Söker medium

Men nu får jag ju en stor klump i magen… har själv en liten underbar prinsessa, skulle bli tokig om hon skulle bli sjuk på något sätt..
Hoppas verkligen din väldigt söta lilla tjej blir bra!
Titta i mediumlistan som finns under "artiklar" så kanske du kan hitta hjälp.

Hej på dig ett mediums arbete är att ta kontakt med avlidna personer inte levande.
Ett seriöst medium jobbar inte heller på detta sätt och rekomenderar sjukvården.
En Healer vore bättre lämpad till detta men förbjuds enligt Svensk lag att undersöka och behandla barn under 8 år. Står så under alternativ vårds lagen och kan i värsta falla leda till fängelse.
Hälsningar Lasse

För många år sedan när min son var liten sa ett medium till mig att min son hade en liten skada på hjärnan efter en syrebrist.Hon talade om för mig hur jag skulle träna honom för att han skulle bli bättre.Några år senare började läkarna misstänka något och han fick diagnos.Hon hade haft rätt i allt och träningsprogrammet från henne var i likhet med det jag fått från habiliteringen.
Men det var på den tiden då ett medium fick använda sig av alla sina gåvor utan att kallas oseriös.Hon förmedlade också ande kontakter klockrena .Hon är inte i livet längre så där kan jag inte tipsa dig.
Men tanken är bra Pim The Great.Man kan tänka sig att någon "synsk person"(låt oss kalla det så) kan tipsa om vad läkarna bör göra för undersökningar för att finna vad som inte stämmer

#3 En Healer jobbar med andevärlden och är synsk.
Äär även utbildad för detta med hälsan vilket inte et medium är så därför jag tycker det är lämpligare med en Healer.
Men som sagt vad så är det olagligt för både Medium och Healer att ta emot barn under 8 år.
Men som det står i lagen att det är förbjudet att ge yrkes verksam behandling.
Så tar inte healern eller Mediumet betalt så kan det knappast tas som yrkes verksamhet.
Lasse

Men ni måste observera en grej. PimTheGreat har inte skrivit att det är nåt fyskiskt fel på flickan/pojken. Läs innan ni svarar.

Typ det kanske kan vara att hon skriker på natten hela tiden. Sådant, det behöver ju inte nödvändigtvis bero på något fysiskt. Om jag har förstått PimTheGreat rätt vill hon veta vad det är med hennes dotter. efter som hon inte kan tala.

#5 Förlåt det var inte meningen ,jag observerade inte det ville bara berätta vad jag var med om då,och att det hjälpt oss mycket och att………..Förlåt………………och #2 ursäkta mig så mycket…………e..jag ..svälj…….är du polis?……
#7 ??????

#8? I inlägg #2 det talas om fängelse Inlägg #4 talas det om olagligt och förbud därför undrade jag månne…….e han polis
blir man medskyldig till brott om man betalar"….Healern…..för behandling av sitt barn??
#9 OK
Det är enligt lag förbjudet att använda sig av kvacksalveri och barn under 8 år får man inte behandla över huvudtaget…ja, man kan bli polisanmäld och kan åka i fängelse om det vill sig illa.
Pimthe great….det finns sätt att kringgå detta och ett medium kan mycket väl ta en titt på vad som kan fattas ditt lilla barn och ett seriöst medium vet hur man hanterar något sådant här.
Antar att du har en liten orolig tjej där hemma, som möjligen obs kanske plockar upp ett å annat som vi vanligtvis inte ser och det skapar spänningar/låsningar/kramp som kan kännas obehagliga och det blir kanske skrikigt ibland. Om du vill gå till en healer, så kan du hålla din dotter i knät medan healern arbetar på dig och tösens egen aura och guide kommer att överföra exakt så mycket som behövs till henne. Vill du veta mer så hör av dig per Pm

#11.ÅH va skönt,då finns dom fortfarande.De där mediumen som kan ta sig an hela människan .Vi är ju komplexa varelser och står med ena foten i andevärden och andra i livet.
Kan man tänka sig en mediumlista på medium som arbetar så.
Nu verkar det så strikt och nästan förbjudet att fråga om annat än kontakt med avlidna när man vill anlita medium.
#12 personligen har jag alltid arbetat så och är INTE ett s.k bevisförade medium, det passar inte mej, ser hellre till hela människan. Vet inte om det finns en sådan lista utan det är väl att fråga sig fram. Måste också få säga att jag har träffat många medium, varit aktiv sedan 1979 och de medium jag träffade då arbetade alla på "mitt" vis.
Men sedan är det också viktigt att budskapet om att livet inte är slut vid döden kommer fram men mediumskap är så mycke mycke mycke mer.

Ja men om man då skall fråga sig fram likt vad PimThe Great gjorde här i tråden skall man då använda en annan benämning än att man söker ett medium.Kallas det något annat idag de som kan ge de övergripande svaren.Man vill ju inte ha till svar att det man söker inte är seriöst!Vad skall vi då kalla dem som arbetar på det viset de gjorde förr, likt du berättar.Kanske som du säger "bevisförande medium" som bara sysslar med andekontakter.Övriga medium då de som arbetar som du nämner Lady-Onona.Jag tror att det kommer att bli behoven som styr och att bägge har sin plats.Frågan är bara …hur hitta rätt form av medium och hur benämner jag då dem.
Min uppfattning är att alla som kan ge en korrekt identifierad hälsning från andevärlden kan kalla sig medium och är ett medium MEN ett medium kan även göra så mycket annat..som t.ex..healing, lägga tarot, göra ceremonier, måla/tolka en aura, ha kontakt med guider och ledare, undervis om andevärlden och annan ockult verksamhet/kunskap, genomföra t.ex vigsel, dop och begravning och mycke mycket mer och när man vill ha kontakt med en anhörig så vid tidsbeställning för sittning så frågar men helt enkelt och just det mediet jobbar så….jag tycker att var och en som jobbar med det mediala och mediumskap ska ha en ordentlig info och den som vill beställa tid ska våga fråga…ja t.om måste fråga….marknaden är stor och virrig och det ligger i var och ens intresse och ansvar att hålla sin ínformerad….tolkningsbegreppen är jättemånga….var frågvis…..

Det är så här att hon är svår att få att äta och går dåligt upp i vikt. BVC kan inte förstå vad det handlar om eftersom hon är så pigg o framåt för övrigt. Hon är 3 1/2 månad. Har varit inlagd med henne, men de hittar inget.
Min undran e om någon kunde "se" el "känna" vad det kan vara för anledning att hon inte vill äta…vad kan det vara? sjukvården vet inte anledningen då de inget hittar…
Stackars er, gör ont i mitt hjärta, vet hur orolig man blir när det gäller ens barn. Kram

Nu äter hon bättre! Har nu gått upp 300 g på 6 dagar…:-)

Vad skönt att höraa. Du ska se att allt ordnar sig.
Kram på er
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Gott! Pim The Great.Hon drar snart ivag med kilona!
Vad roligt att höra, hoppas hon fortsätter äta riktigt duktigt!

Jag gick kurs nu för fjorton dagar sedan och fick då reda på att Lagen har ändrats.
Fört kunde man komma undan genom att inte ta betalt och göra en behandling eller en sittning.
Men idag har det tagits bort så man får överhuvud taget inte ge några råd eller ge ngn behandling som rör barn under 8 år eller till personer med allvarliga sjukdommar.
Så idag kan man även bli straffad utan att man tar betalt tyvärr.
Så fungerar den Svenska rättvisan tycker det är rätt att skydda personer för dom som utnyttjar situationen med att ta hutlöst betalt för att hjälpa barn och svårt sjuka mäniskor.
För man gör ju allt och griper alla halmstrå för att hjälpa sitt barn eller när man är svårt sjuk.
men att hindra oss att ge hjälp gratis tycker jag är för j-vligt rent ut sagt.
Lasse
Men va skönt att hon blivit bättre! *ler stort*