Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 947 ggr
Ciiviic
0

Ingen bra rubrik

Kom inte på nån rubrik till detta..
men har en liten fråga..

Innan jag ens skriver något så vill jag nog ha lite svar på en sak först.
tror NI att om man sårat en människa som gått bort som stog en nära att den då kan göra så man får "otur" att den liksom hemsöker en för att göra så man slutar ?

Låter kanske dumt..
Men något äre som inte stämmer..
Men som sagt.. tror ni de ?

Zedd75
0

För att jag ska förstå din fråga så måste du nog förklar mer ?

Ja man kan nog såra någo i viss mån men så lätt retliga är dom nog inte. dom vill nog bar dit bästa

MVH Zedd75

Ciiviic
0

Jo… men dom kanske inte tycker om en..
ååh blöö…

För sen jag gjorde en sak så har de hänt MASSOR !
ååh samma sak med mamma, ååh det kan bara inte vara ren otur…

sven-g
0

Nej jag tror det icke. Det är nog det dåliga samvetet som gör så det går dåligt. Hur knäppt det än kan låta så är hela livet ett val, tillåter man sig att må dåligt gör man det, bestämmer man sig för att jag har otur får man det, osv.

Zedd75
0

Be dom om ursäkt dom axepterar det om det är det det hänger på. Men jag har svårt och tro det

MVH Zedd75

Veyla
0

Vet du vad jag tycker att du ska göra? Jag tycker att du ska tända ljus, sätta dig ner (och se till att inte bli störd). Sen tänker du på personen ifråga och ser den som en god och bra människa. (alla har en bra/god sida). Plocka fram den. Men tryck inte ner dig själv nu bara. Du är också en bra och god människa.

Sluta det hela med att be om förlåtelse. Det borde funka. Därimot om det börjar/(fortsätter?) spöka så borde du uppsöka ett profisionellt medium.

Hoppas att jag kunde hjälpa:) 

//Be well

Ciiviic
0

#3 - Neej inte riktigt, jag har inte önskat mig dessa saker..
ååh ger inte mig själv denna otur..

#4 - Jo måste nog de..

#5 - Aaah, men funderar på att åka ut till graven och tända ett ljus och sitta där..

Veyla
0

mm… Om det är han/hon som spökar för dig så hjälper det nog. Andar har en förmåga att förstå och dem är ofta väldigt klarsynta. Men du, gör en magisk cirkel om du utifall att.

Ciiviic
0

En vaddå ? Generad

sven-g
0

#6 Har gått ett antal utbildningar i vilket detta påstås

[Hellas]
0

#3 Jag håller med dig Sven-g!
När man som går över till andra sidan behåller man inget negativt, det lämnar man alltid kvar.
Det är vi som är kvar här på jorden som brottas med våra samveten (hjärnspöken).
Förlåt dig själv istället så kommer det kännas bättre.

Man blir inte drabbad av otur eller blir hemsökt pga. att man kanske inte varit riktigt just mot någon som gått över till andra sidan.

Happyspirit
0

Jag har den uppfattningen att man inte tar med sig såna känslor när man går till ljuset. Men det är min uppfattning. Otur kan man ju ha ändå. För mig verkar det mera logiskt om din otur beror på just bara otur och inte någon ande som ställer till det för dig.

Men det är normalt för oss människor att vilja hitta en anledning till allt som händer och då kan det ju vara lätt att skylla på någon ande då, eller något annat. Jag tror också snarare på att du kanske råkar ut för saker för att lära dig något. Titta istället på VAD det är du missat, om oturen handlar om i stort sett samma saker tex. Då kan det vara något du missat att titta på i en aspekt av dig själv.

Dravcena
0

Jag håller med ovanstående talare. Jag har också den uppfattningen om att man inte tar med sig sådana känslor när man går till ljuset. På den andra sidan ser man klarare, får mer förståelse och man ser människors själ.

Nu vet jag inte om det var närstående till dig som har gått över men jag kan väl ändå säga att sedan min pappa avled har det varit mycket "otur" i mitt liv. Jag hade inget otalt med honom, så jag har aldrig någonsin trott att denna "otur" har skapats av honom för att jag ska få ett helvete. Däremot är jag övertygad om att han ser mig, mitt liv & vad jag bör göra på ett helt annat sätt än vad han gjorde när han var i jordelivet. Jag är övertygad om att allt som hänt mig - "oturen" - har varit ett sätt att driva mig framåt till den jag är idag och jag tror att han av ren välvilja har haft ett finger med i spelet.

Ibland är det nog så att det som från början verkar vara "otur" faktiskt har en mening & jag har drivits åt ett annat håll på de här sex och ett halvt åren sedan min pappa dog. När "otur" sker eller "shit happens" så har jag funderat - vad ska jag lära mig av det här? Jag är en helt annan människa idag, jag tänker annorlunda och jag har helt andra mål i livet än vad jag hade förut. Jag är övertygad om att jag skulle ha trampat på i samma fotspår ännu om jag inte hade drabbats av "otur".

Så visst - det skulle kunna vara så att andarna påverkar dig så att du får "otur", men inte för att hämnas eller göra illa - utan för att driva dig framåt till att bli den du egentligen är….

Och de du sårat vet att du ångrar dig. Förlåt dig själv…..

Veyla
0

Visst har ni rätt. Men glöm inte att det finns vilseledda andar med. Dem kanske inte vet att dem är döda. Sånt finns.

Jo,ciiviic. En magisk cirkel. Den skyddar dig mot "onda" andar (Alltså andar som vill dig illa) och mot negativa energier. Om du ska öppna dig på en kyrkogård tycker jag att du ska skydda dig me. Fast det ska du alltid göra:P

Du markerar helt enkelt en cirkel runt om dig med pinnar, stenar eller fantasin osv… Du ska bara låta hjälpsamma andar komma igenom. Ett tips till för att skydda dig kan vara att du bär ett kors runt halsen. Det bar man långt innan kristendomen för att skydda sig mot lite allt möjligt (så du måste inte vara kristen för att bära ett kors).

Sen en sak till du ska tänka på. Efter du är färdig där. Se till att du stänger dig. Du vill inte ha med några andar hem, vill du?

Zedd75
0

#10 #11

Jag holler med er där. tycker det låter konstigt. Men det kan nog förkom någon gån att en ande blir lite sur. Men det väldigt ovnaligt. Jag tror mand som dom fläskta här att det är järnspöke för en ande bryrsig oftas inte. Om det inte är så att den vill leda in dig på rätt spår. anars ser jag heller ingen anledning.

MVH Zedd75

Veyla
0

Men även om det är ett hjärnspöke så är det inte fel att be om förlåtelse. Jag menar, vad har du att förlora? Och vad det än är som spökar så är en ursäkt läkande för dig då du har skuldkänslor. Bli av med skuldkänslorna (genom att be om ursäkt) så lämmnar alla spökerier dig tror jag;)

Zedd75
0

Ja  jag holler med Veyla där att käner nu hon att hon har jort ett fel mot den perssonen så är väll det okej med förlåtelse en då. fast det är en ande

Happyspirit
0

Annars har ju alla en egen guide, guidens uppgift är ju att skydda dig så slipper du rita cirklar i marken vart du än befinner dig. Verkar som en omständig lösning. Guiden använder jag som "dörrvakt" Jag talar om vilka som jag vill han ska släppa igenom. Så man ikan säga att jag har en skyddande cirkel runt mig hela tiden. *ler stort*

Letarinna
0

Jag tror inte på cirklar eller annat jordiskt hokus pokus. Tala med andarna genom att meditera och tänk på vad du vill säga till dom. Fantisera att du omsluts av ett vitt ljus så är du skyddad mot onda andar (om dom finns)

Veyla
0

#17 Jo visst har vi en guide (ibland kallad skydsängel) som skyddar oss. Men en del andar är enormt starka och Guiderna är jordbundna. Att bara lita på din guide är kanske inte det bästa. Men även guiderna är olika starka. Att vara extra försiktig kan inte skada. Det är ingen lek vi syslar med här. Det är en förening mellan liv och död. Vi homosapiens är inte utväcklade nog att förstå. Aven om vi kan använda oss av det så förstår vi aldrig.

!8# Spelar ingen roll vad du tror eller inte tror. Att vara på den säkra sidan är alltid det bästa. Det kan du inte säga något om.

Happyspirit
0

#19 Ursäkta mig men varifrån har du fått att guiderna skulle vara jordbundna?????Förvånad

Veyla
0

#20 Detta är något jag hört andra säga. Vanligtvis brukar jag ha en sida att länka till men i detta fall har jag pratat med andra. En av dem har en väldigt stark guide. trots det så sa guiden till honom att inte öppna sig mer. Då skulle han skadas av energin. Till saken hör ju att han är empat:) (det vill säja att han är enormt känslig för energier)

Man ska inte tro allt man hör eller läser jag vet. Men som jag har förespråkat i varge inlägg på denna tråd så är det bättre att vara på säkra sidan. Så om jag får fråga dig. Varifrån har du fått att dem inte skulle vara det?

Happyspirit
0

Därför att jag har en stark personlig kontakt med mina guider. Och jag VET genom min egen kontakt att mina guider definitivt inte är jorbundna.

Veyla
0

Happyspirit jag hör dig. Nu får jag leta efter svaret själv. För nu har jag hört båda versioner. Tips på hur man får kontakt med sin/a guide/er eller ska jag gissa:P

Hur fick du kontakt med dina?

Happyspirit
0

Genom Meditation. *ler* Men det tar tid och det kräver stort tålamod, finns tyvärr inga genvägar. tro mig jag har letat.

Och de bästa och mest tillförlitliga svaren för dig är att få din egen information direkt av din egen guide. Så slipper du lyssna på vad andra säger.Skrattande

Veyla
0

Tack Happyspirit och faktum är det att jag mediterar minst fem gånger i veckan. Men det finns hundra sätt att göra det på. Det finns tusentals saker att uppnå med det. Hur mediterar du? Vad brukar du tänka på? Jag brukar konsentrera mig på mina chakran.

Happyspirit
0

I början när jag ville träffa min guide så gjorde jag i ordning ett inre rum medans jag väntade på guiden skulle dyka upp så gjorde jag i ordning det här rummet varje gång jag mediterade. Så de blev precis som jag ville ha det. Sen väntade jag på guiden där. Till slut dök han upp den första. Ja, förstås bad jag om ett möte också. Att jag verkligen ville möta min guide. Och sen när guiden till slut kommer för det gör den. Så ställde jag förstås massor med frågor till honom.

Det behöver ju inte vara ett rum det kan vara en plats som du själv skapar upp i meditationen. Vid en eld, en brygga vid vattnet, eller varför inte ett berg. Låt fantasin flöda fritt. Så du hittar en plats där du kan känna dig trygg och som du ser inom dig tydligt. Sen är det bara att be och vänta.

Lycka till *ler stort*

Veyla
0

Tack! Jag ska försöka och vänta. "Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge" ;)

Happyspirit
0

Ne, när du får ditt första möte kommer det vara värt allt väntande. Guiden kommer när du är beredd själv. Så lite längtan hör nog liksom till. Men vem vet, du kanske inte alls behöver vänta speciellt länge. Det största problemet brukar vara just det att man vill för mycket och då blockerar man sig. Så om du försöker vara så avslappnad som det nu är möjligt. Men du är ju van att meditera. Och försöker att inte förvänta dig för mycket. (lättare sagt än gjort då) så kommer det att gå fortare. *ler stort*

[Hellas]
0

Ler varmt ikapp dig Happy Oskyldig