Ghost Hunters.
Vad tycker ni igentligen om spök jägare? Dem är ju bara ute efter att få en kick och att möjligtvis bevisa något för världen. eller?
Jag läste på en sida där dem ville att man skulle skicka in all media man har på andar. Varför? Jo för att dem ska kunna använda det som bevismaterial inom forskningen.
Dem här spök jägarna pratade som om andarna var något slags farligt forsknings djur. Man ska först få andarna att lugna sig och lita på en så att man sen kan utnytja dem för att göra pengar.
Någon som har en komentar eller ännu bättre om någon som är spök jägare som vill förklara för en villseled hjärna?
Är det ingen som ville svara? Synd:'(
Bara märkligt tycker jag, förstår ej detta.

Veyla jag holler faktist med dig. spök jägare är bar ute efter en sak det är att försöra även att föstara frid oss andevärden. Inte seriöst någon stans.
MVH Zedd75
Nej jag menar det. Visst är det jättespännande att vara på spökjakt. Men om man inte hjälper andarna…
Nu är jag ute på hal is men kan inte det sluta med att dem blir aggresiva???
I vilket fall som hälst tycker jag att det är fel att göra pengar på döda.
Men hur ska dom bli rika på detta, något som enligt vad jag tror kommer och går som dom vill, eller tvångs mässigt.

Brukar sitta och kika på det här: http://www.scifi.com/ghosthunters/
Ghost hunters (spökjägare) för mig är folk som undersöker och vill bevisa det paranormala med vetenskapliga metoder. Som kommer till ett ställe där det spökar med en kritisk syn men ett öppet sinne. Som undersöker om det kan finnas en naturlig orsak till "spökerierna" typ knarrande dörrar, djur, ljusfenomen som orsakas av lampor, om det är strålning, gas eller dylikt som kan orsaka fenomen.
Och som sätter ut kameror, bandspelare och med annan utrustning eller tillvägagångssätt försöker få ett bevis på spökerier eller annat paranormalt ett bevis som andra kan se/höra och inte bara är en "känsla".
Sen som i allt annat här i världen så finns det olika vinklingar och olika orsaker till varför man gör detta.
Men varför?