Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1492 ggr
Eija
0

Utomkropps upplevelser..

Tjosan!

Jag undrar om nångon här ute har haft utomkropps upplevelser, och i såfall, hur det startade, om han/hon märker när det är dags….

Har själv haft några halvfärdiga, men klarade det inte….Skulle verkligen vara kul o höra hur det är.

[Kreatia]
0

Hej! Jag har varit med om det men förstod inte vad det var först. Vaknade och kände mig förlamad i kroppen och en obehaglig känsla att jag hade huvudet där fötterna var. Minns att jag tänkte skrämt att hur ska jag få tillbaka huvudet på rätt ställe. Låter hur mysko som helst men det var precis så jag upplevde det. Efter en stund släppte den "förlamande" känslan och allt kändes som vanligt igen. Jag berättade detta för en person och hon sa direkt: du har varit ute ur kroppen och sett dig omkring. Men du borde nog vända sängen åt andra hållet så du hamnar i rätt läge nästa gångGlad Detta är ganska länge sen nu och fler än två gånger har det inte blivit.

Tuva-Lena
0

Jo då, några gånger och det startar alltid med att jag får myrkryp i händerna. Jaha, brukar jag tänka, nu är det dags igen.. :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

reba
0

För mig börjar det med att det börjar susa i öronen, påminner om det man "hör" när man duschar. samt en förlamande känsla. När jag inte vill att det ska hända räcker det med att korsa benen eller händerna då blockeras det.

Natteb
0

Jag har också varit med om det. Vaknade upp och kände mig helt förlamad. Prövade att sätta mig upp men lämnar då kroppen och svävar ovanför. Tyckte det var väldigt obehagligt och lite otäckt. sen föll jag liksom tillbaka och var plötsligt tvärvaken och kunde sätta mig upp på riktigt. Tyckte det var riktigt obehagligt eftersom att jag då aldrig förut hört om det, och även kände att jag inte kunde hantera det. jag tror inte att jag skulle vilja vara med om det igen.

Eija
0

Vad kul att det finns någon som har upplevt detta, det som jag råkade ut för var, att just innan jag somnade, så började det att tjuta i huvudet, och som du "Kreatia" upplevde jag mig förlamad. o rätt som det är, svävar jag ovanför sängen vid taket…..uj,uj,uj…jag började veva med armarna o bena, helt vettskrämd….då…swisch..kändes som en smäll i magen, och så var jag tillbaka i kroppen igen…då tände jag lyset o låg länge o funderade om jag hade drömt eller…det var en obehaglig upplevelse…

Men däremot var jag med om en dröm, att min döde svärfar kom o hämtade mig…vi for iväg men en sjuhelsikes fart, ner under marken, och vidare hem till hans hus, där svärmor bodde kvar…vi hamnade i källaren, och han pekade på pannan…det rann vatten över hela golvet…han bara visade på det hela tiden…och jag tvärvaknade, kände obehag, jag ringde senare till min svägerska o berättade..hennes kille åkte iväg o kollade, o upptäckte en vatten läcka nere i källaren…otroligt…då säger min svägerska att jag hade varit utomkroppen för att följa min avlidne svärfar, så att han kunde visa detta…

Mer har det inte hänt, förutom att det har börjat skrika i huvudet o kroppen känns förlamad…då blir jag så rädd så jag gör allt för att komma ur den så kallade transen…usch…inte gehagligt..men det var många år sen det hände….

Kom gärna med mer berättelser….

stina63
0

För en hel del år sen vaknade jag och kunde inte röra mig alls. inte änns öppna ögonen. Kändes som om kroppen försökte lyftas men någon tryckt tillbaka mej.. jag var rätt ung då och tyckt att det var mycket obehagligt.

Beafer
0

det kallas Sömnparalys när man blir förlamad sådär. här står det lite om det http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys . jag har sömnparalyser rätt ofta och det har även hänt att jag har hallucinerat. förra gången jag fick det såg jag min pojkvän bredvid mig :) jag blev riktigt skraj första gångerna det hände. men sen när jag fick reda på vad det var så tyckte jag att det var rätt intressant.

Eija
0

Va synd, det gick inte att titta, inte för mig iallafall….men jag skall försöka vi något annat tillfälle…men tackar för tipset #Beafer#….

Eija
0

Nu har jag hittat Elisabeths tråd om "Förlamande tillstånd" som är upputtad igen…så då kan den här stängas ner om ni vill….hejsvejs….