Kan någon förklara min dröm?
Jag drömmde att någon stängde in mig i nån (såg ut som nått sånt liknande) gammal källare eller nån fängelsehåla som det fanns förr i gamla slott.Jag drömde också att det kändes såå verkligt att det var någon som stängde dörren o jag tänkte i drömmen: ja ha,nu är jag alltså instängd för gott.O så kände jag mig i min drömm. Finns det nån som kan förklara vad min drömm betyder?

du är nog rädd att bli fast i något som du inte kan ta dig ur, du kanske har ett stort frihetsbehov
När man drömmer om källare, kan det symbolisera vårt undermedvetna. Vad var din känsla när du blev instängd där?

Att jag var helt slut (o mitt liv kändes det också som. jag kände mig dö)
Jag vet ju inte hur du har det i ditt liv just nu, men det kan vara så att du är på väg att ge upp i något avseende.
Eller så kanske du stänger av / stänger in vissa delar av dig själv.

hur har du det i vardagslivet?känner du dig instängd?tolka drömmen utifrån dig själv,du har säkert andra mål i livet du vill förverkliga men känner dig instängd,finns en rädsla att inte få göra vad du vill.
kram monica
Din källare är ditt undermedvetna och det låter som det är något du håller tillbaka inom dig. Dags att kanske frigöra en del känslor inom dig. Är du orolig? Känner du av panik över vissa saker i ditt liv? Det är några frågor som du kanske ska ställa.
Kram Erika

ja än hel del sorg håller jag innom mig. tack för era svar.