Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1213 ggr
Eleri-Twinkle
0

Det gröna kallar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mig att återvända hem. Ungefär så kändes det alldeles nyss. Jag satt och såg på när sonen utforskade asfalten med en pinne och blicken landade på gräsmattan bredvid. Jag fick en inre stark bild av längtan och kall. I den bilden fanns inga människor där just då, jag var själv…framför mig, bakom mig, runtomkring mig endast skog. Lummiga buskar, mossiga stenar och mjukt gräs där vinden for fram som vågtoppar. Jag låg ner där i gräset och blundade, jordade mig djupt ner i marken. Blev ett tillsammans med moder jord, förgrenade mina själsliga rötter med hennes. Det var länge sedan längtan överrumplat mig så fullständigt och jag blev abrupt väckt ur tankebilden av asfaltens hårda yta under mina handflator.

Jag är ett naturens barn, så vad sjutton gör jag i ett betonglandskap mer än att tappa kraft och känna mig vilse?

I dag längtar jag mer efter skogen, mitt hem, än någonsin.

Jane-Lyzell
0

Du är alltid välkommen HitSkrattandeom du behöver ut i spenaten! ser nästan ut som på bilden i våra skogar!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eleri-Twinkle
0

Jane du anar inte vad jag hade gett för en "Zapp" knapp just nuRäcka ut tungan Jag hade knackat på dörren direkt*ler*

Jane-Lyzell
0

Zappa dig hit då- Ramsbergsgården är till för människan att återhämta sig på - du är välkommenSkrattande

Vänligen Jane

Eleri-Twinkle
0

Tack så hjärtligt för inbjudan*ler*

SEViking
0

Jane

Ramsbergsgårde till för att återhämta sig. Ha ha ha
Ganska lustigt då att vi hade behgravningen av far min där då, ha ha ha,

Å en intressant händelse den dagen, det kom en Isse Lönnhammar fram till oss bröder och sa "Skulle ni inte vara 3?". och att han ville vi skulle komma till honom, vi hade besök, tror alla kan gissa vem som besökte. *ler* Detta var 1984.

Jo sa vi, ena brorsan hade gått på toa.

SEV Oskyldig

Jane-Lyzell
0

#5 stort ? vad menar du?

Vänligen Jane

SEViking
0

Jane, vad menar du? Vad är det du inte förstod i mitt inlägg?

SEV Oskyldig

Eleri-Twinkle
0

eeeeh*s*

Jane-Lyzell
0

#7 att du skrattar åt återhämtningen - för stod inte riktigt det! vad du menar! Om det var i positiv mening eller negativ?

Vänligen Jane

skruttan31
0

Eleri,, häng på vet ja,, jag o jocke ska till ramsberg den 9 maj,,

skruttan31
0

Men håller med dig,, vad gör du på asfalten,, när du ska sitta i trädena o sjunga för vår natur,,  ?????

SEViking
0

Jane.

Du får inte vara färgad av den negativa kritik du brukar få, jag ska härmed förklara mitt inlägg rad för rad.

Första raden är en upprepning av det du skrivit som jag tyckte var lustig bara därför att vi BEGRAVDE min far och inte återhämtade. Å jag menade inte negativt med DIN rörelse där nu 24 år senare.

I nästa stycke berättar jag om en insident som hände på just den tillställningen som jag gästade 1984, då min far begravdes. Att ett "dåtida" medium kom till oss helt oförberett för att vår far ville säga några sista ord, och ta farväl den vägen åxå.

Så bäste Jane, ta inte allt så jäkla negativt, har du eller ni inte tänkt tanken att det kanske är med er negativa läsande som det blir så jäkla roligt för "trollen" "vargarna" att terra er, ni reagerar ju likt västa fjortisarna på minsta lilla eventualitet till kritik.

Skärp er, var glada som jag, se livet med lite ljus.

SEV Oskyldig

Jane-Lyzell
0

Nu har du nog missupattat mig kanska duktigt SEV- jag förstod inte ditt inlägg helt enkelt och inte hur jag skulle tolka det - därför frågade jag - tror ingen annan heller förstod riktigt vad du menade med ditt inlägg- rätta mig om jag har fel!

Bäste SEV jag tar inte allt så jäkla negativtSkrattande som du skriver - utan jag förstod inte ditt inlägg bara - punk slut!

Jag är inte färgad av negativ kretik - de flesta här inne är välldigt positiva i sina utalanden - ett fåtal är negativa i sina inlägg- tack och lov!

Sorry SEV - det var inget mer en det!

Vänligen Jane

SEViking
0

Härligt Jane,

Men det var nära att ja skrev å klagade på att du höll mig på sträckbäönken en hel jäkla timme me ditt svar.

Men jag hann göra Te, dricka teet, göra nåra mackor å flirta loss lite, så egentligen gick de ingen nöd på mig.

SEV Kyss

Eleri-Twinkle
0

Jo så atteee…längtan till skogen var det ja ihihihih ååå Skruttan, där ser man…få man kanske klura på*ler*

Kram