Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 580 ggr
isafisa
0

Min lilla Ferrari..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej tänkte prova här, hittar ingen förklaring till min ökenråtta Ferrari's beteende. Han var hur lugn och gosig som helst förut, men nu plötsligt är han superstressad och bits om han måste vara i handen för länge. Ingen av mina ökenråttor han någonsin bitits, så det här var en liten chock.

Vet inte om någon kan känna om något är fel eller så, är lite ny på sådant här. Lägger in en bild på honom, min älskade lillkille.

Katarinaj
0

Kan just inget om Ökenråttor, hur gammal är han, hur gamla brukar dom bli? Kanske har han eller håller på att bli könsmogen? Då kan ju dom flesta djur ändra beteende. Eller har ngn annan än du hållt honom på ett sätt som kanske va obehagligt!? Kanske gör det ont eller så är han helt enkelt lite rastlös och inte den kelna typen.

Katarina

isafisa
0

Han är ungefär 6 månader och könsmogen, dom blir i genomsnitt 3 år. 

Han och hans bror har just fått en ny kompis för några veckor sen, och ferrari var redan innan lägst i rang, kan han känna sig hotad?

vill inte att han ska må dåligt, blir så orolig när han ändrar beteende så plötsligt

isafisa
0

#1 ska tänka på det du sa, tänka tillbaka på om det är något som hänt innan..

Katarinaj
0

Ja, det kanske är så att han blir stressad nu när det kommit en ny "kompis". Han får kanske inte vara med. Utan som du säger känner sig hotad. Blir det inte bättre kanske du får dela dom och se om det hjälper.

isafisa
0

ja vi får se, är lite planerat att sära på dom i höst, men de beror ju på.

Katarinaj
0

Ok, lycka till med dom små liven!