Tandlös dröm
Hej..har några gånger nu drömt att jag tappar mina tänder.
Min mun är full av lösa tänder som bara trillar ut!
Vad kan det betyda tro?
Miljonvinst på lotto eller helt enkelt det faktum att jag vid 42-års ålder nog snart blir tandlös!
Ha en fin söndag!
Åsa
Hej! Har för mig att det fanns en tråd om detta här, men kommer inte ihåg i vilken kategori den var…
Jag själv har inte så trevliga saker att säga om drömmar om tandlossning, men det tror jag är bara mig det gäller, för det är så att varje gång det har hänt så är det någon anhöring som har gått bort, inte så nära i familjen, förutom en bror….när det gällde min bror så var det så att en annan bror drömde det, inte jag den gången.
Men detta verkar ha varit bara tillfälligheter, eftersom jag har för mig att drömmarna bettyde något helt annat….

När jag googlade på drömtydning om just att tappa tänder så var den vanligaste tydningen att man står inför stora förändringar i livet. Alltså egentligen en ganska positiv dröm även om förändring ofta är omvälvande och kan kännas skrämmande först.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tack 
Om inte annat så är det en stor förändring, skrämmande förändring att stå där som tandlös…med endast framtänderna kvar. Snyggt värre…redo för Top Model liksom!

Du kan hitta ledtrådar om du i tankarna går tillbaka till när du var 6-7 år (när man normalt brukar tappa tänder). Det kan vara något som hände dig då, som påminner om något aktuellt i ditt liv nu.
Vad jag har hört vad det gäller tandlossning och tänder som lossnar i drömmar betyder är att det har med din hälsa att göra.
Du kanske håller på att bli sjuk eller mår dåligt på något sätt?

*skrattar* Nog blir det förändringar om gaddarna försvinner 

Drömmar om lösa tänder eller att tappa tänder kan också vara en symbol för hur man kommunicerar. Antingen så kanske du behöver säga mer eller så ska du tänka efter innan du pratar. Men det är så individuellt med betydelser så det bästa är att man litar till sin egen känsla för vad drömmen kan symbolisera.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hittade en gammal tråd:
Tappa tänder: S