Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1847 ggr
Jane-Lyzell
0

HJälp Tibet

http://www.expressen.se/nyheter/1.1086012/hundra-personer-har-dodats-i-tibet

Mitt hjärta gråter!

Sänd så mycket healing ni kan tack!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Happyspirit
0

Ja, jag läste det där i morse i tidningen. Väldigt upprörande.

Jane-Lyzell
0

Jag känner många Tibetaner  i Tibet och vet hur hårt detta slår på det Tibetanska folket!

Kinas förmildrande omständigheter är tortyr och omänskliga förhållanden i fängelser!

Så alla sänd så mycket kärlek ni bara kan - till Tibets folk men även till Det styrande i Kina för deras okunskap!Gråter

Vänligen Jane

rosmarin90
0

Usch ja det är hemskt.

Skickar så mycket healing jag bara kan.

Jane-Lyzell
0

#3 Tack Rose

Dom behöver det!

Vänligen Jane

Playja
0

Jag skickar så mycket healing det bara går!!!

mariaef
0

Jag med……..

[Hellas]
0

Ja detta är hemskt och är ett otroligt dolt förtryck mot Tibetanska folket som det inte ofta pratas om.
Det är riktigt ruskigt. Tänker på dem med ljust sinne och med styrka åt de drabbade

Tummelisa1
0

Är med och skickar healing, viktigt att skicka till allt fruktansvärt som händer i denna värld. Även viktigt att skicka till det vackra i denna värld så att det blir mer av det.

Läste i boken, Vattnets dolda budskap - en ny värld av möjligheter för hälsa och fred, av Masaru Emoto (vi har flera böcker av honom) hur bönens kraft och vackra tankar påverkar vattnets kristaller till att bli vackrare och renare. Så visst kan vi påverka saker och händelser med healing om vi är tillräckligt många, är i alla fall min tro och uppfattning.

Själv sänder jag till mycket och har svårt för att läsa om även djurens lidanden som även händer här i Sverige.

Mer skickande av healing!

Tummelisa1

Lionadh
0

Skickar healing och varma tankar till alla i Tibet. Slår också ett slag för Tibet Charity som jobbar för att hjälpa tibetanska flyktingar. www.tibetcharity.se De var bl a med och arrangerade den teaching som H H Dalai Lama höll i Köpenhamn 2003 (jag var där).

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Elisabeth-J
0

Jag är med och skickar till dom drabbade i Tibet.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Marina2
0

Jag oxå.

Jane-Lyzell
0

http://www.expressen.se/nyheter/1.1087058/nya-uppgifter-minst-80-doda-i-tibet

Tack alla för eran hjälp - senaste om Tibet . se länken! så skicka allt vad ni förmår - Dahlai Lama - har utalats sig och propagerar för ickevåld!

Vänligen Jane

Eija
0

Jag blundar och sänder så gott jag kan, varför skall det behöva vara så här…vad människan är ond, egentligen….usch, man skäms

Eija
0

Jag menar tankar, inte healing, för det kan inte lilla jag…bara en rättelse….

Jane-Lyzell
0

#14 alla goda tankar behövs - tack eija!

Här är min koppling och vänner till Tbet!

http://www.tibet-school.org/

Vänligen Jane

Chatrine
0

Jag med!! så fort jag sände en tanke till dem så högg det till så dant i bröstet av sorg hos mig…

Jane-Lyzell
0

Puttar för detta- då fler healers behövs eller helande tankar!

Vänligen Jane

Zedd75
0

Jag är med mä och skikar till dom drabade i Tibet

MVH Zedd75

Jane-Lyzell
0

#Tack Zedd75 och alla andra också förståss!

Vänligen Jane

Ina123
0

Jag skickar också, förskräckligt det som händer.

Bybo
0

Sänder så gott jag kan…

Ayena_old
0

Detta är ju ingen nyhet. Kina har våldtagit Tibet under många årtionen. Ibland har det hettat till ordentligt och sedan har det blivit tyst eftersom medierna inte bevakat. Men nu verkar det som det tagit fart igen.

Nu kan jag inte skicka healing men mitt hjärta skickar kärlek till Tibets folk med Dalai Lama i spetsen.

Och så säger jag:

KINA UT UR TIBET!

Och bojkotta OS!

Rosarin
0

Skickar ljus och karlek harifran ocksa!

Jane-Lyzell
0

Tack allaOskyldig om ni viste vad det värmer mitt hjärta, tack ,

och #22 håller med Kina ut ur Tibet - och bojkottning av OS - som jag absolut inte tycker kina gjort sig förtjänt av!

Man ska ju inte blanda sport och poletik - men tyvärr går dom hand i hand - då det är på tok förmycket ekonomi i detta!

Stor Kram Alla

Vänligen Jane

tommytoe
0

Fick läsa på lite om Tibets historia och det är sorgligt med tanke på att det var en suverän stat innan 1950. Sedan invaderade Kina Tibet och många dödades. Enligt Dalai Lama vill dom nog inte bli suveräna igen men verka i harmoni med Kina. 

Mina tankar går till det tibetanska folket!

Tummelisa1
0

Putt  Skickar mera healing till Tibet! Fruktansvärt det som händer.

Jane-Lyzell
0

Dalai Lama - talar om urträde i sitt ämbet:(

Måtte detta vansinne få ett slut - heala mera! Glöm inte till hans helige höget också(DL)

Vänligen Jane

mariaef
0

Ja, jag hörde det. Hoppas det inte blir så. Jag fortsätter skicka!

"Min religion är vänlighet" Dalai Lama

Spiriteye
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Genom din vänlighet mot andra öpnnas ditt hjärta för frid"

Dalai Lama

Självklart så sänder jag så mkt som möjligt av min healing och kärlek till alla drabbade!

Uppmanar ALLA att i denna stund tänka på alla utsatta männsikor runt om i vår värld.

Med ljus och kärlek till mina medsjälar här och runt om i världen!

Kramar Jocke

Vibeka
0

Sänder massor med healing och mina varmaste tankar!!!

Jane-Lyzell
0

Tack alla!Kyss

Vänligen Jane

annemarili
0

_Jag är med och sänder! Att OS ska vara i Kina i år känns inte alls bra. Läste idag att man stängt ner youtube i Kina för att befolkningen inte ska kunna ta del av informationen om händelserna.

kram
Anne Mari_

Jane-Lyzell
0

Här kan ni aktivt hjälpa Tibet mera!

http://www.avaaz.org/en/tibet_end_the_violence/97.php/?cl_tf_sign=1

Ju fler som skriver på………..

Vänligen Jane

Jane-Lyzell
0

Puttar ifall ni inte sett sista inlägget!

Vänligen Jane

Jane-Lyzell
0

Tack för att ni Hjälpare finns

Vänligen Jane

annemarili
0

_Tack Jane för att du la ut länken, har nu varit inne och skrivit på.

Önskar dig en härlig påsk i solens tecken
Kram
Anne Mari_

Jane-Lyzell
0

Påsk kramar tilbaka och en önskan om en skön påsk med många lata dagar!

tack för att du skrev på!

Vänligen JaneGlad

Spiriteye
0

TAck Jane för att du har lagt ut länken på namnlistan!!

Jag har nu skrivit på den och kommer att sprida den länken till alla jag känner och i mitt nätverk!

Skulle inte vi här på ÖN anordna en dag och tid då vi samlas i en gemensam ljus och healingaktion. Där vi på ett betsämt datum och klockslag tänder ljus och sänder healing till alla trabbade i Tibet.??

Vad säger ni här på ÖN? Vill ni vara med på en sådan aktion?

Kram Jocke

Jane-Lyzell
0

Hej Jocke

En toppen ide! tycker jag - jag är med (inte måndag bara)

Fred - lörd- eller söndag går bra för mig - du väljer dag och tid som kom på den briljanta idén!

Tack Jocke för allt du gör och Glad påsk!

Kram Jane

mariaef
0

#38 Det var en mycket bra idé, Spirit! Jag är så klart med.

rosmarin90
0

Toppen förslag Jocke

Jag har skrivit på petitionen och skickat den vidare.

Spiriteye
0

Jag åker idag på kryssning till Helsingfors med Skruttan. Men jag föreslår måndag kl19.00.

För en ljus & healingaktion?

Vad säger ni andra om det? Försök att samla så många som ni bara kan! JAg skall maila alla jag känner. Så det blir iaf ett hundratal som jag kontaktar.

tommytoe
0

Låter bra. Jag är med. :)

EwaKristina
0

Jag har skrivit på petitionen! Och den är oxå sänd till många andra..På måndag är jag i England,men jag vill medverka i aktionen,så jag sänder därifrån.Kram på er o en Glad Påsk!

Jane-Lyzell
0

#42 ha ha ha - du lykades pricka enda dagen jag inte kunde, se mitt andra inlägg - men kl 19 tror jag faktiskt att jag kan en då - så måndag 19.00 blir jätte bra!

Drömde en veard dröm inatt om Tibet och Lhasa - ursh den kändes inte kul!

I dag har dom stängt för turismen också!

Kram JaneSkrattande

Jane-Lyzell
0

puttar och purshar för detta

Kram Jane

tommytoe
0

Puttar upp den här tråden för det är väl ikväll det gäller.

Drömde också någonting som liknade Tibet…att rädda människor..berg och grottor..minns inte riktigt men en märklig dröm var det.

Spiriteye
0

Jag skapar nu en ny tråd med uppmaning till ljus och healing aktion ikväll!

SEViking
0

Varför sänder ni inte healing till dom stackars soldaterna i Irak som bara är där och försöker göra sitt jobb. Eller dom stackars Irakierna som får sota för att maktkampen pågår? Eller alla andra människor som lider pina för att gubbarna i höjden vill ha MER å MER.

Vad är det som är så speciellt med Tibetanarna?

SEV Förvånad

Spiriteye
0

Ja SEV… Du får mer än gärna skapa egna healingaktioner för det känner att du brinner för. Just nu känner att att det våld som dabbar foket i Tibet ligger mej närmast i hjärtat och därför vill jag starta denna lju & healingaktion. Vill du starta något liknande för våldsdrabbade foket i Irak el soldaterna där nere så är det bara att skriva och uppmana!

Mvh/ SpiritEye

SEViking
0

Hej Spirit

Ja du, då skulle ja inte få göra annat än att dra igång dito. Men det är inte min uppgift här i livet, jag har ett annat kall, en annan uppgift att försöka förverkliga. Men….. 

Visst är det bra att folk "bryr" sig om varandra, och "brinner" för olika saker. Jag tyckte bara att det var så missriktat att välja ut EN grupp och köra riktad healing till just dom, då det finns så många andra som lika väl behöver det, och på närmare håll. Jag har känslan av att vi bör börja med våra masshealing-aktioner med folk närmast oss först, för att sedan sprida ut ringen till att omfatta mer å mer ikring oss, för att omfatta hela jorden till slut. Som ringar på vattnet. För varje ring vi helat, så kommer det ju till själar som sänder healing, tvärt emot ringarna på vattnet som avtar i styrka, så skulle en sådan manifestation bara stärkas ju större ringen blev. Och till slut så möts ringen och börjar om, å då är vi alla sammankopplade i ett.

Fint va, vem kan säga nej till en sån framtidsvy? Men visst får uttrycket "Sopa rent utanför din egen dörr först" ett helt nytt begrepp.

SEV Cool

Spiriteye
0

JAg förstår fullkomligt vad du menar och i mångt å mkt så delar vi nog samma framtidsvision!! JAg har bara den senaste tiden drömt och fått till mig så mkt ang det som händer i Tibet så därför ville jag rikta min energi dit just nu. Men sen så sänder jag ju healing och ljus varje dag till ALLA själar och moder jord varje dag. Men som sagt din tanke och vision är verkligen något fint och bra att ta till sig i sitt hjärta.

Men hur går vi tillväga då SEV? Hur skall vi börja och samla massorna och få fram detta fina budkskap? Det börjar ju verkligen bli dax att göra nått åt vår planet och dess själar som är här el hur? Vi har ju domedagsprofetsiorna om -2011 som börjar närma sig. Hur skall vi göra för att förhindra människan undergång och att stoppa det överväldigande våldet som sprider sig som pesten över hela vår vackra moder jord? Ja som sagt mkt frågor å funderingar finns det i denna skalle och jag vill verkligen försöka att få oss att förstå att det är bråttom att göra något NU!

SpiritEye

Jane-Lyzell
0

Med att skicka healing stöd till Tibet (som för övrigt är ett folk som sänder sina böner till alla levande männskor på vår jord, även deras motståndare kina)

Är att starta ringar på vattnet - det är bättre att agera någonstans en att inte agera als! Sen kan andra mål komma upp som också behöver healing under vägen - vilket är bra!

Men likt SpiritEye brinner jag för det Tibetanska folket - och finner det naturligt att ge dem mitt stöd och kärlek till dem i deras svåra stund - vilket jag skulle göra i min familj eller vänner osv om de behövde mitt stöd!

Min åsikt i detta - med kärlek

Vänligen JaneSkrattande

Jane-Lyzell
0

Puttar

Spiriteye
0

Tack för att du puttar upp denna tråd!! Å tack för din medverkan igår under ljus & healingaktionen! Otroligt stark energi och fantastiskt med ljus och kärlek som nådde fram!

Kram Jocke

Jane-Lyzell
0

Tack själv Jocke - vi såg tydligen ljusbubblan bägge tvåSkrattande

Nu får vi  fortsätta att kämpa för dem!

Kram Jane

Jane-Lyzell
0

http://www.expressen.se/sport/1.1099538/thomas-bodstrom-vill-se-svensk-bojkott-av-os-invigningen

Äntligen någon i topp politiker som agerar - hoppas de andra lyssnar!

Vänligen Jane

Cristine
0

Håller med Thomas Bodström och tycker att politiker och kändisar ska agera mera eftersom dom syns,och brukar få folket med sej. Jag har alltid önskat få se Kina för det är ett vackert land med säregna byggnader, men jag kommer  inte att åka dit, om det inte blir någon ändring. Jag har levt i Spanien med Franco och det räckte. Fy!!!!!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jane-Lyzell
0

På Måndag ska alla våra protest namnskrifter lämnas över(se den länken längre upp i tråden om på skrift) så hoppas att fler länder protesterar Nu!

Vänligen Jane

[respirit]
0

Japp - fy skäms Kina …

/Johan

Jane-Lyzell
0

http://www.avaaz.org/en/tibet_report_back/7.php/?cl=69948338

HÄR LÄMNAS NAMNUNDERSKRIFTERNA FRAM!

Tack alla som är medSkrattande

Vänligen Jane

Anna-H-K
0

Sänder ljus….Jag tror på rättvisan & på den mänskliga viljan!

Jag är övertygad om att det blir upprättelse för det tibetanska folket,kulturen & religionen!Den kommer att överleva & blomstra starkare än någonsin!

Jane-Lyzell
0