Virusvarning
Mina kompisar och jag har sökt hemsidor för att hitta ett medium och vi har hittar en sida som har gjort att våra datorer har gått sönder. Hemsidan är rosiessida.se Klicka INTE på länken. Det blev dyrt med o laga datorn, varför har man en hemsida för att ge andra virus? Vi sökte efter medium för vi vill gå kus men vi hittade en annan. Tror ni att det var ödet som visade oss till en annan, var det ödet som visade att det var fel medium för oss? VARNING för den sidan för då blir det ett dyrt besök.
Jag hittade hit istället och här finns det många bra sidor med mycket spännande o läsa.
Millan
Hmm, är det så? Det här känns lite skumt måste jag säga. 
okej, tror att en varning redan varit uppe vid ett tidigare tillfälle.
Kanske bäst att fixa till en bruten länk i efterhand. Eller var tror sajt värdarna?
Med ljus och värme
Tant Alma med öron inflammation..

Tack för varninegen
Har varit där också o pratat med ägaren som berättade att sidan blivit hackad i början av året så de ä ingen fara. Nåt Java scipt var orsaken och det fanns inge virus alls. Så sidan är riskfri.
Hälsar Kalle
Va bra då kanske våra kära Medarbetare kan ta bort varningen då!!!

Om det här stämmer så är det väldigt olyckligt. Jag bryter länken som Alma skrev här. Om man har en hemsida som medium så tror jag inte att man har den för att ge andra virus.
millan5, har du kontaktat ansvariga för hemsidan? Kan ju vara ett tips om det är någt fel som ska fixas eller så kanske du och dina kompisar kan få veta varför det blev så för er.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Sidan är fixad enligt ägarn o hon kommer även att lägga ut en förklaring om de som hänt. Kan hälsa att flera hade hört av sig till henne om de. Om någons dator gått sönder så hälsar Rosie att dom ska höra av sig till henne. Det har inte funnits nåt virus utan bara en script som sa det.
Jag kan ringa till den ansvariga men jag törs inte nu för jag blev hotad i min inkorg för en kort stund sen. Hur skickar man meddelande i inkorgen så kan jag berätta för dig?
Millan

#8 Hotad? Om du vill skicka pm, dvs privat mail så går du in på personens sida och trycker på Kontakta, där skriver du ett pm.
Hot får inte förekomma här så meddela mig vad det står och från vem är du snäll.
Elisabeth
Du blev inte hotad utan fick ett tips av mig att ringa ägarn.
Ja berätta bara att man inte fick gå ut med falska saker o vad som hände när en annan person gjorde de mot ägarn, hon polisanmälde den.
Du har fått meddelande nu Elisabet om jag gjorde rätt.

Jag har läst ditt pm millan5.
gnuttis, det du har skickat är både hot och för att skrämma millan5. Det här är inte tillåtet på ÖN vilket du redan vet, liknade pm har ju sänts tidigare till medlemmar här vilket vi har varnat för. Det är nog dags att ta fram den tråden igen.
Elisabeth
Du tillåter de här skrivandet o anklagelser från en person men när ja berätta vad som hände när en annan skrev falska saker om Rosie, ja skrev att hon polisanmälde den. Då hotar ja.
Jag har lite problem med uppdateringarna och måste göra ett inlägg för att få läsa era rader….
Jag tänkte att om man är trött går man säkert in på sajten fast man läser att man inte ska och ångrar sig sedan.
Detta är inte riktad till någon speciell person så ta inte åt er utan tänk bara på det…
Tonen kan uppfattas olika i skrivande form…
Gyllene regel…. tänk efter innan man trycker på publicera kommentar.. och skriv inte alltid det du tänker.
Och tänk på vilka energier man ger ut..
//Tant Alma i all väl mening och
Mitt inte trilla bort först men i uppdaterad sída är det på plats… förlåt….
millan5: Tack för att du skriver ut sådana varningar, det är jättebra och jag ser inte din varning som en "smutskastning" mot det medium som äger sidan.
Ett virus eller annat kan absolut implementeras av någon annan än ägaren av en site så jag förstår att detta inte är riktat mot ägaren av siten.
Gnuttis: Ett Java script? Java script kraschar inte datorer så att de måste totalt ominstalleras, om nu korrekt Java används som är hämtat från SUN vill säga och är det inte rätt script ja då ÄR en varning på sin plats precis som du millan har gjort!
Möjligtvis kan ett SUN Java script lura till det lite om man vid installationstillfället väljer felaktig version av script som inte är anpassat efter det operativsystem man har i sin PC.
Men samtidigt så borde det inte gå eftersom SUN kör en koll först på PC´n så att korrekt script går på.
Så på ett eller annat sätt, även om det inte handlar om virus, så har det begåtts ett fel som det absolut ska varnas för.
Men det är ju bra att det hela nu är åtgärdat. Jag ska själv gå ut nu och testa länken nu.
Jag har varit inne på startsidan och inget konstigt hände med min dator idag :)
jätte bra!!!
Tack Hellas för att du kolla

Jag har också testat och inget hände, men efter vad jag förstod så skulle det här ha varit för ett par veckor sen. Har för mig att någon annan skrev om det för ett tag sen också i en tråd härinne.
Elisabeth
Det stämmer Elisabet men det är länge sedan medlemmen
sa då också att det var borttaget och att den varit hackad…

#21 Ja det har jag med ett svagt minne av, men som sagt, man vet aldrig vad som händer och om man får virus så är det inte roligt. Själv har jag inte råkat ut för att få datorn full av virus, har ett bra program mot sånt, men jag vet andra som har fått stora problem.
Elisabeth

Råkar känna till historian bakom detta…
Som Elisabeth skrev innan, va det helt riktigt ett sabotage försök eller hacker-attack mot den aktuella sidan vid ett tidigare tillfälle. och detta hade bara ett syfte att skada sidan och besöksantalet, det spred dock ingen virus. Så tyvärr Millan5 du få nog allt söka efter fel källan någon annanstans, Internet är ett djungel, och bra virus skydd rekommenderas 
/RL

Det var jag som skrev i en tråd att det var virus/trojaner på Rosies sida. Drabbades nämligen själv och fick problem med datorn. Var tvungen att köra en massa rensningar. Vilket gjorde att jag inte skrev nåt mer om det i den tråden,
Rosies reaktion var tydligen att jag skrev det för att sabba för henne. Jag skrev det bara för att hon skulle se det och åtgärda det. Men tror hon att alla gör allt av elakhet/illvilja då kan hon ju få leva i den villfarelsen…. Speglingar kanske.
Rose

Då jag sitter som web-master på b l a den aktuella sidan
Vill jag bestämt hävda i detta fallet att det enda den drabbade sidan orsakade rent tekniskt va att "skrämmas" d v s inte sprida virus som man lyfter fram här, scriptet har haft som syftet
att sabotera sidans besökar antal.. självklart tråkigt för både sidans innehavaren och för besökande.. men som sakt felet va snabbt spårat och korrigerat när detta va aktuellt.
Sen kan jag tänka mig att om man få en sådan varning börjar man genast göra en panik "storstädning" av datorn och resutatet blir ofta att man hittar hur mycke konstigt skräp som helst och då är det lätt att peka på i detta fallet på den aktuella sidan..
Vad det beträffar hemsida innehavarens personliga reflektioner eller åsikter kring ärandet är det nåt som jag som webmaster inte lägger mig i eller kan kommentera, Men tycker att sådant ska skötas direkt via mail eller personlig kontakt, Vad jag vet så finns inte änns personen ifråga inne på detta forum. då både en sådan "varning" mailas direkt till henne istället.
Mvh/RL
/RL
#25 River_Lord
Det är ingen som anklagar innehavaren av hemsidan eller misskrediterar dig som Web -master men det är självklart att en varning ska gå ut om det är något som kan misstänkas vara virus eller på annat sätt orsaka problem.
För min del, som själv arbetat i IT -branchen i över 10 år är detta självklara saker.
Jag kan inte ens förstå varför Ni verkar ta illa upp, det är ju jättebra att problemet har uppmärksammats och att varning har gått ut så att Era besökare slipper råka ut för eventuella tråkigheter.
Innan felets art var känt så måste man alltid misstänka det värsta när det gäller virus eller andra spionprogram men det känner du säkert själv till.
De flesta personer har dessutom inte den tekniska kunskap som krävs för att kunna göra en korrekt bedömning av problemets art samt vilken prioritet det har.
Det kan endast bedömmas utifrån en teknikers kompetens och då oftast efter det att lokalisering av problemet gjorts.
Jag anser nu att denna saken är utagerad och jag vill återigen tacka millan5 för hennes lilla varning….som faktiskt hade kunnat visa sig stämma.
Ps. En Site som får virus planterar självfallet inte det själv utan det handlar ju alltid om intrång på ett eller annat sätt.
Mvh. Hellas

Självklart är det bra att problem uppmärksammas, men om problemet uppmärksammas igen långt efter att den korrigerats, är det lite märkligt kan ju tyckas,.. Det kan vissligen finnas en teknisk förklaring till det hela via gammalt information som ligger kvar i användarens dator i "cachen" som framkallt fenomenet.. Men som sakt problemt löst sen länge och det är tryckt att besöka sidan.. om man känner för det
Alla nöjda och glad igen
och för min del är detta lilla problem
avklarat och avlutat sen länge. Nya utmaningar väntar
//RL
/RL