Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1405 ggr
Zedd75
0

Sago Stund (ANNDEN MAX)

MAX FÖRSTA DAG PÅ JOBBET  (ANDEN MAX)

Max förfäder Oskar gick in i max rum kl var 5.55 på morgon.

Oskar - Dags att vakan Max

Max - va vad är det fårgan om nu är någon död eller ?

Oskar- ha vad roligt. Nä dags att gå till jobbet

Max - Mm just det ja ge mig fem minuter så är jag klar

Oskar - du får två då ska du stå utanför

Max - mm.  (max går upp gör sig i klar)

Max - Jo en fråga bar. Ska vi gå den långa tunen igen som jag var tvungen och gå när jag dog

Oskar - Ha finns den gamla tunlen kvar. Nä du max Jag har inte gått ett onödigt  steg på två hundra år och det tänker jag inte gör i dag heller. Så det säger du att den gamla tunen  finns kvar det var som tusan.

Max - okej hur tar vi oss ner då ? jag ser inte så många färdmedlen på den planeten eller vad vi befinner oss på 

Oskar - Ha färdmedel sånt trams. Ää ta min hand.

Oskar tar max hand innan han hinner blinka så står dom i ett sovrum och tittar på en kvinna som ligger och sover.

Max - Hur hamnade vi här ?.

Oskar -  Använd bara din energi och tank så kommer du var du vill. Färdmedlen det är bar onödigt trams som människorna håller på med för dom inte kan det vi kan hehe.    

Max - jag gillar sättet att förflyta sig på. Men kan du förklara vad vi gör här oss en kvinna som ligger och sover ?

Oskar - Jobbar

Max - Nä vi jobbar inte vi står och tittar på en kvinna som sover

Oskar - japp vist är det underbart. Den vackra kvinna som ligger och sover här heter Elisabeth och vaknar nu vid 6 tiden när den där svarta apparaten där börjar tjuta och ha sig. Sedan går hon upp och fixar frukost och så till sina små barn så dom kommer i väg till skolan och så.

Max - hej Oskar du kan inte mena alvar att vi ska stå här och titta på henne hela dan ?

Oskar - Jo det har ja jort i över 40 år tror jag det är och hon är en frötjusande kvinna

Max - så du menar att du har ståt vid hennes sida och tittat på henne sen hon var en bäbis varje dag ?

Oskar - jaa,, jag mins så väll när hon var 4 -5 år och hon vinka till mig med sin lilla hand och jag vinkade till baka och hon ropa mamma det står en farbror i mitt rum

Max - Vist det var nog en jätte fin uppleves Oskar det tror jag säker. Jag har hört att kända människor har livvakter men det är ju löjligt. Oskar kan du var snäll och förklara vad det jobbet går ut på ? 

Oskar - Du förstår max att alla människor har en guid vid sin sid en del kallar oss för skyts änglar. Men det är vi inte en. Mitt jobb är att skydda Elisabeth till hens liv på jorden är slut.

Max- jo så långt är jag med men vad skydar du henne i från ?

Oskar - att hon inte dör i förtid bland anat

Max - att hon inte dör i förtid ? Men våra liv på jorden är väll utspisade från vaggan till graven 

Oskar - Jo det är klart det ska var. Men vi andar kan med gör misstag man är bar en ande. Tänk om jag skulle koma försent till jobbet en morgon och hon som har natt passet har gått hem. Och den kvinna skulle råka ut för en olycka och dö för jag inte var på mitt jobb i tid. Då har hon dött i förtid.

Max- jag tycker det jobbet ser väldigt tråkigt  ut och fattar inte vad det har förmening. Ni sa att det var ett hedersamt yrke vist.

Oskar - Max jag ska ta med dig på en lite resa om en stund. Får bar vänta tills det kommer några mer andar hitt.

Max - Har hon mer andar vid sin sida som står som du ??

Oskar - Nej den söta kvinnan arbetar som medium.  Ja hon kan prat med oss i andevärlden, Ja hon är en fantastisk liten dam. Så oftast burkar det krylla av andar här man kan prata med. Så jag har det väldigt gött på mitt arbete träfar ny andar varige dag. Ja kan du tänka dig Max när jag var här på jorden så bärande man sådan som henne på bål och nu får dom betalat för att prata med oss. Ja jag säger då det människan är en konstig varelse det har ja då alltid tyckt.

PIP PIP PIP

Oskar - Nä nu börjar hon vakna dags att var på sin vakt Max. ( dunkar Max i ryggen)

Fortsättning  följer     

OBS… På samma Tråd

MVH Zedd75

Jane-Lyzell
0

Gud vad bra skrivet och spännande - väntar ivrigt på nästa del - Tack ZeddSkrattande

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eija
0

Jättebra….väntar på fortsättningen jag med…..

Lenha
0

väntar på fortsättningen *spännande*…

mariaef
0

Ja, lika spännande idag! Vem kan den där Elisabeth vara, måntro*kliar-hakan*Skrattande

Jane-Lyzell
0

Ha ha

hinzidi
0

wow, for en fortjusande historia!! Gleder meg jettemycket til fortsetningen! :)

J-Artur-K
0

Väldigt bra,, ser framimot en fortsätning,, Skrattande

Ny dag nya möjligheter

[trumman]
0

KUL med kreativa själar som skriver!! :D

Fint, mer luft i texten nu.

Nu ska du bara fokusera lite på svenskan, stavningen och att använda stor bokstav i namn etc. Det blir bara bättre och bättre det här!

Sen ett tips till dialogen. Du skriver en berättelse och inte ett manus, därför är det bättre att skriva in vem som säger vad i texten än att stolpa upp det som du gjort. Tex:

"Nisse, som satt och väntade på tåget, var less på att vänta och frågade tanten som satt bredvid -Kommer det något  tåg snart?

-Ja, sa tanten, det kommer ett tåg om en kvart.

-Ok, nickade Nisse, och tände en till cigg."

På det visert kan du bygga in mycket mer liv ovh handling :)

Lycka till!

Lenha
0

En fråga bara…

Mer luft i texten? … ja, det undrar jag också hur man får. När jag skriver mina inlägg så delar jag in dem i stycken men när de publiceras så sitter texten ihop??? Är det bara mig det blir så för?

ClarasMamma
0

Men trumman nu får du ge dej… alla andra kan läsa det och dom klagar  inte.. Man kan inte hjälpa att man att skrivsvårigheter eller??

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Tara
0

Zedd, vad bra du skriver och spännande nu väntar jag med spänning på fortsättningen/kramiz

[trumman]
0

#10 Vaddå "ge dig"? Jag ger killen konstruktiv kritik så att han kan utveckla sin talang! Jag vet att han uppskattar det, och har vett att ta det till sig.

Sluta sura, tack på förhand :) 

Mvh, T

ClarasMamma
0

Men då tycker jag att du kan göra det via ett pm eller gb inlägg till han då.. om du nu vill ge konstruktiv kritik..

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Zedd75
0

Ok jag är ordblid och jobbar med det. jag valde den gången att skriva det i mausfor för att jag även är utblidad manusförfatare. I ett manus fins det inge regel som säger att ett speielt ocr måste var med stora bokstäver tex ett namn. vill inte stat en diskution hur man skriver. jag vet att jag gör en del fel i bland men sån är jag och är ende väldig lycklig Skrattande 

MVH Zedd75

Jane-Lyzell
0

Zedd skriv av hjärtans lustSkrattande språkpoliserna är inget att bry sig om - det drar ned skrivglädjen och spontaniteten (jag vet , är ju själv dyslektiker)

Kram Jane

[trumman]
0

#13 Det är noterat vad du tycker.

#14 Kanon! En väl utförd berättelse är mer än bara storyn :D

#15 Bästa råd man kan ge ngn som sysslar med ngt kreativt! Applåd.

Zedd75
0

vill bar medela Frosätningen på max kommer på måndag morgon. har haft litte och stå i i dag så. Men på måndag lovar jag att forsätningen kommer

MVH Zedd75

Jane-Lyzell
0

Tack Zedd - väntar ivirigt!

Vänligen Jane

Lenha
0

jag väntar med :)

Zedd75
0

ANDEN MAX Del 3

Elisabeth började vakna, lagde frukost och såg till att barnen kom till skolan. Sedan satte hon sig en stund framför datorn och chatta med sin vänner på Ön.

Nu var det dags för dagen första sittning. Det var en medelålders kvinna hon hade naturligt vis med sig ned örs av andar. Oskar som inte var blyg av sig fråga den en anden där om han vill passa henne en stund för att han skulle vissa sin lärnig lite saker. Naturligt viss var det inte några problem han var bar glad att kunna hjälpa till.

Oskar titta på Max och sa nu är det dags för en liten snabb resa min vän så ta min hand. Vad ska vi resa nu undra max.  Oskar sa inget och tog han med till hansa föräldrar. När dom kom ditt satt hansa mamma i köket med en cigarett och grät. Max som blev aldes till sig och röd viste inte var han skulle göra. Han titta förvirrad på Oskar. Så ja så jag lugnade Oskar honom. Ge din mamma lite av din energi så hon känner att du är här. Men hur gör jag det då frågade Max upprörde. Använd tankens kraft min vän. Max tänkte å tänkte. Men så snart resultat att hans mamma blev glad och lite lugnare. Se där sa Oskar det var väll inte så svårt. Tyvärr hinner jag inte vissa dig mer i dag. Vi måste till backa till Elisabeth för hon har fåt för sig att åka i väg. Ja hon ska väll till sånt där hus igen med osaliga andar. Nä Osaliga andar tycker jag inte om muterade Oskar. Varför inte det undra max som var ganska glad att han hade kunnat ge sin mamma lite energi . Nä Max vet du va. Sådan där osaliga andar det är dom värsta du kan ha och göra med. Ja dom är hell tokiga dom tror att dom fortfarande är mänskor. Ja så är dom opålitliga och duma. Ja hon får inte ens ett tack för hon hjälper dom till andevärlden. Nä det säger jag max dummar andar får man leta efter. Så nu ska du bar se och lära

Fortsättning  följer     

OBS… På samma Tråd

Zedd75

mariaef
0

Toppen, Zedd!Skrattande

J-Artur-K
0

Bra gjort,,, , , , Skrattande

Ny dag nya möjligheter

hinzidi
0

morsomt å få storyen fra andre siden, och inte via mediummet :))

Jane-Lyzell
0

Kanon - man vill liksom höra meraSkrattande

Kram Jane

Lenha
0

Jätte spännande…. mer mer mer !!!!

Kram

Zedd75
0

ANDEN MAX DEL 4

Oskar och max står nu oss Elisabeth igen. Där hon gör sig klar för att åka. När dom sitter där i bilen så frågar Oskar Max. Du som inte har varit dö så länge. Vem pratar hon med nu och vad håller hon i handen. Jo det är en telefon om du vet var det är frågar Max Oskar. Jo det vet ju jag vad det är. Det var väll den där token Bell som uppfann den där saken Va. Säger Oskar.  Ja det var nog Bell säger Max och ser på Oskar och skakar på huvudet. Oskar börjar skratta. Vad skrattar du åt Undrar Max. HeHE det skulle Bell se . Det ringer i bilen det ringer på bussen haha Bell hade fåt spader. Max skakar bar på huvudet och ler.

Väll fram i huset så börjar Elisabeth sitt arbete. Som går trögt anden hon har kontakt med vill inte släpa taget. Sakta men säkert suger anden energin ur Elisabeth i stället. Elisabeth av slutar sitt arbete utan att få bukt med anden och mår dåligt. Då ser Max att även Oskar ligger liv löss på golvet. Max fråga  Oskar hur är det.  Jo då säger Oskar tyst och med helt anat ton fall. Det är så att han tog energin från både mig och Elisabeth. Du frå nu lova mig Max att inte lämna Elisbete innan jag kommer tillbaka och det gör jag inte innan ni har lyckas ta tillbaka energin från den anden igen. Samtidigt kom det tre st änglar och hämta tillbaka Oskar till andevärlden. Max tittar förvirrat på dom. Men ni kan inte lämna mig själv här !! Hur ska jag göra ?! Hej jag är fotfarande lärning . Ni kan nite lämna mig själv här. Nu är Max alldeles ensam med Elisabeth och har ansvar för henne samtid han måste ta tillbaka energien.

Fortsättning  följer    

OBS… På samma Tråd

Zedd75

Jane-Lyzell
0

Jätte spännande…. vad ska hända…….

Tack ZeddSkrattande

Vänligen Jane

Lenha
0

Jag saknar Anden Max Zedd!!! Kommer det fortsättning snart? *kram*

Zedd75
0

Forsätningen kommer i morgon. Hade et uppehål får det var så mycke strul på sidan Flört 

Så Max kommer till bak i morgon

Lenha
0

Bra :)

Ina123
0

Vad spännande Zedd!! :)

Zedd75
0

ANDEN MAX DEL 5

Nu är max och Elisabeth hemma oss henen igen. Maxsitter på golvet och tänker hur han sak göra för att få till backa energin. När han sitter där och tänker kommer en Ängel ner till han. Ängeln presenterar sig som Maria. Hon förklarar till han att han har två alternativ. Antigen kan han stanna kvar här och vaka över Elisabeth och se till att hon får tillbaka energin eller så kan han hänga med henne upp till andevärlden igen och då dom låter någon med mer erfarenhet komma ner. Max tittar på henne och frågar och hur får jag tillbak energin då ? Maria svarar jo du måste få Elisabeth att åka tillbaka till huset men inte ensam hon måste ha fler medium med sig. Det är enda sättet att hjälpa den ande över till ljuset. Sedan tar du den urna. Maria räcker fram en liten blå urna till max.   Den unna fyller du med energi som du tar med dig upp till Oskar. Maria ser på Max och frågar nå vad väljer du min vän och räcker fram urnan. Max tar urnan och ser på Maria. Hur får jag fram mer medium och hur får jag Elisabeth dit igen. Maria ser på Max och säger använd din gåvor du har som ande dom är o begränsliga tex du kan få en telefon att ringa du kan läsa hens tankar om du vill. Men om du gör det så får du bar läsa de tankar som kan hjälpa henne. Använd din fantasi Max. Men nu tycker jag du ska vill lite du för gärna villa här. För i kväll och i natt tar eva över vakten. Innan Maria flyger i väg så läger hon sin hand på Max axel och säger du klar det Max jag tror på dig.

Max tar och sätter sig till rätta i ett hörn hälsar artigt och pratar lite med Eva när hon kommer ner. Han förklarar även att han med stannar där i natt på grund av det som har hänt. Innan Max kan somna så sitter han och funderar ut på hur han ska få Elsebeth och dit igen och dessutom med mer medium.

Det var näst sitta del i historien Max . Sitta delen och en liten längre del kommer i morgon .

Lenha
0

spännande :) väntar på fortsättningen imorgon.

Lenha
0

Lenha
0

Lenha
0

Lenha
0

stina63
0

Spännande berättelse du skriver Zedd..Väntar i morgon att läsa fortsättningen

Lenha
0

nemen… vad hände? hihi… har ingen aning om hur det kunde komma så många inlägg…

Jane-Lyzell
0

Tack - vad spännande!

Vänligen Jane

Eija
0

Väntar med spänning….va duktig du är……

babsan
0

Ojj, den där var jättespännande =) Duktigt gjort ! :)

Lenha
0

När kommer slutet Zedd? :) :)

Zedd75
0

Ja jag får be om ursäkt där slutet kommer det är jag som har aft lite skriv kramp mycke och tänka på, men börjar lossna nu

silverorm
0

Jag tycker om att läsa din historia… vill veta slutet oxå… (inte alls otålig nähä då..) Flört Du sår frön med din historia…fortsätt gärna!!

Eija
0

Kan bli sådär ibland Zedd75, men ta det lilla lungna och känn ingen press, vi finns här och går ingenstans….hejsvejs…

Kram Eija