Guide o Ängel, samma sak?
Har fått höra av ett Medium att min Ängel heter Aurora och henne ber jag om styrka, nu undrar jag, på ÖN talas det om era Guider, är det Aurora som är min guide? Jag är ju så ny på detta eller ska jag fråga efter min guide när jag försöker öppna/koppla upp mig?
Katarina
Min tro är ju den att ingen annan bör tala om vem din guide är. Det är något som jag anser är så pass personligt så du borde få möjligheten att knyta din första kontakt själv med din egen guide.
Jag har varit med om aldeles för många fall där eleverna har just låst sig vid att någon annan först har förmedlat deras guide, och sen när de har sitt första möte med sin guide och den inte stämmer med det som någon annan har sagt. Så kan de inte ta till sig att det är guiden de träffat.
Då säger de! Men det kan ju inte vara min guide!!!??? Han eller hon skulle ju inte se ut så?? Och det blir så otroligt fel.
Så jag brukar alltid säga till dem, när någon försöker förmedla din guide till dig så gå därifrån fort. Den kontakten måste du få göra själv. Det är en viktig del i den mediala utvecklingen.
Om någon däremot förmedlar hur den upplever att din guide ser ut efter att du själv träffat den och vet vem din guide är. Då kan man få förmedla den, för då kan du själv bekräfta eller dementera om det stämmer.
Ja, så ser jag på saken. Lycka till med ditt möte och lås nu inte dig vid det du fått förmedlat. Det kanske inte alls stämmer nämligen.
Kramis anki

Ok, jag ska fråga efter min Guide, har inte "vågat" ännu, men nu känner jag mig redo. Men Aurora får hänga med på ett "hörn ändå, hon har ju varit "delaktig" i mina senaste beslut, som jag inte tagit utan henne. Sa, upp mig från jobbet för en vecka sedan och det hade jag inte gjort utan henne. Jag bara fick känslan att nä, nu kör vi Aurora och så körde jag till min arbetsplats och sa upp mig, så skönt, men skrämmande, men jag var tvungen, för att komma vidare, känns det som. Nu är det försent att bromsa.
Tack, för ditt svar!
Kram Katarina

Det ska finnas en artikel om att ta kontakt med sin guide….men hur fasen länkar man dit???
Hjääälp Elisabeth, jag är kokt i huvet!!!
#2. Ja vem din guide nu än är. Så kan du i alla fall lita på att du har stöd i det du beslutar dig för. Det är guidens uppgift att stötta oss i det vi belutar oss för. Men ansvaret för våra handlingar är alltid våra egna. Men guiden eller skyddsängeln vägledaren (kärt barn har många namn) finns alltid där som stöd. Vare sig vi har etablerat ett möte eller inte.
Kramis Anki

Tack, ja jag ska inte skylla på "guiden" för mina "taskiga" beslut. Nä, lite skämt lite allvar. Besluten är ju mina egna, men har inte haft styrkan och modet innan, utan vågar lita på min egen känsla och inte alla andras, vilket jag gjort alldeles för länge. Hoppat ut från stupet har jag gjort själv, ingen som har knuffat mig…bara hoppas på en schysst landning.
Katarina
Ja, vi håller tummarna för en schysst landning då!!! *ler stort*
Kramis

*L*

Gå in på artiklar här jämte längst upp till vänster…. sen går du in på övningar… där hittar du övning på att ta kontakt med din guide… Tror att det var den som Morsan 1 menade.
kram

Tack, det ska jag göra.
Kram Katarina

Nu, hittade jag Elisabeth:s länkning till Guider, så nu har jag koll på läget.
Katarina