förklaringen fick jag två veckor senare. Men tycker att det är konstigt sätt att säga de, för om hon inte hade velat säga någon så hade hon inte behövt säga något alls. Men just de jag har sekretess. Men Om jag kommer till henne nästa gång så ska jag fråga.. Lite lång vänte tid till henne ca 8 månader.

Happyspirit
0

En liten fråga där då? Om hon inte hade sagt det som hon sa, hade du förstått förklaringen och orsaken som du gjorde sen? För ibland säger de bara lite och så visar det sig senare så man själv ska förstå. Hänger du med?

stina63
0

Hade hon inte sagt någon alls om denna person så hade jag inte vetat de. Men hade hon enbart sagt att han har det bra som hon sa också, så hade jag förståt vad hon menade. Jo medium säger ibland lite sen får man reda på mer senare efter ha tänkt lite. Men de hon sa sitter i mitt huvud och jag har aldrig hört någon säga så.

Happyspirit
0

Ja, då förstår jag. Hon kanske kände att hon ville säga mera men inte kunde göra det just då. Det blir ju bara spekulationer nu, och jag gillar inte att spekulera i andras länkar och kontakter. Kan du inte maila henne och fråga? Då behöver du ju inte vänta till nästa sittning? Maila eller ring henne, är mitt förslag till dig.

Kramis Anki

stina63
0

Helt rätt hon ville säga mer men kunde inte eftersom medium inte säger vissa saker som kan hända eller ska hända. Jo jag ska fråga henne nästa gång jag ska till henne. Men maila går inte och tel tid så får man sitta och ringa många gånger innan man kommer fram. Jag vet vad som hände efterått och förstår att hon inte kunde säga detta. Men konstigt sätt att säga de på. Men hon är mycket duktig och mycket populär.

Nu ska jag fixa till mig ska snart till jobb. Hörs senare i kväll. Ha så skönt i solen och njut..

kram Tina

Cristine
0

Då undrar jag om man inte som medium innan seansen eller sittningen kan be andarna att inte ta upp dåliga eller skrämmande saker?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Happyspirit
0

För mig känns det personligen inte rätt att styra dem vad de ska säga och inte. Jag tror nämligen inte att det går. Vissa säger att det går. Däremot kan jag själv välja vad jag vill framföra. Eller rättare sagt HUR jag framför saker. Man kan framföra en dålig sak på ett bra sätt, men det är en konst för sig.

tarotlasse
0

Hej på dig jag jobbar som medium på heltid och det är inte ngn större skillnad på mig en på ngn annan person med annat jobb.

jag uppelver det väldigt positivt att jobba som medium att få jobba med mäniskor  och kunna hjälpa sin medmäniskor det ser jag som det positiva i mitt jobb.

Efter många år sittande bakom en dator så var jag väldigt trött på detta.

Så för mig är det jätte positivt att få jobba med mäniskor i stället.

Men visst finns det nackdelar också för folk tror ju att vi medium jobbar 24 timmar om dygnet och att vi alldrig är lediga.

Så inte ovanligt att folk ringer på nätterna eller kl 06:00 på en söndags morgon och vill ha hjälp och då kräver omedelbar hjälp.

inte alla som har förståelse att vi medium också har ett privat liv.

Men det är övervägande positivt att jobba som medium tycker jag.

Att jobba som medium är ju inte bara att ha kontakt med avlidna själar.

Utan den större biten av mitt jobb som medium är att lära ut och utveckla andra personers medialitet.

Att lära andra att hantera och utveckla sig själva att utveckla sin medialitet är inte bara medial utveckling utan är mer en personlig utveckling.

Så är ngt av det bästa med mitt jobb att träffa alla dessa mäniskor och få utvecklas tillsamans med dessa.

Lasse

squaw
0

du fråga om medium. som du vill att andra behandlar dig så behandlar man andra……….lyssna till ditt hjärta och du får svaren.. Marie

Erika-A
0

Jag arbetar också som heltidsmedium men privat är jag som vem som helst. Man har ju ett liv som man lever här och nu och det är viktigt att skilja på arbete och privatliv.

Jag tror givetvis på ett liv efter detta, eftersom en viktig uppgift vi har som spirituella medium är att ge bevis på att livet fortsätter efter döden bl.a. Jag arbetar även med mediala utvecklingskurser för att hjälpa andra att upptäcka sin egen medialitet.
Det finns många positiva tillfällen man upplever men även en del jobbiga saker. Det viktigaste för mig är att hjälpa andra människor via mina gåvor och göra det med glädje.