Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 5700 ggr
Jonnis
0

återkommande dröm, 112

Jag har haft turen att få en återkommande dröm, en dröm som alltid kommer när jag tar fel beslut etc. Denna dröm handlar passande om larmnummer, 112. I varje 112dröm handlar det om ngt som sker och jag måste ringa 112. Ibland fungerar det inte, jag ser att jag slår 112 men det kommer fram andra siffror. Innan jag blev sjuk med ångest etc kom dessa drömmar ofta och efter jag varit hos min hyonosterapeut och hon frågade om jag brukade ha återkommande drömmar, hittade vi ett mönster i dessa. Ngt larmar men jag når inte fram.

Oavsett, nu har jag märkt att även det larmar genom drömmen när jag blir fysiskt sjuk (inte alltid men kanske i 50%)

Jag är frisk nu från min ångest men fortfarande förvirrad i livet. Jag undrar, vad kan det betyda när jag verkligen når fram till larmcentralen? Det gjorde jag inatt nämligen. Jag tog en polisradio (bärbar) från en polis som vart dödad av badguys (de va efter oss) och slog in 112 på den, sen tryckte jag på överfallslarmet o det gick fram.

Jag gör inga val i livet just nu eftersom jag precis landat hemma från en 3 månaders resa.

ikna
0

Tidigare när du slog 112, nådde du aldrig fram. Eftersom du gjorde det i drömmen i natt, kan det symbolisera att du numera kommer att klara av det du företar dig. Att du tryckte på överfallslarmet denna gång, visar att det finns fler vägar att nå fram, och du har kunskapen.

ewapewa
0

Härligt att du kom fram till 112! Du söker och får hjälp! Tidigare när du inte kom fram måste du ju ha känt undermedvetet att det var dags att söka hjälp, men inte fått till det, något har hindrat dig. Drömmen betyder att du kommit vidare med dig själv och kan tydligare uttrycka ditt hjälpbehov och är redo att ta emot hjälpen, något som ju är svårt när man mår riktigt dåligt.  Din större tillit till livet hjälper dig att lita på att hjälp finns att få om man ber om det (de "dumma" i drömmen skadade dig inte). Du har gjort framsteg med dig själv. Bra jobbat!

Kram Ewa

Jonnis
0

tack!

men saken är ju att ibland når jag fram och ibland inte. det är blandat…jag blir förvirrad…är jag på rätt väg eller ej..

Eija
0

Hej, jag tolkar det som att du kanske velar lite fram o tillbaka, med saker som du tänker ta itu med, och då kanske behöver hjälp utifrån, men du har svårt att be om det. Du för en kamp med dina inre viljor… t ex. att du ena dagen bestämmer dig för att nä nu ringer jag den personen om hjälp, men att du nästa dag tänker…ähh, det här skall jag klara själv….förstår du hur jag menar…

Jonnis
0

#4 nej Cool 

jag upplever inte att drömmen försöker förmedla om jag velar eller inte. Jag upplever att är det dåligt når jag inte fram till 112, är det bra, då når jag fram….

Kanske ska jag tänka på andra sätt?