Hallå?
Hej! När jag hittade detta forumet blev jag jätteglad eftersom här fick jag skriva och hålla på med det jag vill göra med folk som också gör det och tror på det. Men glädjen avtar hela tiden eftersom man som "minderårig" inte uppfattas som lika mogen och sådant som vuxna, jag håller med, det är klart att de inte är. Men hur ska de kunna mogna i detta ämne om de inte har nån att prata med, eller några att prata med på detta forum. Min personliga åsikt är att det här andevärlden, tillkommer inte bara hos vuxna, utan hos barn också. De som tror på dessa fenomen har faktiskt detta i sin natur, det är naturligt" Är det nu så att andar finns, är det en del av naturen. Och naturen tillhör alla!
Ställ er frågan, varför skulle det finnas en värld full av saker "bara för vuxna" när det finns barn/ungdomar?
Ni håller säkert inte med mig ett skit, säg gärna emot, men så känner jag det som.
Som barn/ungdom uppfattas man som omogen, liksom typ som en fördom mot barn!

hej Lundvig 1. ja kan lite förstå dig.
men jag måste fråga om du har följt det okända som jag antar att du har jort.
I minst två tifällen har terry Edvans bövt hjälpa undomar att stänga ner för dom har haft kontakt med andevärden.
Dom som gör så gör det inte för sin egan skull det är för eran och jag vet att du och jag har haft den diskutionen inan på forumet.
Hej Ludvig1
Du får inte glömma bort att vi alla varit små - alltså har de vuxna med sig längre livserfarenhet (som redan upplevt att vara barn eller tonåring)Alla vill dig bara väl i detta och det är viktigt i din utveckling att någon i din närhet(hemma) förstår dig och vet att du har dessa funderingar!
Kanske kan dina föräldrar vara med dig på forumet och hjälpa dig säkert framåt! eller sök dig till en ungdomsgrupp i andlig och medial utveckling - tag kontakt med någon lokal förening(spiritualistisk eller liknande) och be dom om saklig hjälp- finns det ingen ungdomssektion så be att få starta en!
Om ditt mål är att utveckla dina mediala sidor - så finn ett säkert sätt att göra det på - och ett av dessa säkra sätt är att lyssna på oss äldre medium(eller andra vuxna) hitta ditt medium eller mentor i detta - i en trygg omgivning som kan leda dig rätt! Att i cirkelform utvecklas i lagom takt - att överarbeta sina gåvor är aldrig bra!
Jag förstår din desperation att finna vägar för utveckling - men de kommer när tiden är mogen - då faller allt på plats! om din inre drivkraft är så stor som jag tror den är - sök att aktivt få hjälp med den av ett vist medium!
Att läsa här inne lär du dig mycket på - men var barn också!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

När jag var 12 år hände det otroligt mycket med min medialitet och jag kände ofta att det var jobbigt men jag hade min mamma och mormor som förstod och kunde hjälpa mig, vilket jag idag är enormt tacksam för, för det är viktigt att man är barn när man är barn, tiden kommer, jag var inte redo att möta allt som varken barn eller tonåring. Jag mötte mycket ändå men fick hjälp i min familj. Jag vägrade att gå djupare i det innan jag blev äldre och fått mer livserfarenheter. Det är viktigt att leva som vanligt och göra annat. Jag har alltid varit intresserad och började läsa böcker redan som barn men det var inte varje dag, det var periodvis.
Jag är mamma och har arbetat med barn i många år, jag vet hur viktigt det är att man som barn inte går för djupt in i sin medialitet, det viktigaste är att bara vara där man är i livet, är man 12 år så är det viktigt att vara barn. Jag skulle aldrig tillåta mina barn att sitta på det här forumet och känna in saker medialt. Sånt får isf komma spontant i vardagen här hemma, inte ute på nätet.
Att barn ska ställa frågor och få svar tycker jag är självklart men när ett barn arbetar medialt, då blir jag orolig. Det kan hända saker som ett barn inte kan hantera och har man ingen vuxen i närheten som kan hjälpa till och som inte är insatt i hur det fungrar så blir jag ännu mer orolig. Det är ingen lek, det innebär mycket ansvar i det man gör och ett sånt ansvar kan man inte ha som barn.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ibland kan det "övernaturliga" te sig skrämmande oavsett hur gammal man är, tro mig jag vet! Jag har troligen haft min mediala bit med mig sedan jag var barn men vuxit upp i ett hem där "sådannt" räknades som synd och demoner och skulle drivas ut. Nåväl först nu i vuxen ålder har jag min egen syn på det hela och för mig är det naturligt och hur verkligt som helst.
Visst är man kan vara medial i unga år och det är säkert inte lätt alla gånger. men utveckligen och mognaden måste få ha sin gång och det allra viktigaste vara barn. Jag har en son på snart tretton år och han visar också tydliga Tecken på att kunna se våra besökare från andra sidan. Jag skojar inte bort det eller sopar det under mattan jag finns där när han blir skrämd. Men det är jätte viktigt att inte bara känna efter hela tiden utan låta sig vara det lilla jag som man är. Det gäller även oss vuxna också.
Lyssna lär och låt det komma under årens gång, du är ju så ung.
se om du kan hitta nån mentor som kan leda och guida dig på denna väg.
Kram, Thinka

Ja du har så rätt Thinka, även som vuxen, även om man jobbar som medium på heltid så är det enormt viktigt att bara vara i vardagen, att göra andra saker. Ingen orkar med att vara uppkopplad varje dag.
Jag orkar arbeta högst 4 dagar i veckan, resten av tiden måste jag vara ledig från sånt arbete för att orka. När jag är ledig så gör jag bara sånt som jag måste göra i vardagen med barn och hem. Jag träffar vänner och gör helt andra saker. Så är det med dom flesta som arbetar med det.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
En sak är att tro på det, en sak är att ha intresse och läsa i trådarna men en helt annan sak är det när du som barn börjar lämna budskap till människor, du måste förstå att många som lägger ut sina foton inte gör det för att vi ska kunna träna utan det är fullaste allvar.
Försök även att ta till dig det vi säger för ditt eget bästa och ingenting annat. Om Du är så mogen som du säger så borde du förstå det utan att bli irriterad. Vi tycker ju om dig
Ta rådet att se till att utveckla dig som en vacker underbar människa. Skaffa dig livserfarenhet, om du inte gör det så kommer du aldrig kunna bli ett bra medium.
Ett medium måste uppleva livet innan mediumskapet kan utveckals till det vackra som det faktiskt är.
Jag vill inte skrämmas men som öppen måste du även räkna med att hantera jordbundna personer. De kommer när de behagar så det kan du inte skydda dig mot. Dessutom söker de gärna upp yngre personer pga. att de är svagare.
Hur mogen du än är så är du inte lika mogen som en 30 åring, det är bara så.
De jordbundna människorna samma problem som när de levde fast de är ännu värre, argare osv.
Detta är olyckliga själar som inte vet att de är döda utan de behöver få hjälp, men de vet inte om att de behöver få hjälp.
Jag kan försäkra dig att om du möter en våldtäcktsman så kan du inte hantera denne person och du kommer inte kunna hjälpa personen heller, du kommer dessutom ångra djupt att du lekt med detta.

Hej Ludvig! Du får inte glömma bort att vi också har varit barn, även om det var typ hundra år sen. Många av oss har varit mediala sen barnsben så vi vet hur du det är. En del av oss har också barn som visar på medialitet. Jag tycker det är viktigt att mina barn får vara barn, man behöver det.
Jag hoppas du vill lyssna på dessa erfarna medium. De vet vad de talar om.
Kram Maria

3# Måste bara säga, det sista du skrev i ditt inlägg. Nu förstår jag, bra att du skrev det.
har inte läst era andras för jag har inte hunnit ännu. men jag ska:D
Åh va skönt att du är tillbaka Ludvig1. Jag satt här och tänkte på dig precis och undrade om du tagit illa vid dig och försvunnit.
Kramis Anki
Ludvig, jag förstår vad du menar.
Synd att du inte stannade hos oss, jag kommer iaf sakna dig här 
Kramar

#10 har ludvig slutat att var här ?
#11 Ja, han verkar ha avslutat sitt konto här… klicka på hans namn så står det det…

Ja jag tycker det med är synd att det blir så
Väldigt tråkigt…något saknas redan…
Zedd75, vi får hoppas att Ludvig kommer tillbaka någon dag
Ludvig, om du läser detta så ska du veta att du är saknad, jag tror det är fler än jag som saknar dig här. Kom tillbaka till oss, du verkar vara en helt underbar person 
Kramar

Ja jag holler med dig där Starfall för det vi sa. det var att vi alla menad väll och inget illa hopas han förstår det.
MVH Zedd75
Ludvig du har fått bra svar #3 + många andras.Kram på dig.