Borgvattnet?
Någon här som har övernattat på prästgården där? Upplevde ni något?
Jag skulle vilja åka dit, det kanske finns fler här som vill följa med? ;)

Hej, jag har sovit där med min klass när jag gick i 7an tror jag det var, japp det hände mkt men nu när man har mer förståelse och insikt om andevärlden och energilära så tycker jag det är hemskt att människor utnyttjar dessa stackars själar som har fastnat i den 4e dimensionen, det är mayans värld i ett nötskal.obs, detta är inte riktat mot dig esile utan de som profiterar på dessa stackars själar, men de får se efter sitt eget hus och ta sitt karma.kanske du kan besöka ett ställe som är fyllt med ljus och värme istället där du får goda energier istället.det är upp till var och en självklart, men min mening är att sådana ställen ens får finnas är oförsvarligt och hemskt.

Det finns att läsa om Borgvattnet i flera trådar här. Genom att använda sökfunktionen så kan du hitta dom :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ha, ha, ha!!!! Tänker fortfarande inte följa med Esile!!!!
BigMama: Jag kommer släääpa med dig. ;)
Jag är endast nyfiken på om det är "riktigt" eller om det är något riggat ställe. Magkänslan säger mig att det finns aktivitet där dock.
ravenwakanda: Oj, jag har aldrig tänkt på det sättet. Men vore det inte fint om de som KAN kunde hjälpa dessa andar över till andra sidan?
Jag sökte på borgvattnet men fick inte fram så mycket tyckte jag. Ingen som har lust att dela med sig av sina upplevelser?

Jag har besökt Borgvattnet och det var ett intresant besök.
Det var många år sedan nu och i början av min utveckling som medium.
Men visst man kände direkt man gick innan för dörren att det var ngt speciellt med detta hus och att vi inte var ensamma.
Så det första jag gjorde när jag packat upp var att jag öppnade upp och bad om kontakt och visst fick jag kontakt först med en liten pojke i 10 års åldern en riktig busunge och en härlig pojke på alla sätt och vis.
Men absolut ingen vilsen själ sedan fick jag kontakt med en kvinna som varit bosatt i huset innan även hon ingen vilsen själ utan var saklig och koncist i sin beskrivning hon beskrev ett av sov rummen på nedervåningen som bibliotek vilket vi fick bekräftat av personalen dagen efter.
Av beskrivningen att dömma så var det en av prästfruarna som bott i huset och beskrivningen och det som kom fram gick att läsa i en av böckerna om prästgården som fanns där.
Inte heller detta rörde sig om en vilsen själ.
Men den tredje personen som jag fick kontakt med var en kvinna som bara grät och grät visade sig som väldigt enkel och att hon jobbat på gården men det gick inte få kontakt med henne eftersom hon bara grät och drog sig undan hela tiden.
SÅ det kunde mycket väl rör sig om en vilsen själ.
Visst hände det saker på natten när vi sov där men jag är tveksam om det verkligen var andevärlden eller ngt annat som skedde i huset.
Eftersom vi inte hade tillgång till hela huset och att vissa rum lästes av personalen b.la där i från ljuden och fenomenen skedde.
Dels så när vi satt och spelade kort på Natten hörde vi en rejäl duns från nedervåningen men det var från ett av dom låsta rummen.
Sedan gick jag och la mig och sov jätte gott hela natten och upplevde inget mera men mina kamrater upplevde dessto mer *S*
För dom hörde tydliga fot steg i trappan till övervåningen men dom trodde det var jag som skulle smyga och skrämma dom så dom smög själv fram till trappan för skrämma mig.
Men när dom kom fram till trappan och fotstegen så fanns det ingen i trappan sedan så sov inte dom mer den natten *S*
Men jag är tveksam för rummet bredvid trapan var också låst så möjlighten att ngn ljudanläggning fanns där kunde vi ju alldrig kolla upp.
Vi fick alldrig kolla dagen efter heller för det var ett låst föråd sa personalen.
Även om jag är medium så är jag väldigt skeptisk och jagh vill ha klar svar och bevis på att det jag uppkleve rverkligen är andevärlden och det fick jag inte där.
Så visst fick jag kontakt med ande världen när jag var där men det får jag i vilket annat hus som helst också behöver inte vara spöken för det.
Andevärlden befinner sig inte i ngn speciell himmel eller på ngt speciellt ställe utan andevärlden finna mitt i bland oss och i vår egen värld.
Det är energier som finns i en annan frekvens en våran egen energie.
Så andar kan man få kontakt med precis var som heslt inte behöver det vara spök hus för det.
Jag misstänker att så många medium osv som varit på Borgvattnetts prästgård så dom har redan lett över dom vilsna själar som redan varit där.
Men som sagt vad den gråtande kvinnan kunde mycket väl vara en vilsen själ men ingen jag lyckades få kontakt med.
På den tiden jag var där så visste inte jag heller hur man skulle handskas med en vilsen själ så hade det varit i dag så hade jag handlat på ett annat sätt.
Bara för att andevärlden stökar och skojar med oss så behöver det inte vara vilsna själar.
Dom som gått över till ljuset har en underbar humor och älskar att busa med oos så kan tänka mig att ett sådant här så kallat spökhus där folk kommer dit för att uppleva konstiga saker.
Är ett dröm scenario för dessa andar att få skoja till det för dom som sköker detta.
För jkag kunde inte känna ngn ondska där och inte heller ngn som försökte göra oss illa där.
sök på spökprästgården borgvattnet så hittar ni!

Jag skulle gärna göra det. Min moster och jag har pratat om det.

Jag har varit där. Det hände inte så mkt, men klart man kände av attdet var något mera där. Jag tror vi var för många när vi var där så det var därför inget hände….
Jag filmade dock när vi var där, har inte kollat igenom den filmen, man kanske borde göra det nu, det är ju ett par år sedan. Vem vet, man kanske har fångat nåt på filmen. 

Ingen klockren upplevelse, men när jag bodde i Östersund snet 70-tal på Vickervägen bodde jag granne med den gamla prästen i Borgvattnet. (Han var pensionerad) Mamma sa att han hade haft en del att berätta.. måset fråga henne.
jag åker dit imorgon! :D