OT Gnällfokets tråd
Ibland så behöver man ju gnälla av sig. Kanske typiskt i min ålder
. J
Jag tänkte att man kanske kunde ha den här lilla gnälltråden, så slipper ni läsa allt mitt och ev. andras gnäll . JAg har nämligen kommit på att det är skönt för kropp och själ att skriva av sig lite. Och det är ju faktiskt ingen som behöver läsa. :-)
Förra veckan var jag och röntgade mig. De röntgade både halsrygg, axlar och axelleder Jag både vill att de skall se vad det är med axeln och inte. Är lite nervös just nu. På samma gång som det vore skönt om de ser vad det är och det gick att kanske åtgärda , så vill jag ju inte att det skall vara nått. Fast om de inte ser nått. Vad sjutton är det då som gör att det är svårt att röra axelleden att det gör ont i musklerna i nacke och arm.
Just nu så äter jag tabletter mot värken. Läkaren skrev ju ut Brufen och en stark värktablett till nateen och Brufen och en annan värktablett till dagen. Funderar på om det är de som gör att jag känner mig så trött och nere. Skit samma.
Sen trivs jag inte så bra på mitt arbete. Har ibland lust att ge mig själv en spark i baken så att jag gör något åt det.
Nej nu skall jag sluta. Kram på er alla gulliga här inne. Ha en fin vecka.
PS. Jag får väl starta en positiva tråden också. Fast det får bli en annan dag 
Var rädda om varandra

AA det är ingen ide och gnälla det är alltid någon annan som har det väre
MVH Zedd75
#1 Det är bland det värsta nån kan säga till mig om jag har ont eller annat! Vad hjälper det mig i min situation just då? Nada! Alla har olika smärttrösklar och upplever sin situation vitt skilt. Klart att det alltid finns nån som har det värre och så kommer det alltid att vara. Sen finns det gnällspikar och gnällspikar men jag pratar om dom som verkligen mår dåligt av sitt onda. Kram till er. Kram till dej med Zedd75…
Det har du rätt.
. Det hjälper kanske inte men är rätt skönt att skriva av sig. Och vänta du till du kommer i klimateriet. Ja, det manliga då. Fast jag vet ju förståss inte om jag är där.( ja det kvinnliga då :-) ) Men jag skyller på det. Får väl ha en dagbok i datorn som förr i tiden i bokform. Ha det så bra
Var rädda om varandra
Självklart är det ok att gnälla och älta lite, fördelen är ju att på ett forum kan ju folk skippa att läsa :).
Stackars dig Signemo, jag hoppas det känns bättre imorgon
#1 Jag brukar alltid säga när jag gnäller och någon kläcker ut sig att någon har det mycket sämre (underförstått, var glad över att du inte har mer ont).
Men jag tycker nog att om jag har ont så har jag ont och det är min värk och jag vill tala om det.
Jag vill inte jämföras med hela världens krämpor för självklart har många det svårare.
Men….att jag ojjar mig innebär ju inte att jag tar ifrån andra deras värk eller jag tycker inte mindre synd om dem.
Så Zedd……det är ok att gnissla lite ibland, skäms inte för det gulledu, du är alldeles för snäll tror jag men det är ok att tycka lite synd om sig lite då och då. 
*gnisslar och gnäller lite*
Ni är för goa. Ni behöver inte tycka synd om mig. Jag klarar mig , bara jag får gnälla lite.
. Bli nu inte osams govänner
Var rädda om varandra

Vad härligt med en gnälltråd
Då får jag äntligen gnälla av mig lite nu då
Jag börjar bli sjuk, har varit krass idag så jag har köpt KanJang så jag hoppas att det hjälper en del iaf för jag har inte lust att bli sämre just nu
Finns väl roligare saker att göra än att vara sjuk, nästa vecka ska jag börja träna igen och det bara SKA jag göra, så viruset ska bara bort innan dess! Tankens kraft tillsammans med KanJang och envishet kan göra underverk 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag menar inget illa till er som har ont. det är bar ett talle sätt hoppas ingen tog illa upp för då ber jag om ursäkt.
Kram Zedd75
#8 Kram Zedd alla vet att du inte kan mörda en mygga ens 
#8 Jag vet att du inte mena något illa zedd och jag mena inget illa jag heller med mitt svar..*L Jag sa bara att det är något av det värsta som jag INTE vill höra om jag är sjuk..*L Inte behöver du be om ursäkt..Kram
# 8 Ingen fara för min del. Den här tråden är ju till för att gnälla lite
och skriva av sig Det gäller ju för dig också. Sen håller jag med dig. Det finns vissa människor som alltid har det värst, det kan vara att ha ont, att det regnar mest där de bor, att det är torrast där m.m.
Får väl säga skål till Dig Elisabeth , nu när du skall dricka lite medicin ( fast du kanske köpt tabletter)
. Hoppas du snart kryar på Dig.
Var rädda om varandra
Då passar jag på att gnälla lite jag också för jag är alldeles ledbruten i dag fast mitt är ju självvållat.
Hoppas du snart är bättre Signemo. Det är medicinen som gör dej trött.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

#11 Skål tebax!
Klart att jag dricker meducinen 
Elisabeth

Jag är också förkyld sen några dagar tillbaks så jag vill också gnälla lite.*S*
Signemo! Man kan bli väldigt trött på värktabletter, speciellt på kombinationen smärtstillande/muskelavslappnande.
Hihi, # 12. Var det inte du som var ute och levde rullan i går kväll och kanske natt.
. Du får vila upp dig ordentligt till nästa gång.
Var rädda om varandra
# 14. Följ Elisabeth kur och ta lite medicin. Krya på Dig
Var rädda om varandra

#16 Tack, signemo! Jag vräker i mig vitlök så jag inte vågar lämna bostaden. Haha

#14 Vi får skåla med KanJang Maira och tänka med envishet 
Elisabeth

Wisky är med bar för för kyllnig eller kot öl- lärde jag mig av en dansk. men jag kan inte dricka det ler
Måste berätta. När jag var liten en gång för lääänge sen. Så var det en lekkamrats mamma som skulle bota vår för kylning med en slatt whisky, två sockerbitar och varm vatten. ( det ska noga vara bra, mamman var inte alkolist). Men det smaka apa.
Var rädda om varandra

#19 Ja det är ju bra men fy så äckligt 
Förr tyckte jag att ett glas whisky var gott ibland men det blev lite för mycket en gång (fler en ett glas) så efter det avskyr jag whisky, kan inte ens med lukten av det nu 
Elisabeth

#18 Sjutton, jag har ju ingen Kanjang, Elisabeth! Men vitlök är också bra, fast man får himla ont i tungan efter ett tag

#21 wisky sak man njuta av inte dricka sig full på. 

#22 Men du får skaffa dig en flaska imorgon, vitlök är bra i lagom mängd 
Elisabeth

Vi får nog ta snart och skafa en tråd här om häx kurrer tro jag 

#24 Ja, det är mycket möjligt att jag överdoserat*S* Den börjar tränga ut i porerna känner jag*sniff*. Köper mig nog en flarra i morgon jag med.
Gör te på färsk ingefära med några droppar citron och lite annat vad man har hemma…lite vitlök kan man också slänga i och sedan honung förstås

#23 Hahahaha jag ska berätta hur det gick till 
En kompis i Mariefred hade varit utomlands som FN-soldat. När han kom hem så ville han bjuda på whisky, han spelade i ett band så vi skulle iväg till en spelning på kvällen. Jag hade besök av ett par kompisar från en annan stad så dom följde med hem till honom. Han kom in med ett varsit glas whisky men mina kompisar gillade det inte men vågade inte säga något så dom hällde det i mitt glas när han inte såg det och jag ville ju vara snäll mot dom så jag drack även deras. Han fyllde på glasen och jag drack. Ja ni kan ju tänka er hur den kvällen blev sen. Vi åkte till spelningen men jag var ganska rund under fötterna.
Elisabeth

#27 Bra idé! Färsk ingefära har jag faktiskt hemma. Får plocka fram kitteln från i påskas och koka mig en brygd*hex-krax*

#28 Hahahaaaa… Det hade jag velat se. " Va??? Harrom redan schpelat?"

#30 Hahaha ja ungefär
Jag minns att jag undrade vart han hade tagit vägen efter spelningen men just då stod jag rakt framför honom, så blind blev jag också 
Elisabeth

hehehe. Ja vad gör man inte för sin väner 
Helt underbart Elisabeth. DU tar väl inte Jägermeister av misstag nu när du är förkyld 
Var rädda om varandra

#31 Hahaha…jag ser det framför mig…hahaha. Din stackare, du såg väl dubbelt och trippelt och…många blev det och alldeles suddigt…

#33 Hahaha nej ingen alkohol alls, Kanjang passar mig alldeles utmärkt när jag är sjuk
I övrigt så dricker jag väldigt måttliga mängder nu för tiden, nåt glas vin eller starköl, sen får det räcka. Har ju gjort bort mig en midsommar för några år sen när jag blev väldigt rund under fötterna efter bara ett par glas vin och Baileys så det gör jag INTE om igen 
Elisabeth
Men jag då? Mig är det jättesynd om för jag har ischias!
#35 Tog lite vin till maten ikväll, men jag blandar med mineralvatten 50/50 - om jag skall få ner det. Gillar inte rödvin - urk - däremot ett glas vitt tackar jag inte nej till! Har också mina minnen av whisky…när jag trodde att det var öl i glaset och svepte det som sånt. Herre Je, stoppa världen! Den rör sig..! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Whisky om det ska va nått så får det bli det, det är njutbart med en god whisky, men fruktansvärt med en finkel smakande. Från det ena till gnället, kan det inte vara frusen axel som du lider av. Prova en bra kiropraktor men välj noggrant så du inte råkar ut för en som vill mjölka dej så länge han kan. En mycket bra sådan som ej jobbar längre sa, man ska inte behöva gå mer än två gånger, om det blir besök på besök, kan han inte eller vill han bara plocka folk på pengar.
Jag vill med gnälla lite nu…hiihihi..
Har sån jä….a värk i ena käken. När jag ska lägga mej ner kommer skiten. Så därför sover jag jättedåligt vissa nätter. Och vissa nätter har jag ingen värk alls. Tror jag måste ta en tripp till tandläkaren. Men jag HATAR tandis!!! Skräckslagen!!! Å sen är det ju svindyrt. Jag har inte ont i en viss tand…utan det värker på obestämd plats bara….mycket konstigt.
Ha en bra dag alla….Å ta hand om er!!!
MVH Mia
Det var ändå tur för dej Elisabeth att det var whiskey du drack för den är skonsam dagen efter, det är mycket värre med vin. För er som är förkylda kommer ett dunderrecept som tar kål på alla baciller.
1St Hönsbuljong
2 klyftor vitlök pressade
1 tsk Sambal oelek eller cayennepeppar
1/2 tsk rosmarin, Ingefära och pepparmynta.
Drick så hett som möjligt.
#15 Jo visst var det de.. ha ha… så blir det när man inte har vanan inne. man får väl gå ut och träna lite mer.
#36 Prova med sockerdricka i vinet i stället… vino de verano..det är jättegott. Sommarvin heter det på svenska.
mariaef
När det gäller ätandet av vitlök och lukten. Var nån läkare på tv som sa att man ska äta persilja för det ska tydligen göra att man slipper "stinka" vitlök.
mia-38
När det gäller käken så kanske du spänner dig eller pressar ihop tänderna kan man göra omedvetet. Ett tips för att slappna av käkmusklerna. Stäng igen mun och sen blås in luft i munnen så att kinderna spänns ut hårt, ja så som man blir att se ut som en hamster. Det brukar då höras litet knäpp eller knaster i käken och muskeln slappnar av. Om du går till tandläkarn så möjligt att du får en bettskena att ha nattetid för att slippa pressa tänderna.
signemo
Prova att använda en smärtgel istället åtminstone dagtid att smörja in axeln. Det finns ju olika märken. Kanske tom finns av det märke som du har tabletter. Visserligen har du två tabletter men kanske värt att prova. När det gäller klimakteriet så kan det göra dig trött för hormonerna ställer till en hel del. För mig så gjorde det att min dygnsrytm ställdes om helt. Det finns även blodprov dom kan ta och kolla hormonnivå så får du besked om du hamnat där eller inte.
Wow, vilken underbar tråd!!!!
Härligt att få gnälla av sig lite ibland!
Jag är så jäkla less pä att inte tåla laktos!
Fullkomligt ääääääääälskar glass men mår pyton när jag äter det.
Men ibland är det minsann värt det! :)

#42 Har du testat Lactrase eller Kerutabs från apoteket? Min dotter tar det ibland när hon vill fuska.
#37 Tack för tipset sven-g! Jag jobbar själv med onda ryggar så jag vet att det är ischias jag har, och då tar man sig inte tid till sig själv - även om jag har möjligheten. Äh, jag får skylla mig själv, och idag är det bättre, tack o lov. Sedan är det ju så skönt att få gnälla lite oxå! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jaa men det funkar inte så bra med min dumma mage :(
Behöver nåt annat eller sluta med glass helt….*snyft*
Två bra tips vid iscias. Det ena är utsträckning av lårmuskel, jag brukar stå mot diskbänken lägga upp ena benet på den, med benet rakt försöker jag böja mig framåt. Det gör ont av bara fn, men det hjälper. Det andra då ligger jag på mage i sängen, lägger ena benet böjt i rak vinkel från kroppen, drar benet upp och ner sakta, detta gör även ont, ni ska naturligtvis ta bägge benen. Hjälper det mig kan det även hjälpa andra. Bli inte rädd om det smäller till i ryggen.
I den här tråden skulle man gnälla, så:
Livet är en uppförsbacke … och sedan dör man.
Är du säker på att det inte är en nedförsbacke, för det går ju fortare år från år.. Åt mig känns det nog så
#48 Jo nerför går det när man blir deprimerad. Nerför nerför nerför nerför sen tar man livet av sig:P

Våren dröjer, längtar efter värme, grönt gräs, blommor.
Less på den gråa/gula snön.
Ok nu har jag också gnällt lite, känns bra.
Det var icke så menat, livet tar slut utan hjälp. Och lite roligt ska man ha under den tiden. För mig är livet en sinus våg, kommer upp och ramlar ner, men trots det finns det någon mening med det hela. Desto mer stryk man får ju tåligare blir man. Och vet att styrkan bara ökar ju knepigare man haft det. Men just nu käns allt på topp, trotts att i morgon ska jag på magnet röntgen, för på skärmbild har dom sett förändringar på vänster lunga. Men jag vägrar att vara sjuk, därför känner jag mig frisk. Och något annat är otänkbart.
jag är så jävla trött på en fd vän till mej… Hon är falsk och går inte att lita på. nu är hon sur på mej för att jag säger att jag inte litar på henne-_- suck…
Min blogg: SweGizmo.se
Vad jag önskar att det var fredag så att modevisningen var över.
Det är kanske ingenting att gnälla över men idag blev det bara kaos överallt och endast 4 mannekänger av 15 är utprovade och klara. Det ligger kläder och skor överallt och total oreda, inpirationen försvann och ideérna med. Klagar och gnäller varje gång vi har en visning, fast det är roligt också, blir bara för mycket ibland. Det är en ny dag imorgon,ska snart gå och lägga mig och förhoppningsvis hämtar jag lite ny kraft av några timmars sömn.
Nu vill jag oxå gnälla lite för jag har så ont i min mage och rygg….
När jag var liten, så var det kamferdroppar till allt…förkylning: några droppar på en sockerbit…Öronvärk: några droppar på en bomullstuss, och in i örat med den….Tandvärk: samma där i med droppar på tanden… Men vart har kamferdropparna tatt vägen..ingen som vet, ingen som vet…. det närmast man kan komma i dag är vademecum… jag tror dom tog bort den för det innhöll nog för starka grejer… Det är det samma som dom gjorde med Sohlnanders bröstdroppar, en sjujäkla dunder hostmedicin..den kokade på skeden…uj, uj, uj….där ligger Whiskeyn i lä….

Får man sälla sig till gnälltråden så vill jag säga att jag inte mår så bra just nu. En visdomstand bråkar med mig och den känns faktiskt lite lööös!? Min käke är lite svullen och de käns allmänt olustigt! 
Måste till tandläkaren, men gruvar både för att jag kanske måste dra ut den och för alla pengar som måste dras ut ur min plånbok då!
Kram på er i alla fall!

Jag vill gnä'lla lite på alla dåliga kurer ni kommer med : )
Mitt tips är drick 1 liter Wiskey så glömmer ni att ni är sjuk.
Ha en bra dag KRAM och krya på er
Till alla förkylda, vila, vitlök o det som käns bra är besta medecinen ..Skälv så driker jaf te på. Ingefära. Cajenpåppar Gurkmejran, med citron o honung. o jag låvar <att efter en sådan mugg så fins inga basiller..
Jag har inget att gnälla över än nu, men det kommer säkert under dagen, För jag är en riktig gnälspik..Ha de alle hopp.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#56 Tips: Gå in på Svensk natur och läs tråden "Bara på skoj"

Nä nu har jag åkt på gikt i höer foten. drukit Wisky så jag kan inte ta någon värktablet. Måste ring läkan på måndag om nytt resept.
Nu var det min tur och gnälla litte 
Har du gikt i foten ska du inte dricka wisky, Zedd - det blir det inte bättre av! Har du provat mangnesuimtillskott och Zink!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#60 det burkar bli bra med palmodiv men jag tar inga värkatabeleter nu när jag har durkit. fick det nu i eftermidag här
MVH Zedd75
har sådan medsin som ska förbyga det igentign men reseptet har tagit slut
#61 hmn, inget man ska ta lätt på och pula i verktabletter för din åkomma - men det vet väll du och din läkare.
Vänligen Jane

#62 ja då. det är bar det jag har slarvat att få nytt lägarintyg. är så att min läkare fins i en annan stad
#63 man är ju rädd om dig! så ta hand om dig ordentligt!
Vänligen Jane