Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmeditation
Läst 2552 ggr
Tatsu
0

Mediterar ni ofta?

Jag ser att många av er mediterar och har egna rum  eller altare där ni utför meditationen.
Är det viktigt att man har en avskild plats med ljus och andra prylar, eller kan man meditera var som helst?
Hur ofta gör ni det?
Blir man lugn och avslappnad efteråt, eller hur fungerar det.

Jag skulle vilja lära mig meditera, dels för att någon gång kunna slappna av ordentligt och rensa alla tankar som snurrar jämt i huvudet.

De få gånger jag försöker att vila eller lägga mig för att läsa en stund, är det alltid någonting som gör att jag måste kliva upp. Jag känner att jag skulle nog behöva lära mig att ta det lite lugnt ibland, man kan inte gå på högvarv jämt, åldern börjar att säga ifrån och då blir det humöret som kommer fram.
Jag vill inte vara en stressad irriterad mamma/maka/mormor/farmor, utan orka med allt annat också, kan Meditation hjälpa till tro?

chik
0

Jag vet inte om man kan kalla det som jag gjör för miditation, men det passar mig.När jag går ut med hundarna så har jag en sten som man kan stå med ryggen i mot o vila, o det är så skönt att stå där o blunda o inte tänka på något, bara hör alla ljud..o så blir jag avslapnad..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Hellas]
0

Jag mediterar när jag känner att jag behöver hämta energi eller innan jag tar kontakt med andra sidan.

Jag har sett till att kunna meditera nästan överallt, detta pga. att det är sällan man kan få vara helt ifred så man kanske behöver det bäst. Jag kan sitta framför TV¨n och ta en snabb Meditation eller gå in och göra en lite längre i sängen (med risk för att jag somnar).

Absolut kommer meditationen hjälpa dig i vardagen att finna ro i dig själv, att varva ner så att du slipper känna högvarvet hela tiden. I början när man mediterar kan det vara svårt att koncentrera sig men ju mer man har gjort det desto lättare går det. Jag kan på jobbet ta snabb vila på 5 -10 minuter som gör att jag känner mig som ny igen.

Det finns väldigt många ledda meditationsskivor som inte bara handlar om att ta kontakt med andra sidan utan det handlar om muskulär avslappning, stärkande av det egna jaget/självförtroendet osv. men det som jag för min egen del haft störst nytta av när jag började meditera var en cirkel jag gick i som inriktade sig på olika meditationstyper.

Kram Hellas

Tatsu
0

Det med muskulär avslappning skulle jag behöva.
Ibland får jag "hämta" ner axlarna ovanför öronen för att jag spänner mig så hemskt.Det händer att jag ligger med knutna nävar när jag vaknar på nätterna. Så slappna av lite skulle jag verkligen behöva.
Tack för tipsen

Zedd75
0

Japp jag säger som Hellas. Jag mediterar när jag bhöver kraft och nerig ocn när jag ska holla på med en del med andra sidna.

Tatsu
0

"4 Jag är lite rädd för att få kontakt med andra sidan sådant överlåter jag till dottern T.O. Jag ska prova på det lite längre fram,tror jag.
Hoppas att ni skriver mer tips för nu gör jag kväll,
ska jag gå och kolla på en film, förmodligen sova bort halva igen,

Godnatt go vänner och sov gott trots fullmåne.
Kramar från Tatsu

chik
0

Tatsu..Försök att finna ett ställe som du trivs.vad som hälst,  säng stol ute, i källan ja där du trivs o sitter bra..så försöker du att bara slapna av inte tänka på något..Jag gjör så . O jag kännerigen mig med din beskrivnig av axlarna.Detta är bara ett tips för att du skall komma i gång..och som Hella sa Meditatonskurs, det är bra..Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Tuva-Lena
0

Jag tycker att du först och främst skall se till att du får en avskild plats i hemmet som du får kalla "din egen", där du kan slappna av utan att behöva vara redo att rycka ut så fort någonting saknas dina familjemedlemmar. Inred den som du själv vill, behöver bara vara en liten vrå.

Dessutom skall du säga till den övriga familjen, att när du går in dit så vill du ha en stund för dig själv - och att dom skall respektera det. Sätt på musik som får dig att slappna av så länge, tills du skaffar dig en meditationsskiva. Kan rekommendera Månskensonaten av Beethoven - underbar - eller ett stycke som heter Rodriguez gitarrkonsert - spansk gitarr och underbart skön att slappna av till. SEdan låter du bara tankarna komma och gå som dom vill. Fäst dig inte vid någon tanke, utan låt den bara passera - det är ungefär så som Meditation fungerar också. Du kan underlätta genom att upprepa ett mantra - ett låtsasord som du inte associerar till någonting.

Lycka till o kram Tatsu! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."