Andlig orgasm?
Hej
Jag såg en lapp att en person skulle ha en kväll med andlig orgasm.
Vad menas med detta? Jag förstår att det är andlig tillfredsställelse, men vad gör man på en sådan kväll?
Ps. Visste inte i vilken grupp jag skulle lägga min fråga, så du får flytta den rätt om du vill Elisabeth =)
Tja, mat-orgasm vet jag vad det är, t.ex när man äter en helt underbar chokladmousse… 

#1 Haha.. Ja men tvivlar på att det är vad de ska göra.. =) Det är på ett ställe som brukar ha seanser och sånt.
Wow,spännande….vad kan det betyda…
tillfredsställelse med en ande kanske..
kan väl inte tro det handlar om sexuell tillfredsställelse…madre mia..

ja, hade jag sett den lappen, så hade nog jag valt att springa i motsatt riktning, långt därifrån, långt därifrån….eller?
#4 Det jäkliga är ju att man är nyfiken
,men handlar det om snusk så springer jag åt samma håll som dig..

#5, tack då har jag någon att hålla i handen, då kanske vi springer dubbelt så fort tillsammans.
Men visst är jag nyfiken, i alla fall för att avslöja dom, om dom skulle visa sig vara oseriösa.

Jag tror inte att de menar något sexuellt alls, och de är inte oseriösa. Undrade bara om någon visste vad det kunde vara..

jaa, det skall bli intressant att höra om det är någon annan här som har kunskap om ovanstående. Du elisabeth, har du hört talas om andlig orgasm?

Hm Thomas Di Leva brukar ha "Kosmiska orgasmer" på sina uppträdanden… har alltid undrat vad det är…? // Wynja
Det betyder kanske att man kommer i ett känslomässigt tillstånd där man är ett med universum…

Ska du dit? Har ingen aning om betydelsen, tror dock inte att den har med det sexuella att göra, eller?
Hur som helst så kan du väl berätta om det när/om du varit där… NYFIKEN!!
Kram
Det fins sk andlig or…. Om man uppnår låt säga en viss nivå i vanliga fall. När man är ett med anden dvs man älskar så mycket att känslan är nära extas, då kan man nå Nirvana.

aha, så det ÄR ett erotiskt näste i alla fall, då!
der har nog ingenting att göra med erotik. Den är ren, där man blottar sitt hjärta till den man älskar. Det kan vara ett ögönblick, ngn man bara möter efter inre sökande. Jag skulle vilja kalla det extas.
Kanske nåt man sett från väckelsemöten, där en del medlemmar faller ihop eller står och pratar i tungor, som det heter. Jag tror också att det handlar om någon form av extas, när ögonen är riktad mot oändlighet! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag har hört att vissa faktiskt har….hmmm andlig förlustelse med en ande……har jag ju hört ju…….
/H
Har sett den typen med. kan då säga alla skuvarna sitter inte på rätt plats då.
#16 Hur gick det till då? Låter ju lite krångligt.. Går inte att säga att det är "köttets lusta" precis - men andlig lusta kanske ligger i närheten..? Har ni aldrig upplevt "lust" när ni drömmer då? Alltså erotiska drömmar? Tänk om just det är en ande som är på besök!? 
#18 He he he….ja,så har jag oxå tänkt nu sen jag blev medlem på ÖN…ljuva drömmar är det i allafall..
Precis, här överträffar dikten verkligheten skulle man kunna säga. Hi, hi! Men sen skäms man lite: Nää, men inte ska väl jaaag?! 
#20 Skäms icke ett smack..
Det värsta är ju att hitta en like i verkliga livet..och det lär bli svårt.
För dig kan det väl inte vara så svårt. Du är ju en oslipad diamant! Kram till min goa assistent! 
#22 Problemet är att jag aldrig går ut…och nätet,det vet jag inte hur jag känner det för. Strunt samma…får nöja mig med den andliga herren så länge…
Kram

#23 håller med dig tjejen, jag håller mig nog till drömmarna ett tag till jag med (dom e ju inte direkt otrevliga…
)
till Kamilla vill jag säga hon skapade väldigt bra tråd. tror om man är tillräckligt andligt mogen kan man urskilja vad som menas med andlig org-…. Man behöver nog inte gå ut heller för att hitta". Har jobbat med folk under lång tid, vet det är mycket lättare erhålla dem vibbarna av lycka, i en tryck miljö. Men det hela kommer endå inifrån. Man kan säkert skapa den lyckan via nätet med. Det gäller att titta inåt, inte i spegeln. Göra ngt man aldrig gjort, men som man alltid innerst inne tänkt. Det är lätt skapa en sämre bild av sig själv en vad som är äkta o ren , som kommer från anden. Eller om man vill från själen men det är en viss skillnad. Ekstas kommer från djupet, det ligger dock alldeles intill. Gäller bara öppna det.
Ha en trevlig dag alla, jag är inte bättre en ngn annan. Min lycka kanske är stor. utan alkohol eler liknande. den bara fins.

Sex i andevärlden? Jösses… det är mycket skönare i verkligheten, in the flesh! Hålla på och pellejönsa med andesex kan nog dom som inget kan få i verkligheten syssla med :D
Själv tycker jag det är coolare att få en eargasm! Lite sköna vax med jazz, folkmusik eller ngn skön sydsyrisk världsmusikslinga kan få mig dit. För att inte tala om ngt klassiskt.
Mmmmmmm….musik.

Jag har en väninna som ofta drömmer "klar drömmar" dvs Lucida drömmar. Hon kan välja att uppleva en orgasm och menar på att denna kommer omedelbart och är enorm*ler* Den kan inte mäta sig med "jordiska" mått liksom. Att uppleva klardrömmar är ju ngn form av trance och jag själv har "flygit" en hel del i mina klardrömmar så jag förstår att det kan vara fullt möjligt. Coolt! :-D
Däremot hade jag aldrig velat gå ngn kurs för att uppleva det med andra, nä tack…ensam i mitt sovrum i så fall*fniss*
Jag tycker att det är lite tokigt att använda termen för en rent fysisk företeelse, som dessutom är väldigt laddad för de flesta, för något andligt. Det är ju lätt hänt att människor associerar med den ursprungliga betydelsen av ordet och missförstår vad det handlar om. Det klart att det förmodligen är meningen att ordvalet ska väcka uppståndelse men jag gillar inte riktigt att allt på något sätt ska kopplas till sex…det är så överallt…har ni lyssnat på P3…det är ganska sällan jag vill att mina barn ska höra vad som sägs där.
Jag tycker gott att man kan hitta på ett eget ord för att beskriva en händelse.
Kramar från (moralkakan) dilba

Jag är övertygad om att det var en andlig orgasm jag upplevde i helgen. Känslan kan åtminstone beskrivas så ;)
Jag tror det går att får också.
Ibland när jag går i skogen kan jag uppleva det jag skulle kunna kalla för "andlig orgasm": man känner sig ett med hela naturen och universum på nåt sätt. Man blir klartänkt och det känns som kroppen får en rejäl utrensning, den blir lätt och man tillhör och närvarar i allt. Det varar endast några sekunder, men efteråt känner jag mig som en ny människa. Med ett leende på läpparna strosar jag vidare.. 
JA det är ju toppen att känna så! Vad jag menar är att man kanske kunde komma på ett bättre ord för det…tex ordet extas eller klimax är mycket bättre…det används också ibland för att beskriva orgasm…men ordet orgasm betyder ju egentligen muskelkontraktioner i samband med sexuella "övningar" på ett ungefär. Men det vore "snyggare" om man kunde få ett helt eget ord för det tillstånd som ni menar…det kanske tom finns…

För att fortsätta återge det min väninna berättar om de "andliga orgasmerna" så tror jag hon kallar dem så, pga att de sker genom "klardrömmar" vilket för många anses vara "andliga" i sig:-) Dessutom menar hon på att orgasmen även är fysisk. När hon vaknar kan hon känna rent kroppsligt att hon har haft en. Men att den är mycket större sinnligt än vad hon upplever med en man*ler*
(Behöver jag tillägga att hennes karl inte fått veta ngt*fniss*)
Fast jag håller med Dilba, ett annat uttryck hade varit mer spännande*ler*
Nej låt inet hennes gubbe veta det!!! Då har hon snart ingen …

Okej.. Innan vi går allt för mycket över styr här =) Jag lovar att försöka ta reda på vad det är idag.. :)
#18 Ingen aning om hur det går till, jag har inte upplevt det själv jag har som sagt bara hört…….kanske skröna bara vad vet jag.
Men jag vet däremot att det händer så mycket som inte har någon logisk förklaring så varför inte!!
En orgasm utan andlig närvaro. Det är ingen alls. man kan vakna till ett enormt lust. När man sedan är klarvaken är det inte längre riktigt samma. det betyder ju andlig orgasm utan att det liksom går på ngt vis.

Om ni har möjlighet så kommer en Anders att hålla föredrag om Andlig orgasm på Amuletten i Sundsvall.

#38 Vet du vad han heter i efternamn?, när är föredraget och vart?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#39 Anders Östman, 6/11 kl. 18.30.

Ja det var den jag menade!!!!! Känner du honom Opal?

Jag har ingen aning om vad den personen tänkte på, men för mig är det att öppna upp den så kallade draken och nå till den ultimata kundalin.
kundalin?

Att nå kunskapens källa då:)

#41 nej, jag var bara in på hemsidan och såg det.

vad spännande nu när jag var i sundsvall så då skulle det just vara ett föredrag om det fast jag missa det det var i går då….. fnissar, ( kanske var tur det) ja jag gjorde ju bort mej *ler* då jag stod ine på den affären så en som var just där och jag tänkte mej inte för utan jag ville veta vad det var förnågot då jag inte hört talats om det så jag hojtade ut till henne vad andlig orgasm var (desutom så var hon väldigt fin åxå log och skratta och sådär !!! typiskt vilket bra intryck man måste ha gjor *skrattar* )
tur i allafall att hon var insatt och förstod gud vad jag skäms …

#35 Kamilla B. fick du svaret på vad en andlig orgasm var för något? väntar fortfarande, i spänning på svaret.
Jag med…*S

Hej! Förlåt, jag har helt glömt bort att gå in här. Nej, jag har inte fått något riktigt svar. Inte mer än att det inte hade med något sexuellt att göra och det var någon typ av vägledning.
Om ni fortfarande undrar och är nyfiken gå in på Atomensöga www.atomensoga.se och fråga Anders så får ni nog svar.

Andlig orgasm - kan det inte vara när energierna fullkomligt flödar och man på något sätt uppfylls av dem så att man uppnår välbehag och tillfredsställelse? Ett slags nirvana eller vad man nu ska kalla det.
Det kan säkert hända när man är väldigt lycklig, när man känner att man åstadkommit något, vid andliga upplevelser eller när man känner sig väldigt nära en annan person.
Säkert kan man också kombinera andlig orgasm med fysisk orgasm. Jag menar, om man har sex med någon som man står väldigt nära spirituellt också så får man både en kroppslig och en andlig tillfredsställe - i alla fall känns det så för mig ibland - till skillnad från när man är tillsammans med någon som inte tillför ens själ ett enda jota. :-)
Men jag vet inte - jag bara gissar hej vilt nu. :-)
Personligen tycker jag det är fel att blanda Andlig med ordet orgasm! för mej är det att spela på sexrelaterade starka ord- men jag kanske är gammalmodig
orgasm hör könsdriften till på jorden - extas är ett bättre ord tillsammans med andlig, tycker jag!
men men.
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"