En skam att vara människa
Ja… det är faktiskt vad det är…
Jag blir så ledsen av att läsa artikel efter artikel i tidningarna om vad vi människor prioriterar i våra liv idag… hur vi experimenterar för att få fram "onaturliga och onödiga" saker som ska få oss att må bättre. Hur vi behandlar vår natur och våra djur. Det är skamligt och mycket sorgligt. Ikväll var det ett tv klipp på Aftonbladet som gjorde mig extra upprörd. Det handlade om en utrotningshotat jättesköldpadda som hade slaktats under rubriken: "Arten är hotad av utrotning – dödas för att hjälpa männen med potensen" Varning för starka bilder! Jag tittade aldrig… jag kan inte… jag skulle bli så oerhört ledsen och inte kunna tänka på annat… jag skulle bli så förbannad att jag inte skulle veta vart jag ska ta vägen. Men titta gärna ni som kan… Vart är världen på väg? Vad hände med naturens och djurens värde? Vad är det för fel på människorna? det är så tragiskt att vi lever i en värld då det viktigaste är att ha platt-tv, silikonbröst och den nyaste mobiltelefonen. Där vi köper Gucci-väskor i leopardskinn för trettiotusen kronor för att vara rätt och trendig.Så,gör allt detta människor lyckllga? Svaret är NEJ! För någon vecka sedan läste jag också att man nu forskat fram en metod för att män ska kunna amma… Snart kommer jag en gång för alla att ta mitt pick och pack och flytta ut mitt i den djupa underbara skogen tillsammans med djuren… Om det finns någon skog och djur kvar…

jag håller med. Vet inte om du såg på tv4 nyheterna i dag. där var det en indijan som pratade om klimat hotten och det har na pratat om i 50 år. Hansa förfäder pratade red för 100 årsedan att vi ska var räd om vår nattur
MVH Zedd75

Nej, jag känner inte heller att jag hör hemma i den där ytliga världen. Och köpa en väska för 30 000, skulle jag inte ens tänka på om jag var miljonär. Inte när människor svälter ihjäl. Jag försöker nog att ta reda på var saker kommer ifrån innan jag handlar, så jag hoppas verkligen att jag inte bidrar till att något djur utrotningshotas.
Jag klarar absolut inte att se bilder med djur som plågas, så jag hoppar över artikelbilden jag med.
Ja det är synd, att vi glömt hur vi lever i ett med naturen. Men tyvärr finns för mycket hinder, för detta. Jag är imot allt vad som strider mot våran natur. Men klarar vi av att leva, som våra förfäder gorde. Ingen toa, inget badum, bara en balja att bära fram högst en gång i veckan. Inga färska grönsaker, enbart salt kött fisk och potatis, på vintern. Jag skulle vilja men mitt förnuft säger något annat.

Jag håller verkligen med!
Varför ska man hålla och försöka få folk att tro att man blir lyckligare när man äger så mycket dyrt.
Och sen att man ska fixa utseendet, varför kan man bara inte acceptera hur man ser ut och vad man äger.
Jag har ju visserligen platt-tv, dvd och surroundljud.
Men det är inte för att andra ska tycka bättre om mig.
Försöker leva så sunt som möjligt, men vem kan leva HELT efter de reglerna? ;-)
Man måste ju få synda någon gång!
Men att djur ska få lida för att vi ska få ha det bra tycker jag är helt sjukt!
Tycker synd om människor som har det behovet att alltid ha det senaste utan att tänka på att det inte är så nödvändigt!

#3 jag tor inte vi skulle bhöva leva så för att var ett med nature igen. Vi mäsnkor har lösnigar på det mästa. Se inak folket hade avlopsystem och så inan vi kunde stava till avlop och el.
vi får bar börja tänka om tror jag.
men tyvär är det bar pengar och makt som häskar i dag.
MVH zedd75
#5 Ja och detta blir vi programerade till dagligen, tex vem fn behövde digital tv
Visst jag håller med er. Men ni verkar lite instängda i tanken att allt är piss. Tänk på vad det har gett oss istället. Internett är en evig källa till kunskap. Vi kan också skicka information till andra länder på mindre en en sekund. Hur hade världen sett ut utan allt det bra vi har? Botemedel mot sjukdomar?
Varför verkar vissa tycka att det är värre när djur dör en när människor gör det? Alla människor är ju inte elaka mot djur.
"Utan alla onödiga saker skulle vi aldrig ha fått våra bra saker." Det blir mitt slutliga citat idag för nu ska jag gå och natta;)

#1. Jag såg inte nyheterna för jag bor i Frankrike men det är så sant… vi skulle ha lyssnat på våra förfäder för länge, länge sedan.
#3 Jag håller med Zedd om att vi skulle inte behöva leva på det sättet för att vara ett med naturen igen. Jag blir bara så ledsen över att allt ska gå till överdrift och på så sätt bli förstört.
#4 Det är klart att man måste få "synda" ibland :) och självklart har även jag saker som jag skulle klarat mig utan, men som förgyller min vardag… men mycket har faktiskt gått för långt… och när jag ser dessa stackars oskyldiga djur gör det ont djupt i mitt hjärta.

#7. Självklart så har det även kommit mycket bra saker… jag ser inte allt som piss. Det jag menar är att det finns en GRÄNS!!! och angående digital tv… Varför är det så viktigt att hela tiden hitta en bättre tv när vi redan har en som fungerar. Hade vi inte kunnat lagt ner den energin och pengarna på andra saker i världen? Det finns barn som svälter, vi bor på en planet som håller på att gå under. Jag tycker det är dax att inse att vi ska ta detta på allvar!!!

#10… åh, vad mysigt Lars… vad härligt det ska bli med sommar :) det var en bra godnattbild! Sov så gott! Kram kram!
Vill du förändra? Besök den här sidan www.wspa.se , en länk som jag alltid lägger in när det handlar om hur vi våldför oss på oskyldiga djur.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Men en sak som förstör vår natur, samt är plågsamt för djuren är frakter. Samt allt gift som vi har ut i vår natur, för att få högre avkastning på jordbruks produkter. Vi människor blir alldrig nöjda. Har själv många prylar, samt flera bilar, jag kan inte dömma. Men varför ska alla små slakterier bort, allt detta styr staten, certificerings krav som det är omöjligt för små slakterier att uppfylla. Nej ett krav på högst 5 mils transsporter. Skulle vara ett krav. När jag var liten brukade slaktaren komma hem till oss, djuren dog helt smärtfritt, och helt utan ångerst. Detta var en självklarhet, för dom var ju även familje medlemmar, och behandlades så.
Ja förr hade djuren det bättre åtminstonde här i Sverige ,Kan tyvärr inte säga samma sak om de sydligare länderna. Jag är också emot de långa transporterna där djuren lider otroligt mycket. Att vara rik är ingen lycka, tro mej! Jag har levt ett liv i lyx och folk som har så mycket vill bara ha mer. De flesta trampar på andra och sårar, de blir mer och mer egoistiska, ÄÄÄlskar att visa upp sina lyxvillor, bilar , båtar och pälsar. Osmakligt tyckte jag och lämnade allt. Lever lyckligare här på landet med mina djur.Bor miljövänligt och hjälper både utrotningshotade djur och folkslag som har det svårt. Fast TV och dator det har jag ju.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har även varit på den delen av samhället, jag blev något tråkad för detta, detta fick jag höra ofta, aha du som stoppat in den i plånboken. Men det livet dom levde hade jag nog svårt att leva i längden, när förhållandet tog slut fick jag känna på hur dom kan vara. Fast jag är varken rik eller fattig i dag, har så jag klarar mig.

Förr levde man MED naturen, nu lever man Av naturen.
Mycket av det vi tar ur jorden har tagit miljoner år att bli till.

I detta liv är du lycklig att få blivit människa… i nästa liv är du en höna och kommer att veta hur det känns att få sitta i en liten bur med många andra.
Sen att ditt huvud rullar får du se som en bonus för att mätta dom som satt dig i buren…
Sköldpaddeslakt har funits väldigt länge. Jag kommer i håg att jag såg det när jag var liten..Mäniskan är det STÖRSTA ROVDJURET..Och det värsta är att det är så många som sitter o gnäler.och sen så glufsar dom i sig utan att tänka på vad som har hänt med liken..Ja Ja
Lena.P är jag i verkliga livet.