Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 284 ggr
Opal
0

Symboler i huset

Nu undrar jag om något märkligt kanske. För 20 minuter sedan så kom jag från tvättstugan och skulle låsa upp min dörr in till lägenheten. Men det gick bara inte låsa upp. Fix ringa vaktis så nu håller han på för full nere på larmaffären. Men nu undrar jag som så om det symboliserar något i mitt liv, i mitt inre. Jag vet att rummen i lägenheten/hus står för olika saker. Men vad kan ett lås i en dörr betyda??

CarolineO
0

Att du har en låsning ngnstans i så fall…

Men jag har aldrig hört talas om att så här "vanliga" saker skulle symbolisera ngt??  Men kanske…   Låset till min ytterdörr kladdar också…   Men det är nog mer för att låset är gammalt, skulle jag tro…

Magi-cat
0

Hela tiden är vi omgivna av symboler…..även vardagliga saker, egentligen……huset brukar vara vi själva, vårt jag. Att inte kunna "låsa upp" kan vara att man inte ger sig själv tillträde till vissa bitar, eller att det kärvar när man ska "in". I Fengs hui brukar ingången vara symbol för karriär och livsväg. Så när nu låset är fixat och det går lätt att komma in så är det säkert flera saker som löser upp sig!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Opal
0

#2 Tack. Nu är låset fixad och jag blev så trött efteråt. Och jag tänker varför?? Låter helt underbart det du skriver om karriären och livsvägen. Få se vad som kommer att hända nu.

[MargaretaA]
0

min erfarenhet är att när något plötsligt slutar fungera, eller om man pga olika omständigheter inte kan genomföra något man velat eller planerat att göra, så betyder det något.

Kanske träffar man en speciell person som man inte skulle ha träffat eller man lär sig något man inte skulle ha lärt annars. jag brukar ofta fråga mig vad som är meningen egentligen när ödet (eller vem det nu är) sätter käppar i hjulen. Jag brukar få svar också - fast inte alltid direkt - det kan gå några dagar ibland…