Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 375 ggr
kybele
0

då och nu med att se

sitter och funderar på en sak. När jag var liten var de paranormala so hysch hysch och fick hela tiden höra jag hade vild fantasi,att jag var en del resande fick jag veta först då jag fick kontakt med min riktiga mamma nu på äldre dagar.. Men idag så kan alla se och alla är resande folk.. tycker de är lite smått häftigt att de inte är så tabu längre. Tråkigt många gånger dock att de ska bli som ett mode dock… Jag har sj en son som ser och min lilla tös pratar med någon titt som tätt.. men alla barn kan se,de jag har lärt mig dock är att inte säga de är fantasi utan lyssnar på vad barnen säger och förklarar.

CatarinaJ
0

Vi har mycket att lära av våra barn Skrattande

Veyla
0

Jo visst är det ett mode. Men mycket skitsnack finns det med;)

Veyla
0

Jag menar att tex dem som utnytjar andar för att skaffa pengar eller för att bevisa sig duktiga. De är grisar.

Jag tycker inte om iden att ta betalt för att man har kvar den mediala förmågan. Löjligt juh

kybele
0

där är vi lika.. man fick förmågan gratis o varför kräva av andra då?

Veyla
0

Precis. Och det värsta är alla tv program. Det sitter nån spydig kärring i en fotölj och katar. Säger att hon kan allt och undviker att svara på frågor.

Zedd75
0

jag håller ju inte med er där. Om det är seriösa medium som jobbar med det så ska dom ta betalt som vilket annat yrke som hellst.

Jag har hört många säga ja men du har ju gåven det är till för och hjälpa folk.

Men då kan vi ta en konstnär eller en musiker som har sin gåva. sak inta dom ta betalt för sin konst eller musik ? 

MVH Zedd75

kybele
0

sant förvisso Zedd.. men tar man betalt så ska man verkligen kunna o de är få som verkligen kan.. om du förstår hur jag menar.. bara för man har ett papper så betyder de inte man är duktig. förstår du hur jag menar.. kritiserar absolut inte de som har "licens" men tycker man kan se lika bra med som utan ;)

Zedd75
0

Vist förstår jag var du menar. men tror inte dom mediumen som utför lisens vill sätta sit egna ryte på spel. sedan kan ju  ett medium åtter kalla en lisens. 

Men sedan tro jag det fins många duktiga som håller på som inte har lisens heller. Men det är sant det fins ochså tyvär många flaska som ser det som ett lätt sätt att käna pengar. men det har det tyvär altid funis

MVH Zedd75

Veyla
0

Zedd det finns många idioter. Dem gör vad som hälst för lite status.

Sen Är det många konstnärer och musiker som ger ut sina verk gratis.

Men man kanske behöver så pass mycket pengar så att man kan sköpa in materialet. Precis som musiker. Och det är väl ockey. Men att bli rik på det. Det verkar lite sniket

Zedd75
0

#9 det fins ett fåtal inom alla yrken som tjänar gorva pengar på det dom gör. Även medium har man tänkt att bli medium för att känna grova pengar så är man nog ute och Cyklar tro och då är man heller inte så seriös.

Vist det fins nog det som gör saker grattis i all yrken. men när dom tar betlat då frågarsäter vi inte det. men så fort ett medium vill ha betalt så frågar sätts det.

vad är skilnaden ?

Veyla
0

Det är en kännslomässig skilnad. det finns hundratals av människor som hjälper andra och betalar tillochmed för det.

Skilnad på hjältar och grisar tycker jag;)

MIRJAMI
0

Min mamma berättade spökhistorier/övernaturliga saker för mig som hade hänt i våran släkt. När jag var liten så började de bli aceptabelt med de övernaturliga, men annat hade det tyvär varit på min mammas tid. Mina barn får tro på det de vill och prata med mig gärna om saker när de kommer i den åldern att de börjar bli intresserade om olika saker och förhoppningsvis även om det övernaturliga

Zedd75
0

#11          kan hålla med dig. där men fottforande tycker jag medium är ett yrke som alla andra.

#12     det kommer nog alla barn är nyfikna på det mer eller mindre ;)

MVH Zedd75