Spökhus
Jag håller på med att skriva en artikel om ett ställe jag bodde, det spökade riktigt ordentligt under dom 5 år jag bodde där. Artikeln kommer att bli lång så jag hoppas att ni orkar läsa den bara :) Men jag lovar att det blir riktiga och sanna berättelser, det var många som fick både se och höra andevärlden där som var väldigt skeptiska innan ;)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Väntar med späning Elisbethe

Den kommer ut imorgon, det är mycket att skriva ner :)
Elisabeth

Hoppas du har jort som jag bad din gudi hjälpa dig. nu har jag fart på skrivnet igen äntligen har jag fått kliet tillbacka i fingrena
Är det Lagersberg? Om inte, så ta med det också!! Kram
Ursäkta!! Såg nu att det var hus, inte lägenhet! En vild gissning..! Örebro
??

Elisabeth vad tro du hur man utväklas och ser på saker när man är uppväxt eller bort i hus där det spökar. Som jag beräta i en tråd tidgare så spökar ju det i vårat föräldrar hem men det är ju ganska harmlöst.

Hahaha ja det har spökat på många ställen där jag har bott och jag ska berätta om dom olika husen/lägenheterna men jag börjar med en av dom ;)
#6 Det är nog olika för alla, själv är jag ju uppväxt i en familj som tyckte att det var fullt nomalt med att det spökar eller andlig aktivitet som låter bättre tycker jag :) Men däremot så var man ju väldigt rädd många ggr eftersom jag inte fick förklarat på dom sätt jag skulle behövt. Det blev så mystiskt på något sätt för min mamma förklarade saker på mystiskt sätt medan mormor kunde förklara på ett lugnare sätt men hon fanns ju inte alltid hemma hos oss. Sen var mina familj inte så noga med att vara tysta om allt när barnen hörde, så en del blev väldigt skrämmande. Men jag är så enormt tacksam och glad för det har hjälpt mig massor i min utveckling :)
Elisabeth

Ja du tror dom flesta av oss som har haft det mediala med oss upplevt andar eller det folk kallar spöken var vi en bott ngn stans.
Är man öppen så ser andevärlden det och tar kontakt med oss andevärlden befinner sig inte i ngt himmelrike eller på ngn speciell plats utan dom finns runt om oss hela tiden.
SÅ är man öppen spelar det inte ngn roll var man bor så känner man av olika andar men inte behöver dom vara vilsna för det.
För i 99% rör det sig om andar som gått till ljuset.
Ni kan ju själva tänka er om andevärlden ser att ngn är öppen så tar dom chansen för att få prata en stund.
Svarar inte personen dom då för oftast så tror vi ju det är fantasiernär vi får upp tankar som vi inte känner igen som våra egna.
Då blir ju anden frustrerad och gör andra saker för att få uppmärksamheten hos denna öppna person.
Vilket många upplever som spöken men inte ärd et det utan helt vanliga härliga andar som gått till ljuset som vill ha uppmärksamhet från ngn dom ser är öppen.
Samma sak gör ni väl själva om ni ser en person som ni vill prata med och inte får ngn reaktion så klappar man kanske personen på axeln eller gör ngt annat för att få uppmärksamheten till sig precis likadant gör dom i andevärlden så tycker det är så negativt med att säga spöken.
Men ska bli jätte intresant att läsa artikeln för alltid intresant att läsa om dessa fenomen när andevärlden söker våran uppmärksamhet på olika sätt.
Lasse
Skall bli spännande Elisabeth, väntar som ett barn på godis….
Ska bli jättekul att höra vad du varit med om på de olika ställena :)

#8 På den platsen kan jag lova dig att det fanns vilsna :)
Jag gillar inte heller ordet spöken, vill hellre säga andlig aktivitet men det är ett ord som alla förstår vad det handlar om. Precis som med storseans - medial demonstration, man byter ut ord men alla förstår inte innebörden alla gånger.
Elisabeth

Det är ju sant att man i dag försöker modernisera språket lite.
I dag fick jag själv kontakt med en vilsen ande.
Det är ju ytterst sällsynt man gör detta och denna gången var jag inte alls beräd att det skulla finnas en vilsen själ i lägenheten.
I dag var jag hemma hos en person som samlat i hop några vänner som var intreserade av privatsittningar.
Jag hade vid ett tidigare tillfälle gett en sittning på en mässa för värdinnan så hennes väninner var väldigt nyfikna.
Så in detta fall så hade jag inte blivit kallad för att det fanns besvär i huset.
Jag börjar att ge sittningar och allt är helt normalt och allt fungera fint med tydliga kontakter som blir igenkända.
Den sista personen som kommer in för sin sittning är värdinnan.
Jag börjar med en kontakt som inte kan kännas igen sedan så får jag in 3 st igen kända andar och så händer det en liten pojke i 5 års åldern dyker upp och värdinnan blir väldigt fråga sättande för hon kan inte känna igen ngn pojke i 5års åldern som gått till andevärlden.
Pojken är väldigt ledsen rädd och ångest laddad han ropar hela tiden efter sin mamma.
Vilsna barn brukar vara väldigt lätta att få över till andra sidan men denna pojke var inte så speciellt road att gå till ngt ljus.
Det kom ner en dam från ljuset som mötte honom för att hjälpa honom över men pojken ville inte följa med eftersom kvinnan inte var hans mamma kvinnan berättade att hon var pojkens mormor men pojken hade alldrig träffat sin mormor tidigare.
Efter en stund började pojken prata lite med mig och berättade att han kände sig trygg hos dom som bodde där och han bodde i samma hus fast i en annan lägenhet men att han kunde inte hitta sin mamma.
Han tyckte det var roligt att komma in i denna lägenhet och leka med sakerna han beskrev ett par föremål som förde ljud och som han tyckte var speciellt roliga.
Värdinnan visste direkt vilka saker han menade och berättade att just dessa föremål hade vid ett flertal tillfälle börjat föra ljud i från sig utan anledning.
Värdinna berättar också att ända sedan hon flyttat in i lägenheten känt sig ledsen och inte vetat varför men inte känt av ngt annat obehag.
Efter lite prat med pojken verkar han lita på mig och när jag berättar för pojken att kvinnan som är där för att möta honom kan hjälpa honom att få se sin mamma i gen så följer han med och går till ljuset.
Så ett härligt slut på denna händelse så när jag som minst anade det dök det upp en ande som behövde hjälp men som tur är det ytterst sällsynt man stöter på dessa vilsna själar som inte gått till ljuset.
Lasse

#8 Du skrev: "Är man öppen så ser andevärlden det och tar kontakt med oss andevärlden befinner sig inte i ngt himmelrike eller på ngn speciell plats utan dom finns runt om oss hela tiden.#
Det håller jag med om, men nu en sak jag undrar. Så dom kan vara på mer än en plats i taget? T.ex. en sittning görs i Helsingborg och en annan i Örebro samtidigt, då kan man få in samma anhörig samtidigt?
#13 Efter som Tid och Rum inte existerar i andevärlden, så är detta möjligt!
Eller så har det ena Mediumet plockat ifrån auran(psychic)
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"