drömtydning
hej..
ni som är duktiga på att tyda drömmar får gärna hjälpa mig på traven här,jag brukar försöka tyda mina drömmar själv men en återkommande som jag inte riktigt får kläm på.
Inatt var jag i min gamla hemstad strängnäs och gick på marknaden,jag var där med en gammal klasskompis. Vi var inne påtivolit där vi drog i varsin tåt för att kunan vinna priser jag drog i nummer 1 tråden och vann ett mindre gosedjur en ljusblå figur *ler'
efter detta var jag hemma hos min mamma och jag skulle bada tror jag för jag såg ett badkar med otroligt mycket bubblor i *s* skulle ta fram handukar ur skåpet,kan tillägga att det var jul också. när jag skulle ta en handduk åker ett paket ut det var en rakapparat till min pappa men det var från förra året för min mamma hade glömt att ge honom den.(min far lever inte)
mycket kan man drömma men detta med marknad är en återkommande sak att jag rä på marknaden?
kan någon hjälpa till!
kram monica

Jag får en känsal av att drömen betyder något med gåvor.
Om du har någon gåva eller talang som du ska ge litte mer tid åt
MVH Zedd75
Monica du är en ganska så upptagen kvinna va? Uppslukad av ditt vardagsliv?
Jag tror att du ska vara lite mer som när du var barn/yngre. Du måste skaffa dig lite tid att göra något som du verkligen tycker om. Kanske gå på tivoli;?
Badet och paketet kan betyda olika saker. Badet betyder antagligen att du måste tvätta av dig vardagslivet och göra något kul som jag sa innan.
Men paketet betyder kanske att du saknar din far. Saknar du jularna som du hade när du var liten?

hej veyla! tack för ditt inlägg,du har rätt i att man skulle göra lite roligare saker men upptagen är jag absolut inte och inte uppslukad av mitt vardagsliv,Har alltid i världen till att göra saker.
jularna när jag var liten var inte så roliga så nej dom saknar jag inte..men drömmer ofta om julen så det kan ju behöva rensas.
kram monica

tack zedd 75. ja där sa du nått
marknad =gåvor,,javisst ja
krma monica
Tack monica. Då kan jag fortsätta. Kanske är det inte så positivt som jag hoppades på. Har du familj? Om du har barn skulle det förklara en del.
Annars var det lite klurigare. Jag väntar tills du har svarat på familj. Sen gör jag ett nytt försök om du vill:)

veyla
ja jag har en utflugen dotter och lever själv.
Här kommer mitt förslag på tolkning: Din hemstad = gå tillbaks till barndomen för att hitta ledtrådar. Marknad = du är bland mycket folk och roar dig. Du vinner en blå figur = något du behöver uttrycka. Din mamma = din "inre" mammaroll. Bada i badkar = känslor som hålls på plats. Glömd present = En gåva du glömt ( det kan vara en present eller en talang du har, som du "glömt" bort). En talang som du kan hitta om du funderar över din uppväxttid.
Jag antog att du bodde själv. Drömmar är personliga och självklart baserade på ditt liv. Vilket gör ömöjligt att spå på dem. Ungefär som att spå på någon annans tarot kort. Så jag ska inte spå och därför ställer jag sånna frågor;)
Det finns mycket som säger mig att det har med din barndom och din dotter att göra. Hur är det med hennes pappa? Antar att ni separerade. Det är vanligt. Om fallet är så är det inte alls ovanligt att (framför allt mamman) får skuldskänslor för att barnen inte har en hel familj. Om pappan är död är det också en "trasig" familj.
Jag känner hur vi börgar gå in på djupa saker. Som jag har sagt hundra gånger. En dröm är det mest privata personliga du har.
Tänker du fortfarande på den tiden då det var bra? Har det varit bra? I vilket fall symboliserar badet att tvätta sig. Tvätta av dig det gamla. släpp det och du blir belönad. (Paketet ur badet).
Din pappa kan representera din dotters pappa. Detta är bara en chansning.
Nu behöver jag veta om jag fortfarande är fel ute eller om det stämmer och om du relaterar något av sakerna till något i ditt liv berätta gärna. Det skulle hjälpa;)
Vill du att jag ska fortsätta eller blir det jobbigt?

veyla. nja du är inte så värst rätt ute måste jag tyvärr säga.men jag tackar för ditt försök--
#9 Synd:( Det var värt ett försök iaf:P
Tack för att jag fick försöka;)
#9 Det verkar som om Du själv innerst inne vet vad din dröm syftar på men vill få bekräftelse på det du tror.
Ingen dröm kan rakt upp och ner tolkas av andra personer mer än generellt.
Drömmars betydelse ligger i betraktarens ögon dvs. den som drömmer. Drömmar om tex. Orm har olika betydlese för olika människor. Kasta drömböckerna och känn efter :)
Vad betyder drömmen för dig, vilka känslor har du inför: Marknader, Kul? Trångt och för mycket folk? Rörigt? etc. etc.
Badkar? Vinster? Osv……..
Bena isär din dröm, känn efter vad varje del innebär för dig, sätt sedan ihop det hela.
#11 Ja du har så rätt.
Men vattuqvinna bli inte sur nu. Men jag tror inte att du är riktigt ärlig mot dig själv. Det är därför som du inte får det att stämma. Gör som Hellas sa. Ta bit för bit och fundera själv på vad det kan betyda.
Sen har jag ett tips till dig och det är att meditera och bearbeta alla känslor. Du verkar vara en person med många känslor och en del kaske du inte ens förstår.
I vilket fall som hälst så tror jag att alla här skulle rekomendera Meditation. En del läkare har faktist börgat göra det nu:)
Hoppas att du får en skön natts sömn nu;)

tack för svaren.
Meditation är en helt underbart när man kan koppla av ordentligt.ibland funkar det och ibland inte,vi är ju inte mer än människor =0) och har man sen pms så ser jag ingeting tror jag har band för ögona och proppar i örona då mot andligheten.stackars mina andliga vägledare..*ler*
Jo, men jag slår vad om att din guide är stark nog att klara det;)