Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2381 ggr
Jade1
0

Borde jag vara rädd??

Hej!

Igår när jag skulle sova så såg jag som ett svart flytande moln framför mig i luften.

Det var som svart olja som flöt omkring där i luften och rätt vad det var så kom det så nära mitt ansikte som om att den ville stryka mig på kinden eller krama mitt huvud.

Jag blev inte rädd eller nåt men jag undrar vad det kan ha varit??

Kändes lite underligt att det var svart.. Borde jag vara rädd??

/Jade1

Jade1
0

tydligen inte. Vad bra! :p

/Jade1

mariaef
0

Hej Jade! Om du bara har lite tålamod, så kommer du säkert att få svar. Du har ju en intressant fråga:)

Kram Maria

Jade1
0

Ok, ska jobba pa det. :p

är visst bara lite ivrig märker jag…Räcka ut tungan

Veyla
0

Hahaha… Va bra att du inte blev rädd. Du behöver inte vara det heller;) Mycket intressant. Skriv gärna igen när du kommit lite längre i din reserch.

Jag blev lite ivrig me märker jag:P

mariaef
0

#3 Det är lugnt! Ibland kan det ta lite tid innan någon svarar, alla kanske inte känner att de kan svara.

MariaGlad

Jade1
0

Ni har rätt! *skratt*…men ibland blir jag ju så himlans nyfis ju….men det kanske är naturligt när man är helt ny..^^ Räcka ut tungan

CarolineO
0

Svart är en beskyddande färg, så du kan vara lugn.
Det kan ha varit en påhälsning från någon som beskyddar dig!

[TotemoOmoshiroi]
0

# 7 det är första gången jag hört att svart är en beskyddande färg! Annars brukar svart alltid symbolisera död och lidande. Själv går jag väldigt ofta i svarta kläder och mitt hår är ju svart.. Det är min älsklingsfärg. Kul att höra något posetivt om det för en gångs skull. Skrattande

Elisabeth-J
0

Lita till din egen känsla, du blev inte rädd och det kan vara något symboliskt för just dig. Att svart färg ska vara något farligt eller negativt tror många pga gamla Skrock och sägner där svart symboliserat död och elände. Men det behöver inte vara det så jag tycker inte att du ska vara rädd. Följ din känsla i vad det symboliserar för just dig.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Happyspirit
0

CarolineO Det var faktiskt första gången jag hör från någon annan att svart är en beskyddande färg. *ler*. Den informationen har jag nämligen fått själv också i en speciell händelse som jag och min man var med om. Vart har du hört det? *L*

Jade1
0

Tack, för all hjälp! Nu känns det faktiskt bättre.

I natt hände något annat.

Jag fick två jättekonstiga syner…

Först när jag tittade så såg jag som en stor guldgul rund klump i luften. Den liksom flöt, lite samma känsla som kvicksilver, ja flytande på nåt vis. (hoppas att ni forstår hur jag menar).

Efter en stund så började ett ansikte forma sig i klumpen. Till slut såg jag vem det var och det var ingen jag känner personligen men någon jag har sett många gånger på bild.

Jag fick verkligen anstränga mig för att se men känslan i kroppen var god och bra. När jag inte ansträngde mig längre så försvann det direkt.

Sen såg jag ett altare i samma guldgula färg..och där stod samme person (en man) med ett litet barn i famnen. Han lyfter barnet högt upp i luften framför sig och ler åt det. Jag ser mannen och barnet från sidan och allt är guldgult. Min känsla är att det är jag som är det lilla barnet.

även detta försvinner när jag inte längre koncenterera mig på att se. Ska det vara så?

Hoppas att ni inte tror att jag är knasig nu?

Vad kan allt det här betyda?

mvh

Jade1

Jade1
0

Får jag göra en ny tråd om mina syner i natt?

/jade1

mariaef
0

#12 Helt OK, Jade!

Maria

Jade1
0

tack :P

CarolineO
0

#10    Första gången var på en kurs jag gick för paret Palm i Kalmar. Då vi mediterade och sedan skulle berätta om våra upplevelser sa en av deltagarna att den "valt" svart färg för sin guide, man skulle alltså ta den första färg som kom till en…
Så skojade hon lite om att det inte verkade vara ngn vidare bra kamrat, eftersom den var svart.   Då sa de att det är en ganska vanlig uppfattning att svart skulle vara ngt dåligt, men att det faktiskt betyder just "beskydd"…

Då trodde jag inte riktigt på det heller, och det var nog inte många som gjorde det, men jag har sedan fått det till mig via Meditation etc. också, så nu är jag beredd att hålla med    =0)

Happyspirit
0

#15 Tack för att du ville dela med dig CarolineO! Ja, jag håller också med eftersom jag också fått det till mig. *ler*

[Hellas]
0

För mig betyder Svart väldigt ofta mångfald vilket kanske är konstigt.
Jag ser inget dystert eller otäckt i själva färgen svart förutom en sak som nog mer är en fix idé hos mig eller Skrock.

Aldrig i livet det får komma in eller tändas svarta ljus i mitt hem Förvånad

Happyspirit
0

Ne svarta ljus, tycker inte jag heller känns bra alls.Fundersam

CarolineO
0

O, jag ÄLSKAR svarta ljus!!

Bybo
0

*fniss* Där är jag lite skrockis, och har aldrig haft svarta ljus…

Kawaii
0

Hmmm svarta ljus…nää inget för mig heller..

Jane-Lyzell
0

Svart och vitt är ju hela färspektrat!

Den svarta färgen som Pia Palm sa är oftast missuppfattat - och att det kan som hon sa betyda beskydd som betyder, hålla inne hålla ihop - hålla sina egna energier inom sig att inte slänga bort sin kraft! konsentrera sin energi!

Tonåringar eller personer som har en stor aura i olika perioder bär ofta svart eller medium som ger mycket bär ofta svart! mm

så svart är inte fel utan att hålla inne sin integretet! men naturligtvis så är färger bra - inte helsvart gämt blir nog lite väl instängt!

Antar att de svarta skugg andar man ser - håller ett skyddande svart energi om kring sig och inte är negativa i den asspekten! av Svart!

Sen kan svart på och förmycket i ens egen aura eller andras ge en indikation på en stor sorg eller annan svarsjuka - beroende på hur den sitter!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
0

#11 Det guldgula kopplar jag till andlighet - så om du har blivit döpt eller upplyst i din andlighet - så skulle jag nog tolka det- om du inte väntar barnSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kawaii
0

Oj vad intressant Jane.

Tack för att du förklarar! :)