Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1142 ggr
britt-mari
0

Norrsken?

I lördags, 5/4, var jag i Falköping. När vi skulle åka hem på kvällen, klockan var ungefär 23.00. Fick vi se vad vi trodde var ett Norrsken.Jag har varit ute på nätet och kollat på olika typer av norrsken, men inget ser ut som det vi såg.

Det var ett antal prickar som bildade en cirkel som pulserade fram över himlen. De drog ihop sej och ut igen samtidigt som de roterade. Sen försvann det, för att strax komma tillbaks igen.

Någon som har en aning om vad det kan ha varit?

Britt-Mari

Jane-Lyzell
0

Ufo?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mariaef
0

Ingen aning, men nu blev jag oerhört nyfiken i en strut. jag har heller aldrig sett ett sånt norrsken.

britt-mari
0

Ja, det var mycket underligt. Det var ganska stort i omkrets. Synd att jag inte kunde fånga det med kameran. Det blev bara svart. Flygplan? spotlights från marken? Vad?

Jane-Lyzell
0

Defenetivt inget NorrskenSkrattande ser inte ut så!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Starfall
0

Ingen aning vad det kan vara, inget norrsken iaf… :) Du kan ju gå in på astronomi.ifokus och fråga där om du vill, där finns många bra inom ämnet astronomi!

kramar

[kvasthilda1972]
0

norrsken ser ju ut som slöjor som rör sig sakta

satori
0

Tycker mer det låter som UFO, gå in på utomjordiskt.ifokus och hör! Norrsken är det definitivt inte, och inte så långt ner i Sverige.

tommytoe
0

Låter som UFO, men jag vet inte vad jag ska tro om det. Som med mycket, måste först uppleva själv innan våga tro.

britt-mari
0

Det var ingen farkost som man såg. Liknade mer ett "laser spel". Ett stort ljussken som pulserade fram över himlen västerifrån.

tommytoe
0

#9 Det kan ske explosioner i himlen som kanske kan ses från jorden..sen kan ju UFO vara i former som vi kanske inte förstår..deras teknik ljusår framåt än vad vi har…jag kan nog inte svara mer på sånt här, kan för lite

britt-mari
0

Vad det än var, så var det ganska häftigt. Kul att ha sett. Vad det nu är var.Skrattande

satori
0

Nu vet jag var det var du såg! Det var ett hologram *s* ja eller det skulle det faktiskt kunna vara. Flört

ClarasMamma
0

Har med varit med om det för många år sedan jag och flera kompisar till mej.. såg precis ut som du säger fast det som vi såg röde sig runt himmelen..

det jag har fått som förklaring är att det kan va lampor från hamnen men har lite svårt att tro dom ska lysa över 5mils avstånd. då när detta hände bodde jag mellan Alingsås och Borås ca 5 mil ifrån gbg och med varit nyfiken på va det kan vara. hoppas på ett bra svar jag med:D

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Magi-cat
0

hmmm…någon som testade stora strålkastare? Det finns sådana som används i shower o.dyl. med väldigt stor kapacitet. Ibland ger de också upphov till ufo-rapporter…

Inte för jag vill vara tråkig, bara det att det kan finnas flera möjligheter….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

maximiljana
0

För 10 år sedan såg vi detta du beskriver.En bekant flera mil bort ringde och bad oss titta ,fenomenet sågs i småland,vi har inte heller någon förklaring.

Eija
0

Hmmmm….var det inte någon som sa att ufon var på väg, på en av trådarna här….den personen kanske får rätt nu…..håller med om att det inte är norrsken….dessa är mer som slöjor och ljussken som liksom kastas i vågor…..

Zedd75
0

JAPP Unfon är på väg så set för guskul till att ha Kakor och Gevalia kaffe hema Skrattande 

MVH Zedd75

Happyspirit
0

Förra sommaren så var jag och en vän på fornborgen här nära mig. Det fanns åskmoln på himlen. Vi såg ca 20st ljusbollar som cirklade runt. Först trodde jag det var fåglar men de var för stora sen trodde jag det var segelplan som reflekterades av solen men så gick de uppåt och uppåt i cirkelrörelser och försvann uppåt. Då förstod vi att det varken var fåglar eller segelplan. Vi undrar fortfarande vad vi såg. Åskbollar????

Men det låter lite som Britt Maries beskrivning. Ljusa ljusbollar var det som cirklade runt och försvann uppåt.

Chimney
0

stora spotlights?

Happyspirit
0

Ne det här var på eftermiddagen och här finns inga spotlights…Är det någon som vet nåt om Åskbollar?? Jag tänkte på att det var faktiskt åskmoln på himlen och de cirkulerade under dem och sen försvann de uppåt.

klarabella
0

Är inte norrsken något som enbart existerar i norrland?
Om jag inte minns fel så har Mariestad en ufoförening man kan rapporera händelser man ser, då kan du också få reda på och fler uppmärksamman fenomenet.
Det brukar vara ganska intressant, ibland kan ju militärer och dylikt skicka upp grejer som väderballonger och dylikt men ibland så har mycket synts som inte går att förklara. Runt Falköping och övriga Sklaraborg är det mycket som brukar synas ibland.

Britt-Marie
0

Jag har sett Norrsken här där jag bor och det är ju i norra Västmalnd, det var en kväll då jag gick ut på trappan här och då var det som slöjor på himmlen i olka färger. Min sambo och mina då ganska små pojkar såg det också. Skall fråga dem om de kommer ihåg den här händelsen.

Norrsken var det inte du såg alla fall, för det är slöjor som rör sig över himlen.

Chimney
0

#7 jag har faktiskt sett och tom fotograferat norrsken här nere i skåne :)

tyvärr med vanlig kamera så jag kan inte bifoga bilden här.

moonflower
0

Nej norrsken tror jag ej på..i detta fallet.

Varför inte ett UFO? Varför skulle vi vara ensamma i universum?

En del säger: bevisa att det finns UFO.

Jag tycker man skall säga istället: bevisa att de inte finns.

För några år sedan såg jag och några vänner, ett föremål som vi först trodde var ett flygplan (det var bara det att den inte hade några vingar…). Och vi blev ännu med undrande  när den gjorde en tvärvändning och flög åt motsatt håll.  Sedan var den bara borta. Har fortfarande inte fått någon förklaring på vad det var…kanske man ska sätta på kaffet och få oväntat besök… hujeda mig,  hoppas bara att dom är trevliga!