Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 1525 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

Tai Chi

Fick sån lust att utföra lite tai chi idag, efter ett långt uppehåll.
Det är verkligen härligt för både kropp och själ. Lugnande och healande. Och har man tur så får man lite träningsvärk också! ;)
Lite som Meditation blandat med kampsport.
(snäll kampsport. Tai chi är inte särskillt hotfullt..*skratt*)

Är det fler här på sajten som kör med Tai chi när de känner sig spända? Cool

mariaef
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tai chi låter spännande och jag kommer nog snart prova på. Jag brukar bl.a träna Yoga och Pilates. Speciellt Yoga är lugnande, tycker jag. Börjar ofta dagen med solhälsning.

mariaef
0

Oj å hoppsan vad stor bilden blevFot i munnnen

grynetlilla
0

vill gärna och söker  på lite yoga o thai chi  jag kan själv suggetion alltså  själv hypnos  men inget o rekomendera om man är så motaglig som jag  jag vaknar ej!! jag går ner i djup hypnos o det är ej så man ska  får ej utöva det själv hemma uan nån hemma så de vet de ska väcka mig o så. men mycket avslappning band och sömn är bra . men när de säger på uppigande band  nu är du full avslappnad o känner dig pigg och glad  snarkkkkkkkk somnar jag!! hahha

förresten nån som fått sån sömn som man verkligen inte kan vakna du tänker vakna o så annars svimmar du??i sömn säger till dig själv i huvudet vakna rör på finger tex o vaknar med ryck! o hjärtklapp, har nån sånt?? läbbigt  tycker jag kanske 'r nån sort hypnos? vet ej? över trött ? ja sen våga jag ej somna,

Tuva-Lena
0

#0 åhh, vad spännande, har alltid velat lära mig tai chi! Jag gör också lite yoga, men tycker att tai chi liknar en mjuk dans - så vackert. Kan inte du TotemoOmoshiroi gå in på alternativbehnadlingar.ifokus, som jag är Sajtvärd för, och skriva lite om Tai Chi, gärna beskriva några rörelser oxå!

#1 Jättebra bild på solhälsningen, den klarar till och med jag av! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

KalleN
0

jag brukar  göra lite själv fast med egna rörelser,  det är hel skönt

Tuva-Lena
0

#5 Egan rörelser, Kalle? har du hittat på dom själv då, eller..? Du kankse har uppfunnit KalleChi då? Skrattande

KalleN
0

hahaha ja kanske jag brukar göra  det som känns skönt och passande och tar in energi och gör rörelsena sakta, det är mäktigt om man har en kompis samtidigt när man gör det så skickar man energi samtidigt tillvarandra , sen skickar man lite energi bollar

hm… en form av frigörande dans kanske det är ……..kallchi hm…  *ler glatt*

Tuva-Lena
0

Toppen! Kan jag få gå en kurs..? verkar passa mig som hand i handske! Kram till dig gokalle! Skrattande

stefan83
0

Brukade boxas på Friskis och Svettis förut, vi avslutade alltid med Tai Chi, verkligen fantastiskt avkopplande, kraften strömmade genom kroppen!

KalleN
0

hihi ja  fast det är ju klart jag ska uppåt  på kalas i maj  ungefär där du bor  , ska även en sveng förbi sollefteå,,långsele ska jag till åxå  och röån och ramsele  ja junsele med en snabbis gäller att passa på

jag kan ställa mej i parken i sollefteå och leda lite så får den som vill komma dit *skrattar glatt*

Tuva-Lena
0

#10 Du kan ju boka in dig till Nipyran då, för då kan man lura folk till vad som helst - mellan öltälten..Flört

KalleN
0

jaaaaa *skrattar glatt* då skulle man väcka intresse ,jag har spelat på nipyran faktiskskt när jag bodde där

[TotemoOmoshiroi]
0

# 4 javisst! det kan jag göra! Skrattande

[TotemoOmoshiroi]
0

Nu har jag skrivit en liten artikel om Tai chi på Alt. behandlingar. Skrattande

KalleN
0

ska in och kika på den

moonflower
0

har prövat qi gong, eller hur det nu stavas, och det var en helt otrolig upplevelse, väldigt avslappnande. Tai chi verkar ju oxå väldigt intressant.

Har även hört att det finns många olika varianter av dessa bägge "grenarna".

Tusen Tack för tipset! hälsar moonflower

Tuva-Lena
0

Den blev jättbra Totemo! Förlåt att jag inte har tackat dig tidigare här i tråden! Hemlis

Just nu prenumererar jag på ett antal DVD:ar där man lär sig yoga och pilates m m. I serien ingår 13 st DVD, och jag har hittills fått 3 st. Blir till att ligga i nu i vår med andra ord.. he he:) Nu har jag kört jag power yoga i 2 veckor, och jag känner redan vilka framsteg jag har gjort. Vad mjuk man blir! En härlig avkoppling dessutom, kombinerat med fysisk ansträngning - ja lagom då, mer inriktad på att träna upp smidigheten i musklerna. Rekommenderar jag starkt! Cool