Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 4101 ggr
Talisker
0

Energiplatser

Läste i en tråd om en så kallad energiplats som Bran Duir rekomenderade att gå till och undrar nu om det är någon som känner till andra såna platser helst då i södra sverige.

BranDuir
0

Oj du du har många sådana platser här i södra sverige, Inglingehögen utanfär Ingelstad i småland, Stenshuvud, Ale stenar (centrumstenen är bara wow), många exempel finns, lite längre opp har du sjön Skagern i Närke…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

NancyAlke
0

Hur hittar man sådana platser? Jag kan tänka mig att ni som är öppna och duktiga bara kan gå ut och känna dem.. men kan en sluten stackare som jag också finna en kraftplats…  Tänk om man hade en sådan utanför jobbet… för Meditation på lunchen…  rackarns vad effektiv man skulle kunna bli.

[Hellas]
0

Platser som jag själv upplever som starka är domarringar.

Elisabeth-J
0

Man kan hitta energiplatser själv också, en plats där man känner harmoni och att man får en ny styrka eller kraft att vara på. Jag har skrivit en tråd om en sån plats här. Kraftplatsen

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Anett
1

Mitt hus i skogen är en sådan plats. Direkt när jag kliver ur bilen känner jag hur energierna balanseras och hur bra jag börjar må. Andra som varit här säger alla samma sak - de mår bra när de är här.

Det roliga är att när jag skulle köpa det och stod med mäklaren här en mulen höstdag, så precis när jag bestämt mig för att säga honom att jag ville köpa det - då öppnar molnen upp en spricka och solen strålar ner rakt på oss så vi fick börja kisa. När orden var sagda så gick molnen ihop igen.

Kunde inte vara tydligare!!! Och jag har aldrig en enda gång ångrat köpet!

NancyAlke
0

Tack alla! Det är ju lite svårare när man för det första bor i stan och för det andra inte har fysiska förutsättningar för att "skutta runt i naturen" så som många gör och som jag gjorde förr i tiden. Jag har bott mitt i naturen i en stor del av livet och säkert haft tusen kraftplatser omkring mig… om jag hade tagit mig tid att känna efter… Nu har jag tid och då saknas ork…  Ja, ja, ska nog ta mig iväg någon sväng i sakta mak runt där jag bor i alla fall… kanske jag kan hitta nåt…

[Chakra]
0

Måste fråga någon som vet här…

För flera år sedan var jag vid Anundshög i Västerås, och jag mådde inte alls bra där måste jag säga.Kände precis tvärtom mot vad som skrivs här; all kraft försvann från mig och jag kände mig så ledsen.

Vet inte vad mitt plötsliga mående kunde berott på annars

Talisker
0

Var vid Ale stenar i påskas men det blåste så fruktansvärt isande kallt men åker snart dit igen eftersom jag har släkt i Ystad men jag har ju bara 4-5 mil till skagern hemifrån så det låter ju intresant men är det nån speciell plats där?

[Lady-Oona]
0

#7 läste vad du skrivit och för mig kan det vara likadant ibland…jag tillhör dom som ganska lätt hittar en massa vibbar lite överallt i vårt långa land. Ekornavallen utan för Falköping är jättehäftig….och det är inte ovanligt att man känner sig både arg, ledsen, nedslagen mm på sådanan här platser….Moder Jord är laddad med både nedbrytande (hösten t.ex) och uppbyggande energier (våren) och vi människor är som små söta parabolantenner som tar in både ditten och datten. Ibland påverkas detta av hur vi själva mår men absolut inte alltid. En plats kan vara positiv ett tag och sedan skifta pol, det är det som är tjusningen med att Modern växer och förändras….

tommytoe
0

Visste inte att Ale stenar var en energiplats. Har varit där många gånger, men visst har det känts lite speciellt där.

moonflower
0

Har någon gång hört talas om att där det växer enebuskar, gärna i ring, där skall det vara något sorts energifält. Kan ju finnas i princip överallt där det finns, skogsmark.

stina63
0

I min sommarstuga som jag bor sommarhalvåret där får jag ny härlig energi, oavsätt om det är vinter eller sommar.