Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 872 ggr
blombuketten
0

Jordens dag

Någon som uppmärksammat att det är "Earth Day" idag? Dagen vi tänka på moder jords framtid.

Tiden
0

I maj 2008 går jorden under, när CERN kör igång sin Large Hadron Collidor.

Då sugs vi alla in i ett svart hål.

Det är dags att skynda sig till banken för att ta ut sina pengar.

BjornI
0

?? Vad ska du ha pengarna till i det svarta hålet ?? Skrattande

Eller pengarna är lika svarta som hålet ?? GeneradFörvånadCool

Tiden
0

#2 Är man snabb, så hinner man sätta sprätt på sina pengar innan katastrofen inträffar.

Då förutsätter jag att förtroendet för de finansiella marknaderna fortfarande existerar.

Det börjar bli ont om tid.

SweGizmo
0

när folk börjar snacka om jordens undergång på denna sidan blir man rädd:s så lslut snälla…*kolla mej oroligt bakom axeln*

Min blogg: SweGizmo.se

Manni
0

#1 Varför skulle den gå under då? Jag tycker det ska bli spännande!

Elisabeth-J
0

#4 Du behöver inte vara orolig för dom inäggen ;)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Hellas]
0

Lyssna inte på "Tiden" han är varken medlem eller särskilt seriös.

blombuketten
0

#4. Inte kommer jorden gå under heller. Det är bara Tiden som förmodligen tycker det är urkul att prata strunt i en, av mig, allvarligt menad tråd. Vilken söt liten råtta du har i din presentation föresten Glad.

Inte många som tänker på moder jord ser jag. Synd för det är det viktigaste vi har och utan den skulle vi inte kunna existera.

Först när det sista trädet huggits ner,
Först när den sista floden blivit förgiftad,
Först när den sista fisken fångats,
Först då -
Kommer människorna att upptäcka,
Att pengar inte går att äta…
- IndianOrdspråk -

Manni
0

#8 Du har alldeles rätt! Jorden är det viktigaste vi har, och jag försöker tänka på det varje dag. Hoppas att fler uppmärksammat den här dagen.

Tuva-Lena
0

Tack för påminnelsen blombuketten! ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Mezzzanina
0

Såg ni texten på Google idag?Den var gjord för earthday!

blombuketten
0

#11. Ja, jag har sett den. Väldigt fint gjord också.

silverorm
0

Jo, det var faktiskt min sambo som såg det o sa till mig! Lite tråkigt bara att det inte har blivit större som det nog var menat! Jorden är ju vår moder vi bör hedra henne då o då tycker jag..! Imorgon ska jag gå till ett lugnt ställe o krama träd!Glad Med lite fika oxå… o hunden förståss…

Denna kommentar har tagits bort.
Happyspirit
0

Jag har lite svårt för just såna speciella dagar! Ska man tänka på jorden EN dag per år???Förvånad Det är ju nåt som är jätteviktigt, utan moder jord kan vi ju inte existera. Så att jag inte har svarat i tråden tidigare är just därför att jag inte gillar det här med EN dag man ska vara trevlig tex. Eller en DAG per år som man ska visa kärlek? En vecka per år man ska vara trevlig. Osv.

Det beror definitivt inte på ointresse för moder jord.Flört

Elisabeth-J
0

Jag håller med dig Happy, det är ju något man tänker på dagligen oftast. Jag gillar såna extradagar men har också svårt för det, dubbla känslor. Att ha en dag såhär är bra för att stanna upp och tänka efter, även om vi är många som gör det ofta så kanske andra behöver såna dagar att tänka extra på just det som den dagen berör. Omtanke och kärlek behövs det mer av på vår jord :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
0

#15 håller med! Fast det är ju bra för dem som aldrig tänker på JordenSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

silverorm
0

Jo…många människor behöver bli påminda i vår stressade vardag… Jordens dag kom ju till på det viset, att vi ska bli påminda…Gladspeciellt för de folk som bor i storstäder…o aldrig tänker på vad de lever av…

blombuketten
0

Jag har aldrig tänkt så, att de det bara är menat för just den dagen. Jag har mer tänkt att jorden fått en egen dag, precis som t ex mors dag. För inte tror jag att det är menat att man bara ska tänka på sina mamma en dag om året Glad. Det vore ju för trist.

Samtidigt så är det en påminnelse naturligtvis. En dag till eftertanke som man självklart har resten av årets dagar också.