Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1027 ggr
Veyla
0

Men lyssna nu?

Jag har sagt på olika ställen att jag inte tycker om det ni gör om Engla och det börjar bli rörigt så jag gör en tråd istället.

Ni förstår väl att människor som gör sånt här är sjuka? Dem har ofta ett behov av makt. Det handlar inte bara om sex för då hade hon fått gå. Vad tror ni äcklena är ute efter? Jo dem vill att vi ska skriva om dem i nyheter tidningar FORUM! Om ni vill mata alla maktgalna så varså goda. Men när dem kommer och tar era barn sen kan ni inte klaga över det. Det var ni som (nära på) bad om det!

Med det här begraver vi Engla mamman och peddot och låter henne vila i frid!

Zedd75
0

Falet Engal är en av det störst sådan händelsena i medja. man får säg vad man vill om media och om han nu vill bli sed i media det vet inte jag. Men tack var meja och det sotra pådrag och arageman av svesnak folket. led till att vi hade den förbrytar  bakom lås och bom på lite mer en en vecka.

Min fråga är vad har han för någo glädje av att synas när han nu sitter bakom lås och bom.

Så tack var medja så fick det falet ett sanpt slut och famijen kan få någon ro

MVH Zedd75

mariaef
0

Du har rätt till din åsikt, Veyla, men detta är ett forum med många medlemmar och många åsikter. Du har alltså ingen rätt att bestämma vad övriga medlemmar ska tycka och tänka. Om du tycker det är jobbigt att läsa andras åsikter, råder jag dig att inte läsa dessa trådar.

Maria

Zedd75
0

bra svar maria

Allamej
0

Jag håller med dig Veyla…

Detta är det första som jag skrivit i fallet ifråga eftersom jag anser att förbrytaren inte förtjänar den enorma kick som han får av att se sig själv överallt och vara medveten om att hans doningar är något som alla talar om…

Han förtjänar inte all denna uppmärksamhet.

Och familjen då? Hon är död. Kommer dom att få sörja ifred? Kommer dom någonsin att få gå vidare i sina liv?

Nä…

Mannen på Gotland som förlorade sin son i tsunamin… allt som händer honom nu är förstasidesstoff… Att han hittade en ny kärlek, att dom fick ett barn… Allt ska vara på löpsedeln..

Här i Sverige har vi så pass tamt rättssystem att verkar han bara lite knäpp nu, blir dömd till psyk.vård så behöver han bara verka frisk för att bli utsläppt… Han kan gå på våra gator om något år…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Hellas]
0

Om människor i Sverige samlas och enas för att visa sin empati och sitt stöd till Englas familj i denna svåra stund så är det en fantastisk kärlekshandling som aldrig någonsin får kvävas pågrund av att det finns våldsamma, sjuka människor, som strävar efter publicitet, hur sjuk den än är.

Jag hoppas dessutom i mitt innersta att Du inte menat det du skrivit, dvs.
"Men när dem kommer och tar era barn sen kan ni inte klaga över det. Det var ni som (nära på) bad om det!"

Jag kan även försäkra att om familjen anser att vi inte bör visa vårt öppna deltagande så får vi även information om detta!

Lenha
0

Jag håller med Maria och Hellas fullt ut…

#4 "han förtjänar inte all denna uppmärksamhet" men förtjänar inte något så fruktansvärt som har skett uppmärksamhet? Det tycker jag verkligen att det gör… Hur kan en människa göra någonting sådant här? Är inte det värt att uppmärksammas? ska vi bara skita i det… blunda… inte skriva om det? låta det passera i tysthet?

Jag håller med dig om att ibland går det alldeles för långt när det gäller vad som hamnar på löpsedeln men i detta fall så förstår jag inte alls varför det skulle ha gått för långt?

Det svenska rättssystemet är en diskussion för sig… …

Eija
0

#Veyla, förstår inte riktigt din aggression här o nu…Det är väl klart att vi förstår att människor som gör så här är sjuka…Men jag skulle nog inte tro att han sitter och tittar in på detta forum och söker uppmärksamhet….och sen tar du väl i när du påstår att det var vi som närapå bad om att dom tar våra barn…..

Han tog väl Engla innan han hade fått blickarna mot sig…hallå!…jag förstår inte din resonemang…..känns som om du är full av aggressioner, varför?….alla här har ju endast velat tänka med hjärtat i denna stund…synd att du inte tolkar det så…

Happyspirit
0

Jag tror att vi alla är i chock. Och man reagerar olika i chocktillstånd. Det finns inget som är rätt eller fel i en sorgeprocess. Det ser olika ut för alla. Att vilja sopa saker under mattan är en mycket vanlig chockreaktion. Jag tror vi ska vara försiktiga med att klandra varandra i hur vi reagerar, alla är olika och reagerar därför olika också. Helt naturligt är det för mig.

Kram på er.

Letarinna
0

Faktum är att han är inget "peddo" utan en seriemördare som drivs av en inre kraft som inte har med media att göra alls. Tack vare att han äntligen åkte fast så har Pernillamordet i Falun äntligen klarats upp och hon var 31 år så pedofil är han inte men en sjuk, sjuk människa.

sven-g
0

Det har inte med barn att göra utan ett sätt att känna sig stor. Men mitt förslag till kastrering alt snörpning, minskar teosteronet

SusanneStromstedt
0

Jag tror att Englas mamma behöver känna att vi alla tänker på henne…Det skulle jag tyckt om iallafall ! Det kunde ju ha varit mitt eller ditt barn som råkat illa ut…

Att stödja varandra är inte fel / Kram

Veyla
0

Jag har en del att svara på här ser jagSkrattande

#1 Ja det har han. Men framför allt så har dem andra som honom det.

#2 Det var ett bra svar men ett felaktit svar då jag inte har försökt att bestämma vad någon ska tycka eller tänka. Sen att jag bara skulle skita i att läsa det är inte så lätt när man hör om hur ond världen är var man än vänder sin näsa.

#4 Ja, och dem drabbade kommer aldrig att få normala liv medans peddoseriemördaren går tebax till sitt normala liv. Varför avskaffade vi avrättningen???

#5 Jo jag menade vad jag skrev. annars hade jag aldrig skrivit det. Men om du är med och peppar en psykopat att kidnappa barn så får du vara berädd att det blir ditt barn. Så är det.

#6 Du vill gärna få in rättvisa och humanitet i detta. Det tyder på att du är en fin människa men tyvär funkar inte världen på det sättet. Sverige fungerar i stort sett så men om man tittar globalt på det (vilket vi måste börja göra) så fungerar det inte att både äta kakan och att ha den kvar.

#7 Nej han hade inga blickar (iaf inte många) mot sig när han tog Engla. Men han visste vad som skulle hända och han viste vad han skulle göra. Bara för att han är sjuk betyder inte det att han är dum.

#8 Tack tack. Jag kan bara le när jag ser ditt inlägg och det ligger väldigt mycket i det du säger. Kan hända att jag vill bearbeta detta och sen glömma det. Och det inte går då alla bara talar om för mig hur grym världen är (vilket för övrigt är en onödig upplysning). Men sanningen är den att jag var ganska övertygad om att man skulle hitta henne som man hittar alla andra i hennes sitts. Så jag blev varken förvånad eller chockad. Jag definierar ordet lugn på ett annat sätt än vad många här gör.

#9 våldtar man ett barn är man pedofil. Sen kan han vara seriemördare och fan och hans moster.

#10 Vet du varför man skuter diktatorer istället för att kastrera dem? Fundera på det en stund.

#11 Du har rätt. det är inte fel. Men min poeng ligger vid "kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar"

Hoppas att jag svarat bra på frågorna och att ni förstår vad jag menar. Kolla bara i tidningen. Nu börjar dem utreda om polisen kunde ha stoppat mordet på 10 åringen. Bahhh… Man blir inte lite less på allt jävla gnat och gnäll. Låt henne vila nu va. Poliserna gjorde det dem kunde och dem har gjort ett bra jobb. Nu ska man trakasera dem med.

Jag tycker värkligen synd om dem och jag är jätteledsen med. Jag vet att ni kanske inte tror mig men jag sörjer faktist också. Men inget blir lättare med alla nyheter och bråk. Jag vill också ha fred på jorden. Men det finns inte. Detta är mina sista ord fö i kväll. Nu ska jag bearbeta allt i lugn och ro. Jag tänder ett ljus och tänker på mitt liv. Vad kan jag göra för att dem jag älskar ska få det bra? Hur ska jag bete mig för att dem som älskar mig inte ska bli sårade?                                                                Det märks på långa vägar. Jag behöver vägledning.

Denna kommentar har tagits bort.
Mizzi
0

# 13. Det är väl inte mördaren som får uppmärksamhet här ?? det är väl Engla och hennes anhöriga .

Genom att man visar sitt deltagande.

Dessutom när det händer sådana här hämska saker har folk ofta behov av att få dela tankar kring det med andra för det påverkar alla när det handlar om barn.

Jag som själv är förälder tar mycket illa vid mig och kan inte förstå det då kan det vara skönt att få uttrycka vad man känner och dela tankar med andra.

loreena
0

Precis. Det är väl inte mördaren vi tänt ljus för här inne och känt medlidande för. (Även om hans själ även borde få lite vägledning..) jag tycker personligen att den här tråden bara skrivits för att irritera. Och är det något jag blir arg för så är det klumpiga kommentarer som Men när dem kommer och tar era barn sen kan ni inte klaga över det. Det var ni som (nära på) bad om det!

Jag brukar inte ge mig in i hätska, långrandiga debatter och tänker inte göra det den här gången heller.

Sluta läs såna trådar som irriterar dig, är mitt råd. Låt de som vill uppmärksamma och utrycka sitt medlidande få göra det.

Jane-Lyzell
0

#12 Världen är så mycket mer än vad man kan se på nyheter i TV eller läsa i tidningar - vill man bara se det negativa i världen - så är det det man ser!

Men om man väljer att se det posetiva så skapar man mera av det! - du väljer själv vilken värld du vill se! och vilken värld du vill uppmuntra!

Lite reflektioner på den destruktiva värld du målar upp! Det finns skönhet också!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

loreena
0

#16 många tänkvärda, kloka ordGlad

necilia
0

Har följt den här disskussion men valt att inte lägga mig i tidigare, men nu gör jag det iaf då jag var en av dem som uppmanade alla på denna sajten att tända ett ljus igår kväll…

VEYLA: Du säger att du tycker att hon ska få vila i frid nu och att man ska lägga ner hela saken då det blivit alldeles för mycket uppmärksamhet kring det… MEN… Varför lyder du då inte ditt eget råd? Låt det vara f.om idag och sluta ge uppmärksamhet om du nu tycker det är fel. För det är ju precis det DU gör genom denna tråden… Eller hur? Följ ditt eget råd.

"Ibland får man välja sina fighter efter situationen…"

/Necilia Glad

Veyla
0

Tack alle sammans före kloka ord.

Jag vill bara göra klart att det inte finns någon anledning att tro att jag bara skapar trådar för att irritera. Jag startade denna tråd för att jag var iriterad.

Tipset att inte läsa om sån är inte något som iriterar en bra tips. Ni foljer heller inte det tipset själva då ni uppenbarligen läser och iriterar er på mig.

Jag vill inte skada någon och jag tycker att jag varit ganska klar på den pungten.

Necilia: När jag läste vad du skrev blöev jag först iriterad. Men sen inser jag att du har rätt. Jag var för trött på allt snack hit och dit om att poliser inte gör sitt job och att allt bara är ett hälvete att jag inte tängte på var jag själv stod mitt i allt. Från och med nu ska jag inte säja ett ord om Engla eller denna händelsen om det inte är för ren fakta. Jag lovar! Och jag håller alltid det jag lovar. Jag har bevis på det;)

necilia
0

ja, jag menade absolut inte att förnärma dig, men ibland måste man fundera på vad man själv gör i en situation, men jag menade inte att irritera dig, det var bara en tanke =)!

Ha en bra dag!

/Necilia