Är jag självisk?
Kan jag med bara mina tankar, hålla kvar en ande i huset, trotts att någon annan samtidigt försöker hjälpa denne över till andra sidan?
Jag har haft spöken runt mig så länge jag kan minnas, och ärligt talat, jag trivs med dom. Jag blir riktigt lättad när jag känner av någon hos mig! Jag tycker det är riktigt mysigt, hur konstigt det än må låta. Min mor åh andra sidan gillar det inte. Så När inte jag själv försöker ta bort andarna, kontaktar hon en liten gumma som är vän till familjen, ( ett medium/healer ) och hon rensar huset. Varje gång hon gjort det känns det sorgligt för mig. Som att skiljas från vänner. Men samtidigt hindrar jag henne inte, eftersom det känns själviskt att mig att hålla kvar dom här. Självklart måste dom få gå dit dom hör hemma!
I alla fall, En ande har haft stark kontakt med mig under några veckors tid. obeskrivliga, nya dofter, iskalla vindar, varm beröring.. Och jag blir lika glad varje gång jag känner av den! Men som sagt, min mor gillar det inte. Hon far illa av att vi har andar i huset. Hon kontaktade det här mediumet, som genast kände av något och började rensa huset. Själv tyckte jag inte om det. som alltid, kändes det sorgligt att veta att nu skulle anden bort. Men dagen efter vakna jag av den där doften, den där underliga doften. Samma doft som jag kännt när anden är i rummet. Den doften följde mig hela dagen. (och nej, det var inte jag som lukta.. ) Den kom och gick. På jobbet och hemma. Först blev jag glad och kände "Så du är kvar hos mig endå.", men så kom jag att tänka på något det här mediumet sagt till min mamma innan hon rensa huset, och det var att mina "tankar drog dom till sig. " Plötsligt kändes det inte så roligt längre.
**Min fråga är, den här anden, stannade den hos mig frivilligt, eller höll jag kvar den här som en fånge omedvetet?
**Jag fick väldigt dåligt samvete om jag lyckats tvinga den kvar här när den fick hjälp till ljuset.
Jag tror/hoppas att andarna har sin egna vilja precis som i livet, och denna ande valde att tillbringa tid med dig eftersom du är öppen för andarna. Så ha inte dåligt samvete för detta. Om du är osäker så kan du väl prata med anden och fråga om den känner sig fångad från ljuset eller om den är hos dig av fri vilja.
Ha en trevlig kväll!

Då undrar jag direkt om det är några som inte hade gått vidare som "spökar"? För annars ser jag ingen anledning till att rensa eller få bort dom. Våra nära och kära kommer ju gärna och besöker oss men tyvärr så uppfattar en del det som obehagliga och farliga spökerier. När dom har fått veta vilka som är där på besök så vill dom vanligtvis att dom ska få vara kvar :) Så länge som du i tanken och känslan vill ha dom där så kommer dom också. Om man vill ha bort något så måste man vilja det ordentligt i hjärtat. Jag tror att ni får besök från andra sidan, dvs från släkt och vänner som har gått vidare men gärna hälsar på :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag tor anden gillar dig. så han holler sig kvar oss dig. anrs hade han inte komit tillbacka
MVH Zedd75
Jag vill ju tro att anden valt själv att stanna, men som sagt, jag blir orolig över att jag tvingar kvar denne.
Men jag hoppas att det är som ni säger, att dom har en helt egen vilja och inte kan bli "fångade".