Healing ???
Nu kommer ytterliggande en märklig fråga från mig. Normala fall vid healing strömmar det ut en hetta från mina händer. Men icke i detta fall. På ett ställe på kroppen kändes som det strömmade in iskall energi, detta trots att partiet behandlades länge. Jag bad om hjälp till ande värden, men ingen förändring. Efter behandlingen blev partiet varmt. Har aldrig varit med om detta tidigare. Har nån någon typ av förklaring???
Olika energi behövs för olika åkommor och ibland kan det kännas som kyla om den healande energin behöv - inget ovanligt
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Även att den inte gick från handen utan in i den liksom strömmande. Brukar ju vara för mig att värmen strömmar ut från handen. Detta blev ju helt inverterat. Men man får väl vara med om, det mesta med tiden. ( det var väl inte så att energin flyttades) och ej gick till jord.

jag brukar ibland känna att jag inte blir varm under en hel healingbehandling och det tar jag som Tecken på att min kund inte behöver ha så mycket healing,när kunder kommer första gångerna till migbrukar jag bli jättevarm om händerna men tänk inte så mycket på det när du healar utan kör på bara det blir bra dit det kommer.
kram monica
#2 var det du som healade? eller blev du healad? eller healade du dig själv?
Jag healade mig själv, och alltid tidigare har det varit på ett sätt men ej, igår kväll. Det brukar fungera jätte bra att ta bort smärta på det sättet. Är lite rädd att heala andra efter att en kvinna fick väldigt ont efter, en sådan, har gått Reike 1 och 2.
#5 att du kände det som kyla - ser jag som inget konstigt - däremot kan din egen rädsla för healingen(så som du skrev , att du inte ville skada någon, då en kvinna fått ont) ge kontiga händelser - våra rädslor kan ge mycket kontigt i förnimelseväg - vad tror du själv att det var?
Var togs den kalla energin in? var på kroppen? Satt du eller låg du? använde du en surogat kropp eller direkt på dig själv?
som du märker är det mycket att ta hänsyn till innan man kan svara tillförlitligt vad det var
Vänligen Jane
Liggande har gort detta tidigare, gorde även den här gången på annan plats på kroppen först. Direkt berörig, känner först på vilket ställe som behövs, detta käns tydligt, både på mig själv och på andra. På den platsen fungerade det utmärkt och precis som vanligt. Vanligtvis strömmar ett varmt flöde från mina händer (detta känner jag vid nästan all andlighet) Denna gång blev flödet omvänt från kropp till hand, och en kyla kom till min hand. Detta har ej med kvinnan att göra det var flera månader sen, har gort detta massor av gånger efter händelsen. Detta blev lite virrigt hoppas du förstår.
#7 okay , jag tror jag förstår!
Då kan jag bara se det som att du just då vid det tillfället behövde just denn energin(kan vara av många olika orsaker, känslomässigt eller andligt eller infektoion eller feber, mm)
Det är som sagt inget konstigt - utan sådant som händer ibland!(kan va den andeguiden som kändes så just då)
Vänligen Jane
Tack för visat intresse, jag blev lite fundersam.
Healing kan aldrig skada i någon form! då det bygger på helande
Livskraften - kärlek!
Lycka till!
Vänligen Jane
Nu kom en ytterliggande fundering i detta, har vid två tillfällen fått påståenden att jag skapat smärta när jag enbart varit och skannat auoran. Kan man skapa smärta genom att göra detta. Eller är det rädsla för något som uppfattas som konstigt som gort det. När jag känner avvikelser så brukar jag för att vara helt säker på platsen, rikta in handen så jag känner platsen. Lite svårt att beskriva detta. Jag känner altså detta i handflatan. Och vid det tillfället så påstås det göra ont.
#11 Hmn, du skapar ingen smärta - ibland kan en mildare forma av smärta förnimmas - då den healande energin påminner just den kroppsdelen om sin gamla skada - tillexempel av gamla skador eller annat- se det som ett Tecken på att healingen är verksamm och att det händer något!
Har dina klienter ont eller skador på dessa ställen? eller?
Jag skulle tolka det du känner i handflatan som att just där behövs energin - verken borde mojna efter hand! och klienten bli bra!
men svårt att säga så här på ett forum
öva mera erfarenhet är det ända som kan ge dig de rätta svaren för just dig! och hur just du arbetar - Lycka till!
Vänligen Jane
Jag kom att tänka på en sak som roade mej, första gången jag såg E. Lange på TV. Då tänkte jag hon går och känner med händerna precis som jag, på samma sätt känner jag skador och energier. Mycket svårt att förklara hur man känner men det gör man. Lägg dej med ett leende på läpparna, då vaknar du sån. Det tänker jag göra, kram till er alla