Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1106 ggr
[Lady-Oona]
0

OT Jordeliv

UR VÄVEN…. 

"Vi lever i en värld där allt är perfekt, inga människor är ofullkomliga allt är vackert och kärleksfullt.

Det finns inga problem, alla pratar med varandra så konflikter uppstår aldrig.

Alla barn får växa upp med kärleksfulla föräldrar och barnen har vad de behöver för att må bra.

Ingen beter sig illa, ingen gör skada.

Varje människa som föds är god och perfekt, ingen har skador på sin DNA och ingen vill göra illa.

Världen består av sång, dans, lek, poesi och konst.

Alla ler och ger utav sin själva, kramar och smeker varandras kinder och talar med vänliga röster"

VEM försöker vi lura???

Jordens klimat är kallt, ofullkomliga människor bor i ogästvänliga miljöer med hat i sina sinnen

Problemen hopar sig och ingen säger något utvecklande, konflikter gror som ogräs.

Barn blir misshandlade fysisk och psykiskt, svälter och far illa över hela Jorden.

Människan beter sig illa, skadar, förstör och destruktiviteten frodas som en självklarhet.

Människan föds med defekter till både kropp och själ, behov av att skada även hjärnan blir sjuk.

Världen sjunger falsk, dansar inte, leker med vapen, skriker order och målar slagord

Grimaserar av smärta, går för sig själv, håller krampaktigt fast "ge mig", slår och skriker.

Detta kallas FRAMGÅNG och UTVECKLING

Maten är sjuk av tillsatser

Kläder tillverkade av giftbesprutade växter

Kroppen preparerad med kemikalier

Vattnet är förgiftat

Skördarna genmanipulerade

Det är få som vill göra något, en del gömmer sig bakom pengarnas makt, PROFIT, JONGLERING MED RESURSER, AKTIER, UTSUGNING AV U-LÄNDER, EXPLOATERING, ingen går säker.

Andra lever "utanför" samhället i religionens ASHRAMS, NEW AGE-CENTER, ANDLIGA FÖRENINGAR, OCKULTA GRUPPERINGAR, KYRKOR, där elittänkandet är kamouflerat

Några väljer politiken som en sköld för oegentligheter bakom masker av välvilja, FÖRLJUGNA VALLÖFTEN, INDRAGNINGAR OCH BESPARINGAR PÅ DE REDAN UTSATTA, UTNYTTJAR SIN STÄLLNING FÖR EGEN FÖRDEL.

Statsmän i ledande ställning önskar makt ÖVER folket sällan makt ÅT folket.

Ingen vill eller kan ta ansvar för det som stjälper ett folk, ett samhälle, ett land, en planet

Alla vill leda, vinna och återigen äga, bli bekräftat, sedd och viktig.

Vi lever i ett samhällsklimat som drar människan ner i ett mörker av okunskap, otrivsel, rädsla och hat.

Alla de som kan sitta inne med en lösning är för få och blir aldrig tagna på allvar.

Elittänkandet tär på människans naturliga rikedom av inre kunskaper om vad som är funktionellt, vackert, kärleksfullt, utvecklande och medmänskligt.

Behovet av hierarki, inordning i ledet, slå den svage, är stort hos människosläktet. Det finns i alla åldrar, i alla kulturer, i alla tidsåldrar. Rangordningen upprätthålls alltid, en ledare finns alltid tillsammans med underordnande i alla grupper, fysiska, mentala, andliga….och alla säjer samma sak

"Det måste finnas en ledare annars blir det anarki, våld, krig, utnyttjande, manipulering, och annat som inte är bra för den lilla människan………..osv"

OCH VAD HAR MÄNNISKAN NU TROTS ALLA DESSA LEDARE AV OLIKA KARAKTÄR?

Varför sker mord?

Varför finns det svält?

Varför finns psykoser?

Varför finns misshandel av den svage?

Varför finns krig?

Varför missköts resurser?

Vem styr?

VAD KAN DET FÖRFLUTNA BERÄTTA? VEM VAR DE OCH VAD HÄNDE?

• Aboriginerna
  • Grekerna
  • Hunner
  • Inkafolket
  • Katarerna
  • Kelterna
  • Kopterna
  • Mayafolket
  • Nordamerikanska Indianer
  • Romarna
  • Zuluriket

Finns det någon "skyldig" i allt detta…jovisst gör det ….ALLA ÄR SKYLDIGA

Alla har ansvar, alla kan förändra, var och en på sitt sätt och i sin takt, alla kan hjälpa den andre som orkar mindre, att göra nödvändiga förändringar,  alla kan se, höra känna, smaka, lyssna och den som inte kan det behöver  hjälp, stöd, undervisning, information, vård och alla kan ge det.

DET ÄR NÅGOT SOM INTE STÄMMER I DEN HÄR MATEMATIKEN, ELLER?

Ju mer människan tror sig behöva ju mindre livskvalitet får hon

Ju mer människan vill ha ju mindre får hon behålla

Ju mer människan tar ju mindre värde blir det.

Ju mer hon förlitar sig på någon form av ledare ju mindre makt får hon.

Lady Oona

sven-g
0

När vi är så naiva att vi går med på skapade behov. För hur mycket behöver vi egentligen av detta som förstör våra barns empatiska känslor, och som gör så vi pratar mindre med varandra. Jag menar Tv och spel.

[Lady-Oona]
0

I Sience Fiction-romaner skrivan på 40-50-60-talet så nämdes mycket om "maskiners fördärv" blir människans undergång, då slutar hon upp att vara människa och blir en maskin själv…vi är där nu!!!

Eija
0

Verkligen….vad har allt tatt vägen…egentligen är det inte så längesedan man lekte med det man hade…för jag lekte med kottar ibland och gjorde pilbågar i skogen, inte hade jag något i överflöd, vi kom hit som invandrare och hade det inte lika bra ställt som svenskarna då….men jäklar va roligt vi hade ändå ute.

Idag vet ungarna inte ens vad dom skall göra när inte strömmen är på….otroligt hur snabbt det har gått…märker ju själv hur man sitter hela dagarna framför datorn nu…..hjälp……har blivit beroende…..

Cristine
0

Lady-Oona, det var det bästa jag läst hitills och borde ses i alla tidningar för att åtminstonde få några få att reagera.Kram Cristine.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Lady-Oona]
0

#3 jo, jag känner igenmig där, är också uppvuxen med små förhållanden, lekte ute med kamrater och leksaker va det inte mycket som fanns….men vi var skitiga, lyckliga, busiga, välfödda men slanka,….allt var inte frid och fröjd…men ack så mycket bättre. Sitter själv vid datorn en hel del…det är väl en del av "mitt arbete", fast beronde är jag nog inte, utan jag är beroende av kärlek.

[Lady-Oona]
0

#4 Tack det värmer mitt hjärta. Du har mail förresten, kram

Anna-H-K
0

Tack för den texten Lady-Oona!Kram Anna

[Lady-Oona]
0

#7…orden kan säga oss mycket..handligen mera…kram själv och må gott idag och alla andra dagar oxå naturligtvis…älskar att skriva av mig det som hjärtat är fullt utav.Glad

Marina2
0

Visst snurrar allt snabbar på nu,med maskiner som ersätter människor och ungar som ej får vara ungar.Miljön ack ja! Men jag vill ändå tro på en underbar och kärleksfull värld.Och att allt kanske kan ändras till det bättre..

[Lady-Oona]
0

#9 den tron om en kärleksfull värld är viktig att hålla kvar…utan den tanken skulle saker och ting med största sannorlikhet vara ännu värre…och visst går det att ändra, det tar säkert ett par generationer men om det inte börjas nu så tar det ännu längre tid….

Andlighet är att göra nåt…att gå till h-andling.

Jane-Lyzell
0

Hmn, Hmn och Hmn Jag förstår ditt inlägg på ett sett - men inte på ett annat!

Den världsbild du målar upp - är hämtat i från Tidningar och Tv. allt det som utmärker sig till extremheter! - Den lilla mänskan eller den normale medborgaren är en ganska trevlig prick med samma önskan om välgång och att inte vilja någon ont!

De flesta männskor jag känner i alla fall är trevliga samhällsmedborgare som värnar om sina barn och familj - som gör allt för att deras barn ska få en så bra uppväxt det bara går! De försöker att vara snälla emot sina grannar och organiserar sig i olika föreningar för en bättre tillvaro! och gemenskap!

vist finns det avarter i från detta och det ser vi i Tidningar -Tv mm. + olika filmdramatiseringar! men den enkla männskan eller enskilda är inte ond! Tvärt om- väldigt kärleksfull!

Håller med dig om att makthavare och pengar styr krig och elände - men de är faktiskt i minoritet om man gämför med hela jordens befolkning! skulle all positivitet få samma uppmärksamhet i media som det negativa får - skulle vi eliminera de negativa nyheterna! Men negativitet säljer , tyvärr!

Jag ser det som att massmedia vill hålla oss kärleksfulla och positiva männskor i schak med all dessa negativ publisitet - regeringarnas sätt att få röster! Lite så som kyrkan har gjort igenom tiderna - skrämma  den lilla männskan till lydnad! så om negativiteten är någon stans så är den i toppen inte hos fotfolket!

Tycker den blid du målar upp med våra ungdommar också hör oss i västvärlden till - i u- länder eller urbefolkning existerar det inte på samma sätt!

Jag har rest ganska mycket i världen och sett andra kulturer och det är bara i välfärdsammhällen jag kan se den destruktivitet du målar upp! fast fortfarande då i minoritet av hela befolkningen!

även fast folk har det fattigt i uländer i pengar så är dom oftast rika på kärlek!

Tror det är farligt att måla upp bilder som du har gjort - det är din uppfattning men defenteivt inte min! Jag tror på det goda och vet att med positivitet kan du elemenera det negativa! Men om man endast ser det onda så ger man upp - och ser ingen lösning! Se det istället som signaler och riktmärken hur du själv inte ska uppföra dig(menar alla generellt nu)

Ju fler som tror på det goda och positiva - eleminerar det onda och negativa!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Dravcena
0

Så underbara ord - och så sanna!

Någonstans på vägen har mänskligheten tappat bort sig själv, förlorat det som egentligen är viktigt. Jakten på lycka genom pengar (och så kallad självförverkligande) har tagit över den "naturliga" lyckan av att bara finnas till.

Barnen har tagit efter de vuxnas jakt på konsumtion och de vill köpa sig bort från tristessen.

Jag minns en gång för två år sedan - en påskhelg - när vi var i min systers stuga - i total tystnad och frånvaro av alla sorters tekniska prylar. Vi satt på renskinn, i vårsolen som började värma lite och grillade korv. Min autistiske son suckade och sa: "Mamma, det här är livet!"

Och han hade så rätt…..

sven-g
0

#12 Så önskar man att livet alltid kunde vara, stunder av harmoni och eftertanke.

[Lady-Oona]
0

#11 det var värst…ok, jag håller med vi måste koncentrera oss på det goda…det gör jag, varje dag, min text är till för att påpeka just detta….men att det skulle vara  Tv och annan media som "ljuger"…inte en chans, klimatet i världen som helhet är fruktansvärd och de som är så som du skriver finns också men det var inte det jag ville sätta punkten på.

Att inte ge  koncentration till det negativa är att låssas som om det inte finns….och bara gå omkring och tänka positivt är en ljuvlig åtgärd OM man samtidigt går till handlig och färändrar det som faktiskt inte är OK. Det mindre Ok försvinner inte för att 20 % av världen folk tänker goda tankar, det är allt för lättvindigt att göra så.

Min text är menad som en ögonöppnare att våga sätta fokus på alla hemskheter….först då blommar den sanna andlighet….och det är inte farligt, jag är inte farlig…

Hur ska vi kunna lära våra barn om sanningen när vi inte visar helheten?

Love you…Oona

Lazarus
0

Visst är tillvaron galen om man ser allt i helikopterperspektiv,men i vardagen kan livet ha sköna stunder fast kanske inte så ofta som man önskar…..men det här med rättvisa åt så många som möjligt är vi ju långt ifrån både i relation I och U- land man,kvinna osv.Det är ju också var och ens ansvar att kämpa för sin medmänniska, miljö osv.

Det finns ju en gammal sanning att "Galningen regerar bara så länge den kloke tiger"

Ayena_old
0

Du har så rätt i det du skriver Lady-Oona!

Det som stör mig mest är kanske att människor som vi i västvärlden bara kör på i vår livsstil, sätter skygglappar för ögonen och bara gasar på.

Jag har skrivit lite på min hemsida om just dessa funderingar, under rubriken "Existens"

http://www.ayena.onatima.se

Dravcena
0

Jag håller helt och hållet med Lady-Oona!

Det finns orättvisor, förtryck & hemskheter i vår värld. Miljön är i farozonen och mänskligheten gasar på i 190 knyck i tron att jordens resurser ska räcka i all evighet.

Under det förra århundradet skedde en enorm utveckling av vetenskapen, tekniken, reformer, möjlighet till arbete för båda könen - men är människan lyckligare idag? Jag är inte så säker på det.

Jag tror att de allra flesta människor - som individer - är kärleksfulla precis som #11 skriver. Det finns en vilja till att göra gott- och vara gott hos de flesta. Mänskligheten styrs dock av makthavare och deras motiv är inte alltid att göra gott för den enskilda människan och inte heller att göra det bästa för miljön. Det finns diktaturer runt om i världen och den lilla människan har inte så mycket att säga till om. Inte heller här i Sverige kan den enskilda människan leva helt och fullt på det sätt hon känner är rätt i hjärtat.

Det finns förtryck och tortyr runt om i världen. Barn tvingas prostituera sig. Det finns en enorm fattigdom på vissa platser i världen. Kvinnor och barn utnyttjas. Krig. Barnarbete. Orättvisor. Barn far illa. Vuxna far illa och planeten far illa.

Jag håller med Oona om att det inte räcker med att sitta hemma på sin kammare och vara ljus och kärleksfull och tänka varma tankar. Att handla, att våga agera - det är sann andlighet för mig!

Jane-Lyzell
0

Ursäkta mig - men det är just vad det gör att börja med att förändra sig själv och vara kärleksfull och utföra kärleksfulla upplyftande saker för sig själv och de sina i sin omgivning - enda sättet att förändra världen är att börja med sig själv och sina närmsta och sina inställningar till världen!

Om man ser världen som en dyster och mörk plats - så blir den det! Om du fokuserar på det som inte är bra - så är det precis mer av det som inte är bra du skapar!

Tidningar ljuger inte(nja, en sanning i modefikation, då det handlar om pengar) men det blåser upp det negativa i världen så som jag skrev i mitt andra inlägg!

att gå in med dömmande tankar att förändra det negativa och bekämpa det är inte rätt väg!

Lyft i stället fram det positiva och ge möjligheter för folk så är det det som växer!

Om du sätter fokus på alla hemskheter är det mera hemskheter du skapar - den universiella lagen fungerar så antingen vi vill det eller inte!

säger som moder Teresa - när ska människan förstå- att motdemonstrationer emot våld - bara skapar mera våld. Det är manefestationer i fredens Tecken - att lyfta fram det som är bra- som skapar mera av det goda - inte tvärt om!(att lyfta fram våld och negativitet)

skulle det inte vara mera värt att lyfta fram de bra med att källsortera för att värna om moder jord - istället för att skrika växhuseffekt det är förgävligt - vilket skapar mer växthuseffekt! osv.

Tyvärr Ldy - Oona håller inte med dig:-)

Vänligen Jane

Dravcena
0

Att förändra sig själv och vara kärleksfull mot sig själv och sin omgivning är ett underbart sätt att "rädda världen". Att vara kärleksfull mot sina barn, skapar förhoppningsvis kärleksfulla barn. Att vara god mot människor i sin närhet skapar ringar på vattnet och förhoppningsvis sprider sig dessa ringar långt, långt utanför min närhet. Jag kan också vända blicken lite längre bort och kanske SE ett barn som far illa och ta steget fullt ut för att rädda det. Jag kan också källsortera, använda bilen mindre och köpa ekologisk mat.

MEN - att jag är kärleksfull mot min omgivning hindrar inte kineser från att avrättas. Att jag är kärleksfull mot min omgivning hindrar inte att många av världens barn inte får äta sig mätta. Att jag är kärleksfull mot min omgivning hindrar inte att människor torteras och fängslas. Att jag är kärleksfull mot min omgivning hindrar inte att HIV sprids som en löpeld i vissa länder. Att jag är kärleksfull mot min omgivning hindrar inte att barn blir utsatta för övergrepp osv…..och att jag källsorterar kommer inte att rädda jordklotet.

Mina- och dina och dina ringar på vattnet kan i ett långt perspektiv kanske rädda världen. Men det hjälper inte Moder Jord idag och det hjälper inte världens orättvisor och hemskheter idag.

Jag är tacksam för att det finns människor som vågar agera och stå upp för det som de tror på, människor som vågar lyfta blicken lite längre bort än närområdet.

Jag är tacksam för läkare utan gränser.

Jag är tacksam för Amnesty.

Jag är tacksam för de som åker till U-länder för att stötta.

Jag är tacksam för Röda Korset, för deras arbete i U-länder och för deras engagemang och kamp mot pedofili.

Jag är tacksam för BRIS.

Jag är tacksam för Kvinnojouren.

Jag är tacksam för miljöorganisationer.

Och det jag just nu nämnt är bara en liten, liten del av det som jag är tacksam för…..

Vissa passar bäst med att förändra världen i det lilla och andra känner ett behov av att förändra världen i det stora & inget av det kan väl sägas vara fel?

Jane-Lyzell
0

Det är ju just det jag säger Dravacena - att man ska arbeta för Fred inte emot våld - men att man ska börja med sig själv - sin familj - sina vänner - sen världen! men det måste gå i rätt ordning!

Kan du inte hålla fred i din egen familj eller vännkrets - hur ska du då kunna hjjälpa andra! eller vara mogen för det! Jag är också väldigt tacksam för dessa organisationer som du rabblat upp och många fler - jag stöder fler av dem!:-) Vilket jag tycker är ett bra sätt till förändring i världen!

Det är att trycka på det negativa som jag ser inte hjälper utan bara skapar mer negativitet!

Vänligen Jane

Letarinna
0

Hallo alla på ÖN Det är ju faktiskt så här att det börjar vända! Ja vi här är en del i det hela. Jag menar att : Nu är det OK att prata om andar om andra sidan om kärlek och ljus om healing osv. Jag tror att inom snar framtid kan vi se att själen får allt större utrymme i allt va vi företar oss. Vi är många som sett att prylar och konstgjorda saker inte främjar oss eller vår jord. Jag tror på att vi människor går in i en ljusare tid. Jag är optimist

Gustav-Nordstrom
0

#18 Hur kan en demonstration mot våld skapa mer våld?

Hur kan det skapas mer växthuseffekt om man skulle skrika att växthuseffekt är för djävligt?

Om jag tänker mycket på en orättvisa i samhället skulle jag då vara skyldig till att denna orättvisa blir bestående?

Har jag uppfattat det rätt här????????

Jane-Lyzell
0

#22 därför ditt fokus ligger på våldet istället för fred!

du skapar mer väkthus effekt efter som det där är din konsentration - om konsentrationen i ställe var att fokusera på det alternativa som hjälper - skulle växthusefekten minska!

Ja , om du tänker mycket på en orättvisa så skapar du mer av den!

Ja, du har uppfattat det rätt men om du förstår det är en annan sak! det handlar om de universiella lagarna, var av den största är attraktionslagen - som säger att det du tänker på skapar du - går din tanke till det du inte vill ha - så skapar du mer av just det du inte vill ha!

Medans om din tanke går till det du vill ha eller åstakomma/skapa så skapar du mer av detta - enkelt va?

Vänligen Jane

Gustav-Nordstrom
0

Ja de va ju enkelt.Jag tror ju att alla människor drömmer om att få det bättre mer kärleksfullt och fredlig.I våran fantasivärld skapar vi det vi vill ha för att njuta litegrann när vi har det jobbigt.En lite kille jag känner är mobbad i skolan.Han berättar att han varje dag fantiserar att han är omtyckt av alla,att han kan skoja och vara rolig och att han har fina tänder.Jag tänker mycket på de orättvisor han utsätts för.Du menar alltså….om jag skulle tänka som han gör så skulle han bli mindre mobbad?

Då skulle det alltså vara jag……som gör att han fortsätter att bli mobbad. Du hemska tanke……..Vad är detta för värld!

Gustav-Nordstrom
0

De universiella lagarna då.Var finns de att beskåda.Var kommer de ifrån.Vem tolkar dem så?

Har någon annan en synpunkt här kanske?

Jane-Lyzell
0

Ja, det kanske inte är så enkelt att förstå i första anblicken - men den lilla pojken i ditt fall vill ju göra allt för att inte vara mobbad - då blir ju konsentrationen på det han inte vill ha eller vara-Att ta fram hans bra och goda sidor och förstärka dem elliminerar det negativa!

Sen är det inte du som gör att han fortsätter att bli mobbad - alla har sitt egna ansvar - även om man som barn får mycket hjälp från Åvan! Attraktionslagen är en av de lagar som styr sen har vi en annan som kallas för karma lagen - vilket innebär att vissa erfarenheter man får med sig i livet, är sådant man måste genom gå! En del erfarenheter kan tyckas orättvisa och i många fall är det, de med - men vi har inte alla svar här varför vi ibland måste genomleva vissa saker i livet!

Men man kan påverka självkänslan och hur man uppfattar saker och ting och låter det påverka en! som barn är det viktigt att vara bra på något så uppmuntra hans bra sidor och det han är bra på - vilket kommer att stärka honom! och ge han den skälvkänsla han saknar!

Försöker få en förståelse för att man inte ska konsentrera sig på det man INTE vill ha - Utan att fokusera på det Man vill!

Vänligen Jane

Gustav-Nordstrom
0

Ja  tack för de egendomliga svaren.Man blir aldrig för gammal för att lära sig något nytt.Det tar väl ett tag att smälta den synen på livet som du delgivit mig.Tack för det omtumlande uppvaknandet,kan jag väl säga redan nu.

Dravcena
0

#23 En fråga - Så om jag tänker mycket på en orättvisa eller agerar mot den så skapar jag mer av den?

I tråden "Är det rätt" …….mot sexuella förövare och pedofiler…..

Betyder det då att DU är med och skapar FLER sexuella förövare och pedofiler just för att du tänker så mycket på det och vill agera för att göra något för att stoppa förövarna?

Jane-Lyzell
0

#28 jag väntade bara på att någon skulle reagera på dettSkrattandea!

Om du tittar på rubriken så står det "är det rätt!" och jag talar om allmänhetens rättigheter! att veta! Jag försöker också få  till en förståelse för att alla är delaktiga och måste hjälpa till i detta om vi ska få en rätsida på detta i sammhället! allas ansvar!

Säger inte heller att jag själv är fri ifrån fel och brister - utan jag vill få männskor att börja reflektera på vad som är ens rättigheter i sammhället!  att dölja problemen löser inga utan att lyfta fram dem för att hitta bra lösningar - att det ska på en fredlig väg - lyftas fram alternativa åtgärder - som gör att förövaren väljer hellre att låta bli en att utföra sina handlingar! det handlar om lika rättigheter för förövaren och offer! då det idag brottsoffer är rättslösa! Men att möta en förövare med våld skapar bara mer våld - tyvärr! Och att offren inte har samma rättigheter skapar hat hos offren och närstående till förövaren och rättsväsendet, vilket i förlängningen föder mera hat!

Vänligen Jane

[Lady-Oona]
0

Ok, här nämns flera gånger att saker ska förändras utan våld, håller med och min text gör inte anspråk på att våld ska användas utan påpekar att våld finns och att vi borde göra nåt åt det.

Den lille killen som önskade sig ett liv utan mobbning skulle naturligtvis vara minst 40 år i sin tankevärld, då skulle han säker förstå principen med positivt tänkade, en liten kille vill först eliminera det som gör ont, precis som en läkare först gör rent ett sår innan han/hon lägger sårsalva på så att det kan läka.

Jag är skeptisk till idéologin att "börja med sig själv" först, att älska sin nästa inbegriper hela jordens folk, vi hör alla samman. Jag blir med största sannorlikhet en "bättre" människa om jag redan på småbarnsstadiet får lära mig att älska min omgivning, lära mig att dela med mig, lära mig att respektera alla människor, naturen, djuren och inte endast mig själv och min familj.

Jag värnar om det levande, de som lever, de som kämpar för ett leva. Ljus och Kärlek är en helt ljuvlig bensin en kraft som driver mig framåt men jag går samtidigt till handlig gentemot det som är orättvist och felaktigt i mina ögon, det får bli motorn det….en motor med bensin behöver ett chassi och en ratt…det är att synas, att höras, och ratten för mig ut i världen där orättvisornar finns och det är överallt det även om många blunder och tror annorlunda. Bakom varje glittrande semesterort finns en "kåkstad" där folket inte mår gott. Jag har inte rest så mycket men är uppvuxen med olika invandrare och flyktingar från ca. 19 nationer och ingen säger dig komma från ett ens i närheten av fläckfritt rike. Olika orättvisor frodas överallt och hur mycket jag än sätter mig ner och skickar ljus och kärlek till dom så försvinner inte deras situation utan det behövs handlig också, det är andlighet för mig.Skrattande

Jane-Lyzell
0

#30 all heder åt ditt arbete- Jag ger bara mina reflektioner!

På hur man med ord manifisterar tanken! Säger man att så är det! vilket är starka ord - så är det det man skapar! och ju fler som går in i samma tanke ju starkare manifisteras det i verkliga livet!

Om tankarna går emot Fredliga lösningar och positivit tacklande/seende i allt som händer - så skapar man mer av det!

Men så länge folk går om kring och tycker allt är eleändigt - så är det precis Elände man skapar! Ju fler som tänker och säger så ju mer Elände - "Universum ger oss det vi vill Ha!" Vilket är det som våra tankar  och ord söker efter!

Jag är inte skeptiskt till ideologin att börja med att älska dig själv - din familj osv - det är att lära Kärlek i från början - just för att kunna nå ut med kärlek i världen redan som bäbis! att värna om varandra - sina vänner och alla andra levande varelser . inkluderat moderjord med dess alla asspekter!

Säger åter igenom som Moder Teresa:

När ska männskan förstå att Fred inte kan nås med våld!

Vänligen Jane

sven-g
0

Så länge vi tillber kapitalet, kommer vi att vara i denna situation. Värdet av oss räknas i kronor och värden, och icke genom vårt agerande. Den som ej rättar sig i ledet ska bespottas. Den som är en god medmäniska kallas dum. Hjälper du någon utan att kräva en motprestation, blir folk misstänksamma. OSV

[Lady-Oona]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sven-g¨, jo så e de nog…i mångt å mycket, sorgligt men sant….

chik
0

Lady-Oona..Början var så fin jag riktit såg framför mig. Sen blev det bara svartare o svartare.Helt rätt som du skriver. Saningen är svår..Jag gjör så gott jag kan..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Lady-Oona]
0

#34 jo det är så jag tror, alla gör så gott man kan och är medveten om sitt ansvar efter bästa förmåga…ja då kan det säkerligen bli bra i slutänden…början är en ljuvlig sanning men ack så avlägsen i många fall.

Ha det gott och en fin kväll