Mitt barndomshem!
Tv:n öppnas av sig själv, någon byter kanal, katten vägrar gå in i mammas sovrum, korleken trillar ner från en hylla, kalla vindar utan att det drar i lägenheten. Någon som varit med om detsamma? Själv har jag inte varit med om det, utan det är min mamma. Men jag har känt närvaron när jag besöker henne!

Det du beskriver är vanliga fenomen som som kan hända när andevärlden vill ha kontakt eller visa att de finns där. Det kan vara en släkting som vill visa sin närvaro men det är svårt att avgöra om det är en släkting eller om det har med platsen att göra. Man får gå på känslan, om man känner ett lugn eller obehag. Många gånger kan obehagkänsla bero på sin egen rädsla också. Om ni upplever att det är jobbigt så be att de lugnar ner sig eller att de lämnar platsen.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Vi har försökt! Nu vill vi ha ett proffs som kommer! Känner du någon i Malmö-området?

#2 Försök att få tag i Benny Rosenkvist. Du kan söka honom på nätet.
Lycka till!
Elisabeth

Har förstått att det är dyrt att hyra ett medium. Man vet ju inte hur länge de stannar, så då kan det bli skyshöga priser! Men jag ska göra som du skrev och söka efter honom!
Tack så jättemycket!
Kram Lars

#4 Jag vet att det förekommer att en del medium tar höga priser men alla gör inte det så kolla upp bland dem som tar en skälig summa.
Elisabeth

Ok, utan att veta om jag har rätt eller inte och utan att egenligen koncentrerat mig så ser jag en äldre dam stå och plocka lite med proslinsfigurerna, jag serr bara ryggen på henne men hon har en grönbun lite murrig klänning, sådan som många gamla har, hon har stöd strumpor som korvar sig lite ner på benen och bruna, lite rejälare skor.
Hon plockar med figurinerna, petar lite på dem och tycker att de "allt är bra fina"!
Hon petar för övrigt på lite allt möjligt, bara för nyfikenhetens skull.
Hon är nyfiken på det som händer och vill vara med tror jag.
Jag har en känsla av att detta är en person som familjen känner igen hon vill bara hälsa på och se till att allt är väl.
Det kan vara så att det ramlar ut papper ibland ur pappershållaren som är på väggen :-)

Alibn_o Jag får en känsla att det är sama dam här som på dom andra korten. Får även en känsla av att det är dig damen vill ha kontakt med.
MVH Zedd75

Med det sagt utav er så känns det som om det är självklart vem det är!
Läget är som så att kortleken som ligger till vänster på hyllan, har tidigare åkt i golvet.
När min gammelfarmor levde och mamma, min syster och jag besökte henne, så spelade vi alltid kort.
Jag var den av oss syskon som hon bad att få krama om en kort tid innan hon somnade in.
Jag kan faktiskt tro på att denna någon vill få kontakt med mig!
Tack för vad ni får fram!
Hälsningar
/Lars-Göran
Vad bra Albin, jag hoppas att du får kontakt med damen i fråga och återigen, hon är bara nyfiken och pillar lite här och där ibland. Känn er bara älskade och uppskattade :-).

Är sprickfärdig av nyfikenhet över vem mannen är som oxå finns i lägenheten!
Men om du, Hellas, verkligen känner att det skulle vara från min pappas sida så känns det konstigt.
Har knappt träffat någon av pappas syskon.
Vi får väl vänta tills han tar kontakt med dig.
/Lars

Knuff!

Tror att det är din morfar Albin_o, jag kommer ihåg att jag skrev till dig att jag trodde att din mamma nån gång har kännt av hans närvaro, det kanske är detta:D

Knuff!
Det finns nått ja, men vad ??? det känns närvaro på bilden

Jag har även skickat bilden till en på msn som skrev att det kändes som en man som var ångerfull.
Känns det så?
Sitter på jobbet så har lite svårt med in känning, men det verkar som det har med den äldre kvinnan att göra.

Vi har ju tidigare fått fram min morbror.
Så det kanske är honom du känner av.
Och den äldre kvinnan är min mormor, så det betyder hennes son!
Kanske han vill berätta för sin mamma något!
Det är möjligt för någon knytning till kvinnan har det.

Men då förstår jag att du inte kan få fram mer ikväll eftersom du är på jobb.

En dam, lite äldre, vill inte störa någon, hon bara är där, lunkar runt. Hon har haft såna rullar i håret (ser det ut som) annars har hon det så lockigt annars med. hon blir glad när ni skrattar, och hon nujter verkligen av att titta på vad ni gör. Vem det är kan jag tyvärr inte säga. Känns skm hon känner alla på fotona, typ som hon går runt och klappar dem på axlarna eller nåt. Mannen på fotot, har han en pappa som har gått bort? Fick en känsla av att det kanske var han.

Oj, jag skrev fel i inlägget, menar mamma där det står pappa. Hade annat i tankarna just när jag skrev det. För min syster kom hem.

jaa då,jag har vart med om att en dalarhäst for i golvet med en jättesmäll.När den stod i ett sovrumsfönster som var stängt.) bl.annat. Prisis efter när min mor hade gått bort.(hon var från dalarna) min make sa att det var föstret som hade slagit ner hästen med en smäll från fönsterbrädan.(hm.fönstret var ju inte ens öppet) tavlor kanar ner o hänger sig på sidan,våra hundar går runt o runt olika väggar då o då__gnäller o skäller åt nått osynligt.
Jag har också upplevt konstiga saker i min lägehet. En dag så kom där en vit slöja mot mig rakt in i magen och upp genom mitt huvud.. Det gick så snabbt och jag stod där och tänkte vad hände. Men kände att det var min farmor som kom till mej.
En annan gång tittade jag på tv och det var reklam. Helt plötsligt började det snöa på tv. Ni vet myrrornas krig. Sen var det en liten svart prick i rutan som blev större och större. Och där i mitten satt en kvinna i ljusa kläder med sina ben korsade på golvet. Långt ljustbrunt hår. Och runt henne var det ljusa färger. Hon satt där och sa något men jag reagerade inte vad hon sa. Tänke att detta var reklam. Efter 15 sekunder ca så försvann bilden igen och den riktiga reklamen kom tillbaka precis där den slutade innan.
Efterått tänkte jag vad detta var en reklam. Satt sen och försökte se på alla reklam som fanns på kanalerna. Men kvinnan kom aldrig tillbaka. Jag tror att det var en från andra sidan som lämnade ett meddelande. Bara de att jag hörde henne inte eftersom jag själv trodde att det var reklam.

Ludvig, mannen på det fotot är min pappa.
Menar du att det skulle var hans mamma?
Eller hur menar du?

Ja:D Så menar jag:D

Eller någon annan som står din pappa nära.

Hon är nyfiken på vad ni hittar på, vill vara med överallt, som jag sa innan.

Vi kan visst ha hittat en ande till här!
Inte konstigt att det finns så mycket aktivitet!

jag fattar inte vad du pratar om? *ler*. Den anden jag fick fram, är det nån som har fått fram en till?

Den som vi har mailat om, det verkar vara en ny.
Jag har kännt in lite av bilden ifråga, det är kvinnans mor, och hon vill tanten något som jag inte har fått fram än. Jag kan naturligt vis ha fel, bäst att skriva så.

När du, Sven-G, skriver kvinnans mor, vilken kvinna menar du?
Hon i röd prickiga kläder, samt två män i huset varav en morbror, och en till.

Då är det min mormor du menar.
Och med morbror, menar du då som ande?
Mormors mors ande+ morbror+oidentifierad, Jag ska reservera mig något. Helt klart två på mors sida troligen dom jag nämde.

Min mormors mor har jag aldrig träffat, men kan det ändå vara att hon är där för att hon följer min mormor?
Den oidentifierade kommer även från din mors sida känns det som.

Går det att beskriva utseende, klädsel på kvinnan som du säger kan vara min mormors mor?
Och/eller den oidentifierade?
:-)
Detta kan vara svårt så tydligt var det inte. Det enda jag kan säga är att mannen är lite längre än den andra mannen, och rätt senigt byggd. DVS ej fet, kan vara ca 65 år ev yngre. Klädsel osv kan jag ej se för närvarande.

Jag ska spara det du skriver så att mamma får läsa det och kanske hon förstår!
Tack så jättemycket för att du försöker!
Betyder mycket eftersom allt är förvirrande just nu.
Varma hälsningar
/Lars

Jag tror att jag ska gå på en storseans om det finns i Malmö.
Kanske någon av dem dyker upp.
Vet någon hur mycket det kostar?
Terry E kostar 180

Är det fast pris för hela seansen?
Eller är det i timmen?
Det är inträdet, jag måste säga att dom där andarna är av det vänligare slaget, inget att vara skraj för.

Okej!
Tack så jättemycket!
Så, du tror att han kan komma att ha en storseans i Malmö någon gång?
Isf vill jag mer än gärna komma dit!
Det finns andra med, som det inte är så mycket folk på. Större sanolikhet att det blir just du, om du förstår.

Okej!
Men hur hittar jag sånt?
Det är väl inget man annonserar om i dagstidningen?
*43 Albin_o det finns storseans även i Malmö.. Gå in på denna länk så kan du läsa om detta. Där har jag gått innan på storseans.
Du kan gå på länkar denna sajt, och kolla vad mediumen har för program, det finns många duktiga.

Tack så mycket, Stina!
Vad har du för erfarenhet av det?
Har du fått kontakt?
Någon annan som lät trovärdig?
Jag har aldrig fått kontakt på storseans. Eftersom där är rätt många personer i lokalen Där kan var upp till 100 personer på en storseans. Antar att dom andra sidan inte hade något budskap till mig just då. Men mycket intressant var de. Däremot brukar jag gå mer på mindre seanser med 10-12 personer istället.. Då får man alltid kontakt när det är mindre antal i gruppen. I malmö finns det olika lokaler som anordnar storseanser. Men kommer inte ihåg vad dom heter.

Då ska jag försöka hitta tillfälle när det är en mindre seans.
Kanske vi går på samma! :-)
Dags för mig att säga godnatt.
Sov så gott, alla som läser det här!
Kram
/Lars

Ser en kvinna, som uppfattas lite bitter av sig. Men det är hon innerst inne inte, ganska kort. Snabb i rörelserna och jag kan tänka mig att hon är runt 60 eller mer.

Nu måste jag säga att jag inte kan säga rätt eller fel.
För den här lägenheten har ingen i min familj bott i.
Och ingen jag känner har bott här innan mig.

okej, men jag känner också en man. Han är ganska lång och kraftig, inte fet, men lång och kraftig, naturmänniska var han
Albin_o, Ett tips: Bara för att det inte finns nån som bott där innan från din släkt, betyder det inte att det inte finns aktivitet eller släkt till dig där.

Det låter betryggande att veta att man även har beskydd av någon från sin släkt i sin lägenhet!
Frågan är om dessa två är här för min skull eller om de bara är kvar för att inte har kunnat gå till ljuset.

Ja, tyvärr vågar jag inte svara på det, för om det visar sig att jag har sagt fel, så Blir det helt enkelt FEL:D

Jag tror på allt du får fram!

Nu VILL jag hitta ett medium i närheten som inte är så dyrt!

När ni som känner av foton får fram andar, finns det någon som helst chans att det kanske dyker upp ett namn?

Finns det chans att någon annan än Ludvig känner av den man och kvinna som finns i min lägenhet?
Som en bekräftelse att han har rätt och att ni andra kanske får fram mer.