Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 544 ggr
necilia
0

förlaming?

Läste om det här med förlamning (sömnparalys) eller skummade igenom det rättare sagt…

Det har faktiskt hänt mig EN gång. det var skit läskigt. Vaknade en morgon och kunde inte röra en enda del av kroppen… Jag lovar, jag trodde verkligen jag hade blivit totalt förlamad… Det enda jag kunde röra var mina ögon, men när jag skulle försöka att tala om för min sambo så kom det inte ens ett litet pip!! Då fick jag förklaringen att ibland kan kroppen "vakna" innan medvetandet vaknar och det ger denna obehagliga känsla, men INGEN annan jag pratat med har varit med om nåt liknande, och dem tycker mest jag är knäpp när jag säger att jag förstår hur en helt förlamad människa känner sig… Nog inte så vanligt att man vaknar och blir sån, men jag vet att det hände mig, för efter ca 1 min släppte det och då hoppade jag nästan på min sambo för att berätta detta knepiga som hade hänt mig.. han trodde mig inte, men JAG vet! Sen dess har det aldrig hänt igen, för jag bad om att det inte skulle göra det (och kanske det hjälpte för deta var ca 4 år sen), för det var nåt av det värsta jag varit med om. Jag trodde verkligen att jag var förlamad från topp till tå!!

Nån som känner igen sig? Tycker denna artikeln var jätte bra och mycket intressant, då jag trodde jag var heeelt ensam om detta fenomen eller vad man ska kalla det…? Blev glad att ni tog upp detta ämne =)!

Kramizz

Elisabeth-J
0

necilia, det vore bättre om du skrev inlägget i artikeln istället så behöver vi inte ha flera trådar med samma innehåll för det är lättare att se allt i en tråd när någon söker och vill läsa om något. Annars får man söka igenom flera trådar och inlägg. Det är flera som har skrivit och berättat om sina upplevelser under artikeln.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

stina63
0

De har jag också varit med om. Vaknat och har inte kunnat röra mig och jag kunde inte äns öppna mina ögon. Det var en hemsk känsla. Kändes som jag skulle lyftas från sängen men något tryckte en tillbaka igen..

necilia
0

ok, sorry! Kan jag flytta den då? Typ kopiera texten? Skummade bara först så fick se dem andra kommentarerna sen..

necilia
0

Så, har flyttat min kommentar nu! Ledsen… =)

Beafer
0

jag får det rätt ofta. första gången trodde jag att jag höll på att dö. försökte skrika på min pojkvän men som du skrev så kom det inte ett pip. när sömnparalysen släppte skrek jag som en stucken gris och flög på min pojkvän. han trodde inte heller på mig utan trodde att jag drömt. sedan såg han en dokumentär om det på tv och då trodde han mig. jag brukar även få hallucinationer när jag får en Sömnparalys. är det någon annan som fått det?