Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 550 ggr
sven-g
0

Matte

En man har tillgång till 2 st hinkar en på 5 liter och en på 3 liter, han går till en källa för att hämta vatten. Han ska ha 4 liter med sig hem. Hur gör han.Fundersam

Happyspirit
0

Han tar två liter i varje så det blir lika tungt att bära båda.Glad

sven-g
0

Det går mellan att hälla mellan hinkarna att få allt mellan. 1-8 l Tänk till rent matte problem, mycket enklare än ni tror.Förvånad

CarolineO
0

Ja, då fyller han femlitern och häller ut en liten i trelitern som han huttar!

sven-g
0

Det går på ett annat sätt, tex fyll femliter, fyll trelitern från femliter, är tex 2liter i femlitern

sven-g
0

#4 visade hur man får 2 eller 3 eller 5 eller 8 liter. Börjar man från andra hållet fyller 3 litern häller i 5 litern fyller 3l igen häller i 5 litern vad har man då i tre litern.

Happyspirit
0

Ja, du Sven en bra fråga!!!?Fundersam Min hjärna är full med snor så jag tror mattedelen har klibbat ihop faktiskt. *ler stort*

Happyspirit
0

Det är ju tur att jag har något att skylla på idagSkrattande

Elisabeth-J
0

#5 1 liter

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

sven-g
0

Fortsätt och tänk hur får ni fyra sex eller sju

mariaef
0

#5 Ahh, smart! Då har man en liter och häller man sedan ur vattnet ur femliterhinken och fyller den med den där litern, så kan man bara fylla trelitershinken och hälla över till femlitershinken=4L

sven-g
0

#10 rätt är det är väl inte så svårt att få sex eller sju heller

Elisabeth-J
0

Stackars den mannen som måste göra det så omständigt för 4 liter vatten med 2 hinkar Förvånad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

mariaef
0

#12 Ja, tänk vad mycket enklare han skulle få det om han hade måtten graderade på hinkarna, som jag harSkrattande

sven-g
0

Hjärn jympa är väl aldrig felGlad