Fullmåne inatt!
Vill bara påminna alla att det inatt är fullmåne och att det, som vanligt, syns och "hörs" väldigt väl på ÖN.
Det är lite lustigt detta med fullmånen, man behöver faktiskt inte titta i almanackan om när det infaller, det märks ändå!
Må så gott och och släng lite ljus omkring er istället för spik, själv tänker jag försöka tiga 

Å jag som kommer ihåg mig nyss ha sagt att jag inte blir påverkad av månen, undrar om jag omedvetet talade med kluven tunga då?
SEV 
#1 Salig vare den som ändå erkänner sina misstag Du store Örn med den kluvna tungan *S*

jaha… är det därför jag är klarvaken 

ja jag med.Är inte trött ett dugg.

Synd att det är snöstorm så man inte kan se månen! Men känna den kan man ju ibland om man är en känslig person. Får väl se om det går att sova nu då?

Visste inte det var fullmåne men jag var trött och sov gott denna gång i alla fall :)

Brukar alltid känna av fullmånen behöver inte titta i almanackan för att veta att det är dags.. när man väl somnar drömmar jag alltid väldigt konstiga drömmar. Brukar meditera fullmåne kvällen och dra kort för kommande "månad"..
På www.cafeastrology.com kan man läsa om hur fullmånen påverkar en genom husen. ( det var vågfullmåne denna gång)
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

hur ska man göra för att inte bli så påverkad av fullmånen, jag blir mycket påverkad,någon som vet..

Jag blir alltid påverkad av fullmånen, sover dåligt. När vår son föddes märkte vi från första fullmånen att han påverkas av den, så varje fullmåne sover vi oroligt i denna familj….
Sen har jag hört av flera läkare att det sker fler operationer av blindtarm och galla runt fullmåne. Jag blev op för blindtarmsinflammation vid fullmåne för ett halvår sedan.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Okej full Måne..Då blir det pilsner.
Och då kastar jag inte spik..Nä nä..Det blir stora stockar Ja Ja..
.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Meeeeh!!! Missade helt att det var fullmåne och dessutom sov jag som en stock… brukar alltid märka fullmånen genom att jag inte sover ordentligt. Måste ha varit blåkullaresan som påverkade…
I dag märker jag i all fall att det varit fullmåne… tror varenda firre har lekt. Tre sorters malar och minst ett par ciklider har rom just nu… typiskt fullmåne!
#8 Jag tror inte att man kan göra så mycket åt den påverkan som fullmånen gör.
Det som kan hjälpa är:
- Bli medveten om att man faktiskt blir påverkad
- Notera på vilka sätt man blir påverkad.
Lite tillägg som jag skickar med på köpet:
Detta ingår i att "lära känna sig själv" som är den enda livsläxa som alla människor faktiskt kan räkna med att de har *Ler*!
När man lär sig känna igen sina egenskaper, positiva och negativa, så lär man sig även att hantera dem på ett förnuftigt sätt. Dessutom har de negativa sidorna alltid en förmåga att klinga av lite när man väl sätter ord på dem.

hur påverkas ni av fullmånen ,förutom att sova dåligt, det skulle vara inntresant att veta…
#13 Lägger med tidigare trådar gällande just den påverkan fullmånen kan ha på oss.
Intressant är Svartmåne tråden som det inte talas så mycket om.

var kan man se när det blir fullmåne nästa gång. jag tittade iallmanackan ,men det stod inget där
Den här verkar vara ganska enkel Månkalender
Jahapp. Då vet man ju hur krasst jag sover i natt då. Och jag som skulle behöva all sömn jag kan få och vara rejält utvilad i morgon. 

men det var ju natten till idag som det var fullmåne eller….
jag kan vara påverkad dagarna runt fullmåne…inte bara den dagen den är full…..

# 18 Jovisst, var det natten mellan fredag o lördag.
Jag påverkas också dagarna innan och efter så det är inte enbart då månen blommar för fullt.

jag blir upp i varv ca2 dagar innan.tack vare er så börjar jag äntligen förstå detta , tack

Pigg som 17 vaknade jag i morse kl 05:30
Har varit igång hela dagen, men är pigg ändå, så nog känner jag av månen allt.

i vanliga almanackan står det när det är fullmåne, men det stämmer ej med , fullmåne almanackan, varför….
#24 Ingen aning varför de inte stämmer överens, någon av dem är nog felaktig men vilken är ju svårt att veta förrän man ser fullmånen.
Är det många dagars fel?

ja det stämmer ej alls , men månkalendern stämmer , så den får jag förlita mig på i forsättningen…

på söndag är det fullmåne igen
Jo, har tyvärr märkt det… sover så illa så jag blir knäpp snart. Man kan ju inte ta semester vid varje fullmåne… så det blir väl till att ta fram insomningstabletterna då…
Har lagt pendeln på fönsterbrädan redan, så att jag inte glömmer…
Vad härligt! Fullmånen är alltid välkommen hos mig! Jag fortsätter att envisas med att fånga den på kort, men min kamera vill inte!!
Jag älskar fullmånen. Och det är så mysigt när man ligger i sängen och ser månljuset lysa in genom fönstret när man ska sova. 
Ja fullmåne natten är magisk och man kan länge sitta och studera det otroliga ljus den kastar ut i den svarta natten.
Men avigsidan för mig är sömnlösa nätter och ett litet stingsligt humör. Jag blir lite av en "paragrafryttare"
!
Fördelen är att jag man även blir mer öppen för andra sidan och jag upplever även att jag blir mer filosofiskt lagd
Jahapp, märkte det nu inatt…kunde inte begripa varför jag vakande om o om igen, så man blir påverkad redan några dagar innan tydligen…..suck, trött…jag gillar inte fullmåne, fast det är vackert en snötäckt vinternatt över en glänta i skogen…vilken tavla….men nu ähhhh….

men nu är det väl fullmånde den 20 eller

men det är ju på söndag ,och jag börjar redan gå upp i varv
Jag märker inte av att det är fullmåne vad jag vet. Men däremot min katt som dog inte för så längesen. Han blev mycket påverkad.. Han fick fnatt så in i norden..for och sprang överallt i lägenheten.. jamar och har sig. Och jag kunde bara kolla i kalendern eller titta ut..Jo fullmåne.

Nu hänger jag inte med alls… är det fullmåne i natt? Är det inte den 20e?

jo det är den 20 på söndag, men vi är många som känner av det flera dagar i förväg

ja okej då är jag med… och ja, jag känner verkligen av den också

Jaha, då vet jag varför jag inte kunde somna igår kväll. Det blir ofta så för mig några nätter innan fullmåne. Brukar också känna mig konstigt rastlös.

jag har börjat förstå detta nu på sista tiden, och jag är så känslig av mig, det är kul att man förstår det nu..att fullmåne kan ha sådan innverkan…

Man märker verkligen fullmånens närvaro här inne de senaste dagarna när många trådar handlar om just drömmar… spännande :)