Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 853 ggr
Elisabeth-J
0

Hårt arbete lönar sig

Väldigt många av oss har fått kämpa hårt i livet på olika vis och många har känt ibland att man vill ge upp men kämpar vidare. Att ge upp är det sämsta man kan göra för det finns en ljusning framåt efter motgångarna man går in i. Jag ska här berätta vad som hände min mamma.

Mamma har kämpat i livet på många sätt, hon var ensamstående med 6 barn mellan 1 och 18 år, det var små barn och tonåringar som hon ensam skulle uppfostra och försörja. Det var många gånger då hon satt vid köksbordet och grät, kände att hon inte orkade mer. Det fanns dagar då det inte fanns mat hemma men på något sätt så hjälptes vi åt att fixa det. Mamma arbetade som lokalvårdare men blev sjukskriven pga slitningar i kroppen. Hon fanns alltid där för oss barn och hon hade en positiv inställning och glädje mitt i allting.

Det som sen hände var i februari 1992. Mamma och hennes bästa väninna brukade låna mina 2 små pojkar ibland och den här helgen ville dom ha barnen, dom skulle spela bingolotto och äta nåt gott på lördagkvällen. Själv skulle jag ut med vänner så jag stod i hallen och sminkade mig när telefonen ringer, det var mammas väninna.

-Hej! sitter du ner?
-Nej, varför frågar du det? Har det hänt barnen nåt?
-Nej, men sätt dig så ska jag berätta nåt
-Ok, nu sitter jag. Väntade spänt och oroligt på att få höra att nåt har hänt.
-Din mamma och jag har vunnit på bingolotto, vi ska ner till Göteborg och dra på hjulet nästa lördag.
-Va? Hahaha vilket roligt skämt, jag lyssnade ju på tv:n och den lotten var ju såld i Uppsala.
- Hon köpte lotten av en som är därifrån
- Nej jag tror dig inte, hmmm eller?
Så kommer mamma till luren.
- Det ÄR sant säger hon med lyckogråt
- Grattis! Vad roligt
- Vill du följa med på lördag
- Självklart följer jag med och hejar på er.

Vi åkte ner till Göteborg och på lördagskvällen var spänningen och förhoppningarna stora. Hjulet stannar på 1 miljon! Vilken oerhörd lycka och glädje att få se mammas belöning efter alla tuffa år som hade varit.

Så jag vill med det här säga till er som tycker att prövningarna är jobbiga. Ge inte upp! Gå igenom det för ljusningen kommer! Det behöver inte betyda rikedom med pengar men rikedom finns i så mycket mer och det kommer till dig med när det är dags.

Styrkekramar till er som kämpar nu!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[kvasthilda1972]
0

Vilken härlig berättelse, jag håller med dig Elisabeth att efter svåra tider så kommer det trevliga saker… Jag själv hade 6 svåra år i Göteborg både psykiskt och fysiskt och nu äntligen har jag fått min belöning i form av stblues mm Nu vet jag vad lycka är! Det lustiga är att innan jag flyttade till G-borg så sa jag ofta att jag önskade att jag inte var så naiv mot andra, ja det försvann i G-borg…

Elisabeth-J
0

#1 Vad underbart att det har vänt för dig! Jag blir så varm när jag hör och läser om människors livsöden och vändningar, det är så härligt att man kan se meningen med allt man går igenom. Även om det är svårt att se det just då så ser man det när man har facit i hand.

Önskar dig och stblues all lycka framåt!

Kramar!

Elisabeth 

Jane-Lyzell
0

Härlig berättelse ur livet, tack Elisabeth och håller fullständigt med dig "ge aldrig upp" så gå ock köp lotten nu Elisabeth så ser jag hellikoptern snart!Skrattande

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elisabeth-J
0

#3 Hahaha nej min rikedom handlar inte om att vinna pengar, jag har fått så mycket rikedom med annat vilket känns helt fantastiskt och underbart. Men en helikopter vill jag ha typ NUUUU!!! Skrattande Om det är menat att jag ska ha en helikopter så kommer det nog en i min väg också Cool men då måste jag ju lära mig att flyga, ohhhh vad spännande det ska bli i så fall Skrattande

Kram

Elisabeth 

Ina123
0

Vilken härlig berättelse, är som en saga, fast sann då. Blir glad i hela kroppen av den! Glad

Elisabeth-J
0

#5 Ja det var verkligen en dröm som blev sann för henne. Hon som aldrig hade kunnat köpt sig en ny möbel i sitt liv. Hon gav bort alla möbler, åkte ut till Tumbo och beställde nytt till hela lägenheten och köpte en ny bil bl.a. Sen fick hon för första gången i livet möjligheten att åka på semester utomlands. Tillsammans med väninnan åkte hom iväg och firade i solen :)

Livet blev verkligen roligare och lättare för henne och det var hon verkligen värd :)

Elisabeth 

Zedd75
0

En underbar brättelse Elisbeth.

[Chakra]
0

Vad hon var värd allt detta din mamma!

SEViking
0

kan man låna dessa turungar nån helg? ha ha ha

Grattis till din mor+väninna

SEV Cool

Elisabeth-J
0

#9 Javisst! Nu är dom ju lite äldre men de ska nog gå bra ändå Skrattande

Elisabeth 

SEViking
0

Ja det skulle se ut det, SEV me 38 bingolotter å E.J.'s ungar. ha ha ha

SEV Oskyldig

Elisabeth-J
0

#11 Barnen är ju vuxna nu så dom får väl hjälpa dig med att dutta i alla 38 lotter Cool

Elisabeth 

SEViking
0

ja de förstås, tänkte inte på de

SEV Kyss

[Hellas]
0

Ryser, ja det är fantastiskt att allting alltid ordnar sig till det bästa.

stina63
0

Det är helt underbart och som du säger Elisabeth. Man ska aldrig ge upp.

Tina

Hoppfull
0

Underbar historia, och verkligen hoppingivande.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sofiae
0

Vilken underbar historia. Jag rös i hela kroppennär jag lästen den och blev alldeles kall på ryggen. Det är ju såna som hon som skall vinna!!

Men det är tyvärr så att det inte alltid ordnar sej till det bästa, men fantastiskt de gånger det gör det.

Elisabeth-J
0

#17 Det tror, eller vet jag att det gör :)  om man bara har en positiv inställning till att det ordnar sig, om man tänker goda tankar och inte ser negativt på andra människor eller situationer, om man kan se det positiva som finns inom allt och alla. Även om det kan vara svårt ibland så kan man försöka med att hitta nåt litet positivt. Tankens kraft, det man sänder ut kommer tillbaka fast ibland tar det tid så tålamod är bra att ha också :)

Tänkvärda och gamla ordspråk som säger en del av det jag menar:

Goda tankar, goda ord
sprida lycka på vår jord

Lär dig livets stora gåva (gåta)
Älska, glömma och förlåta

Elisabeth 

Lightspirit
0

Precis vad jag behövde läsa nu.. sitter o funderar på vad jag kan sälja för att ha råd med mat månaden ut.
Hoppas på en ljusning men ibland är känns det tungt!

Tuva-Lena
0

#18 Kram! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Rocktjejen
0

tårar i ögonen efter att ha läst din berättelse om din mamma..Så underbart att det finns inga ord för det..din mamma har verkligen slitit hårt i sitt liv..

Själv undrar jag om det vilar en förbannelse över mig..har inga förhoppningar om att det någonsin ska gå bra för mig eller att jag ska få må bra..Den enda lyckan jag har haft var när jag satte min dotter till världen..hon är en underbar gåva.

Eva

Elisabeth-J
0

Ett tips: När man sitter i något som känns jobbigt så sänd en tanke att det ska lösa sig på något sätt och släpp oron och/rädslan, för om du håller kvar oro eller rädsla så stoppar man flödet och ingenting händer. Men släpper man det och tänker positivt så kommer lösningen. Jag vet vad jag talar om för jag har testat det många gånger i livet ;) och jag lovar att det har ordnat sig på dom mest otroliga och oväntade sätt många gånger :)

Elisabeth 

SEViking
0

Ja, ibland på dom sätt man absolut minst anar det. Eller ibland, väldans ofta. ha ha ha

SEV Cool

MIRJAMI
0

Vad underbart att den vinsten gick till din mamma som hade fått kämpa så som ensamstående mamma!!!