Mycket mysko!!
Ska berätta en konstig händelse som hände två gånger.
Jag har en katt som är 15 år gammal. Han har alltid varit mej trogen vart jag än flyttat. Han har aldrig varit borta i mer än några timmar om dagen sen har han kommit in igen. Han äe väldigt hemkär och ger sej aldrig ut på längre strövtåg.
För ca 1 år sedan så bara försvann han. Han var borta i 5 veckor. Vi letade och letade. Trodde han hade blivit sjuk och gått o lagt sej någonstans. Min syster bor ca 4 km härifrån. Jag har med bott på samma gata som henne för ca 5 år sedan. Av en ren tillfällighet såg hennes dotter att min katt satt på en trappa till ett hus på denna gata. Han satt och käkade mat ur skålar. Min syster gick bort för att fråga om dom hade min katt. Javisst!! Jag åkte och hämtade han. Han var såååå fin…pälsen var fin (långhårig) och han hade troligtvis fått mycket mat under dessa veckor.
Han var hemma igen. Mådde bra och gick ingenstans. Helt plötsligt är katten borta IGEN!!!
Jag letade på samma ställe där han var innan. Men ingen katt. Tog två dagar sen ringde en annan från samma gata och sa att katten var där. Hmmmm….
Han hade INTE gått själv. Det är bara skog han måste ta sej igenom. Och med den pälsen han har skulle detta ha synts. Men hans päls var lika fin som vanligt. Hur 17 kom han dit???? Har funderat på detta nu. För gått dit själv har han inte gjort.
Kan andarna forsla bort djur på något sätt???? Tänk om katten kunde prata…..
Hej mia!
Jag har själv haft katt hela mitt liv, men har inte upplevt något sådant med mina katter.
Jag läste en gång för många år sedan om en katt som "gick hem" när familjen hade flyttat . han travade ca 47 mil, så omöjligt vet jag inte om det är. Men det låter onekligen lite konstigt med tanke på hur pälsen såg ut.
Du kanske ska fråga ett av våra medium på sajten om dom ser vad som har hänt.
Vilken tur att du hittade din katt, det är frutansvärt när dom försvinner så där.
Kram cilla.

Katter om är expeter på och gå långt om det bhövs. Han har troligt vis gåt själv.
MVH Zedd75
Men det behöver inte synas på pälsen. Även katter har personligheter och jag har själv en katt som är enormt noga med hur han ser ut. Katters tunga är så sträv att dem får i sig det mesta från pälsen och därför behöver inte det synas.
Lite spekulationer nu bara:P Din katt kaske tvättade sig för att inte skämmas inför dig;)
Hej alla.
Jag vet att han inte gått själv…Jag känner min katt. Mer hemmatam får man leta efter. Och varför gav han sej iväg då….nä han annars inte gör det??? Näää…han har inte gått dit själv.