Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2064 ggr
soulwings
0

Kärlekslöst medium!!!!!!!!!!!

Efter en dags träning av intuionen,med,psykometri etcBlir jag uppringd av mediumet,som ville säga att jag mådde psykist dåligt,och att den personliga utvecklingen inte gagnade mig,och hon inte för mitt eget bästa tyckte jag skulle vara med nästa dag,Pengarna ,ville hon ha för en dags närvaro.Så nu skall jag betala 1400,för att bli kränkt,av hennes omdömeslöshet.Vad att göra?Finns det inget etiskt råd,man kan

vända sig till för medium?Eller är det okej,att säga så?

Elisabeth-J
0

Men oj, jag blir verkligen ledsen för det du berättar här nu. Nej så tycker jag då inte att man behandlar andra. Jag råder dig att inte betala dom pengarna efter hennes beteende mot dig.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Erika-A
0

Vad tråkigt att du har blivit behandlad på det sättet. Det låter verkligen inte seriöst i mina ögon. Jag tycker inte du ska behöva betala pengar till henne. Kränkt är det sista man ska bli och att dessutom bli krävd på pengar låter inte rätt tycker jag. Om hon inte tyckte du var i balans att gå denna utbildning borde hon talat om det för dig direkt. Kram Erika

Jane-Lyzell
0

Konsumentverket - tror jag kan funka - men det räcker nog med att du inte betalar - verkar ju inte så seriöst att be dig betala en dags avgift - med tanke på då att du skulle vara psykist dålig - sådant tar man inte betalt för!

Sen att hon ringer upp dig och säger något sådant per telefon. förefaller mig otroligt oproffitionellt - vilket talar för hennes egen dåliga personliga o andliga utveckling i hanteringe i detta!

Mycket beklagligt!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zedd75
0

Jag blir en en gång så förbanad när jag hör sånt.Skrikandes 

Sådan personer som hon vet inte var ett medium är

Medium jobbar med med mäniskor på mycket känsligt plan, Sådan som vil lurs ååå Blr så förband

Nej betla inte pengrna.

MVH Zedd75

MOTHERS_LOVE
0

neej,det tycker inte jag heller.Betala INTE.

Lenha
0

Fy vad förbannad jag blir! Hon har ingen rätt att behandla någon på det sättet. Tycker absolut inte att du ska betala henne.

Lycka till kramar!

[Hellas]
0

Det är ju verkligen otroligt respektlöst, självklart ska du inte betala.

Opal
0

Nu blir jag mycket arg. Sånt där ska inte få förekomma alls. Du ska absolut inte betala några pengar till detta medium. Stå på dig nu. Sänder kramar till dig.

Lazzeman82
0

Kanske du kan lägga ut vem hon är så att ingen mer blir lurad!

chik
0

Oskyldigsällar mig till övriga. Betala inte!!Och som Albin skriver..Kan vi få namnet så ingen annan går till hennes sitningar, här på ÖN.

Lena.P är jag i verkliga livet.

EwaKristina
0

Tänk att man blir ju alldeles yr i huvudet av frustration i hur man som medium kan kränka en elev/medmänniska på detta sättet.Nej,jag säger precis som alla andra:BETALA INTE!!!Kram

Ina123
0

Nej, håller också med de övriga, du ska verkligen inte betala när du blivit behandlad så. Kram

tommytoe
0

Usch, så upprörande säger jag bara!

Eija
0

Detta är skrämmande…undras hur många som har blivit behandlade så här, va bra att du berättade, och jag tycker som de föregående här, att du skall absolut inte betala för något sådant, och du Albin_o har så rätt, häng ut henne, så inga mer åker på hennes lurendrejerier, för det är vad jag kallar det för.

annemarili
0

Med risk för att bli påhoppad så har jag en annan syn på detta.

För det första så hänger man inte ut någon med namn på hörsägen och där personen ifråga inte kan ge sin syn på händelsen.

När jag läser inlägget så tycker jag att mediumet gjorde helt fel som ringde efter kursen. Hon/han skulle ha talat med dig under dagen och berättat hur hon upplevde dig. Hennes/hans ordval verkar ju inte vara det bästa.

Men ibland är man inte redo för att gå en kurs, det kan vara att man inte är i balans. Då tycker jag att det är mediumets skyldighet att också upplysa om det. Hon/han har ett stort ansvar och ser man att en person inte just då ska gå kursen så ska dom upplysa om det. Det är seriöst för mig.

Det finns alltid två sidor av en händelse.

Så som jag skrivit så är ordvalet och tillfället absolut inte det bästa men att påstå att hon/han är oseriös håller jag inte med om. Hur många ggr händer det inte att personer som inte är i balans/är mogna/har annat att ta itu med först tillåts gå kurser för dyra pengar och efter kursen till och med må sämre.

Så ni som reagerar negativt på mitt inlägg, läs det gärna en gång till. I ett forum måste det ges rum för olika åsikter utan att bli påhoppad.

Ha det gott och var rädda om er
Kram
Anne Mari

Happyspirit
0

#15. Jag måste säga att jag håller med dig. Tänkte precis likadant här. Man ska nog inte döma innan man har båda sidor av en händelse.

Jimmy-Ottossn
0

15#, Jag har faktist själv vid ett flertal tillfällen fått prata med deltagare som inte varit mogna att börja utveckla sin medialitet, vilket faktist ligger i mitt ansvar att upplysa som sagt! men man får hantera det på ett mer ödmjukt set!

för skulle jag låta folk gå mina kurser när dem inte är mogna så sköter jag inte mitt jobb för fem öre!, dem kommer ju för att få hjälp med sin utveckling och försöker jag då hjälpa dem med något dem inte är mogna med så skadar det mer än vad det hjälper!!

Så annemarili jag håller helt och fullt med dig! men man får som sagt sköta det på ett snyggt set!! och visa respekt och ödmjukhet!

[kvasthilda1972]
0

Om  ni kommit överrens om summan och du ändå anlitade hennes tjänster ska du betala, men om hon efteråt ska ha så mycket låter det som hon lurar dig, man ska veta vad det kommer att kosta innan man köper en tjänst, ungefär som en offert så om tjänsten blir för dyr så ska man kunna tacka nej…

mariaef
0

Jag tycker att det är oseriöst att ringa för att tala om att det inte funkar. Det tar man ansikte mot ansikte. Kanske var hon konflikträdd och tyckte det var lättare per telefon, men i så fall är hon nog inte mogen att hålla i kurser av detta slag, anser jag. Oseriöst och lite sniket är det också att vilja ta betalt för en dag, när hon samtidigt säger att det inte funkar för dig att gå denna kurs och därför avbryter den. Jag anser att du inte har fått valuta för pengarna och tycker du ska säga detta till henne. Är hon förnuftig att resonera med, låter hon dig slippa. Hon är väl rädd om sitt anseende, om inte annat.

Happyspirit
0

Iris Hall brukar göra så här att hon på den första kurshelgens sista dag går igenom alla. Då talar hon om utifall hon tycker att det är någon ide att man fortsätter eller om man ska satsa på någonting annat i stället. Har varit med om när hon sagt ifrån, till deltagare men hon gör det på ett mycket kärleksfullt och ödmjukt sätt.

mariaef
0

#20 Ja, det är väl det skonsammaste sättet ändå. Professionellt och kärleksfullt på samma gång.

Eija
0

OK! kan hålla med om att inte hänga ut henne offentligt sådär direkt, men tänk om fler går på samma nit med henne…..och visst skall man höra båda sidorna, men jag litar på "soulwings" ord…och som några här antydde, så skulle väl hon kunna sett att inte personen var redo, och isåfall sagt som det var direkt till henne, och absolut inte begärt pengar på något som ändå inte gav något….för det håller jag fast vid, varför betala för något man inte får….hallo!…inte betalar jag för en stol som jag bara får provsitta…..

sven-g
0

Om man kan säga att man har rätt, och gör riktigt i allt, har man kommit längre än, någon som jag har hört talas om, eller känner. Om man klankar på en så måste man se helheten. Vi kan ta som ex. Du har anmält dig till en kurs, du kan ha ett liv som fodrar stor planering. Du har tagit ledigt från jobb, fixat barn passning, bestämt med någon som sköter dina djur, allt detta kan kosta pengar. Sen ställer dom in kursen som du anmält dig till pga för få deltagare. Om jag ledde kurser så fick jag väl lov att hålla kursen, så länge det var genomför bart. Om jag som kursledare, tog mitt ansvar mot mina med mäniskor.

Happyspirit
0

Hmm, mediumet borde i alla fall tänka på att kanske inte lämna personer som inte tycker att de blir schysst behandlade efter sig. Det kommer i alla fall att slå tillbaka. Vi brukar kalla det för självsanering.

Det är så här, att man kan göra 50 bra saker medans man gör en dålig. Det är ändå den dåliga som kommer att märkas mest när ryktet börjar gå. Så ser det ut.

NancyAlke
0

Jag tycker att det är självklart att ett medium säger ifrån när personen inte är mogen, helt klart! Men det ska göras på rätt sätt… och dessutom tycker jag inte att det är OK att ta betalt för den dagen… Vet att mediet har utgifter i vilket fall, men lite utrymme kanske det kan finnas för sånt här… 1400 verkar liksom vara en stor summa för en dag om man dessutom inte tar med sig kursmaterial eller något. Om det däremot upprepar sig, alltså att samma person påbörjar kurs och måste avbryta… då kan det kanske bli annat…

sven-g
0

Jag menade i min kommentar #23 att i den här sysselsättningen, är det inte i praktiken som kärleken till sina med mäniskor, är den drivande fjädern. Nu menar jag inte alla, men tyvärr allt för många.

Ludvig1
0

Om du inte har varit där ska du ju inte betala. Dåligt gjort av henne tycker jag.

Anna-H-K
0

Jag hoppas att det "Kärlekslösa mediumet" också får komma till tals!Man måste få båda sidor av en sån här händelse!Det är min personliga åsikt iaf!Hoppas att ni kan lösa detta tillsammans!Lycka till!

Spiriteye
0

Hej!

Måste verkligen säga att detta låter väldigt tråkigt och oprefisionellt. Men som nr #28 skriver så måste vi ju få höra bägge sidorna av myntet. Jag personligen tycker att det vore väldigt intressant att få höra detta "mediums" åsikter, tankar och funderingar kring hennes handlande i denna konflikt. Sedan så vill jag säga till dig Soulwings att om jag vore du skulle jag INTE betala utan att tala i stället om för mediumet vf du inte tänker betala. Och om detta skulle sedan gå vidare så kan du kontakta konsumentvägledningen för råd hur du skall hantera detta fall.

Hoppas verkligen att ni finner en lösning och en väg att gå på.

Med ljus och värme

SpiritEye

Elisabeth-J
0

Jag håller med er om det, fick den tanken jag också, att man ska inte döma innan man har hört båda sidor. Direkt när jag hade skrivit mitt första inlägg så ringde jag till en vän och sa att jag kanske skrev nåt galet nu för man vet ju inte egentligen hur det var menat. Däremot så tycker jag ju inte att hon skulle ha sagt så på telefon, utan gjort det efter kursdagens slut, men det kan ju finnas annan anledning till det också. Sen om hon har sagt dom orden som skrivs här så anser jag att det också var fel att uttrycka sig så, om det blev sagt med om orden.

Elisabeth 

Jane-Lyzell
0

Ursäkta mig lite här - Ja vist bådas åsikter i detta är guld värt!

Men som en lärare i mediumskap eller personlig utveckling - som nu stöter på någon person som de anser vara psykiskt dålig - kan man inte avfärda per telefon och sen blunda och hoppas att den personen blir bättre!

I sin egen utbildning bör läraren ha etik o moral med sig - och i detta läge , antingen prata med personen direkt och förklara noga varför och ge alternativ väg(vilket hon kanske gjorde per tele?, de vet vi inte) låter lite kort tid att avgöra - en dag om en person är psykiskt dålig - blir ju inte bättre av ett telefonsamtal som hon fick! Defenetivt ska inga pengar tas av henne som deltagare i detta fallet! finns inget försvar för det! då läraren avbryter hennes kurs- oavsett orsak!

Tyck gärna ,men just nu har ni nog fått Soulwing att tro att ni tycker att denna lärare kanske agerade rätt - i alla fall uppfattar jag eran kovändning så! detta gällde henne personligen och ju inte generellt eller?

Frågan blir ju då är Soulwing Psykiskt dålig? skulle hon gå ut med det på ett öppet forum om hon ansåg sig vara det? Nej , jag tro inte det - utan det kändes mer som hon var shockad över denna lärares agerande - rätta mig om jag har fel!

Det finns tyvärr allt för mycket skräp därute för att inte sådant här kan hända! - men vist, vi vet inte varför den läraren agerade som hon gjorde - men det försvarar inte på det sätt det gjordes!

Vänligen Jane

Zedd75
0

Jag holler med er alla som tycker det alttid fins två sidor. Man ska inte döma någon förhastigt.

Jah holler även med #31 där att hon som medju har varit mycket oprofionel i min menig och behandlat sitrationen mycket dåligt.

Ja skulle med vill hör henns syn på saken och vad som gick fel ?

Men att det tyvär fins många oseriösa där utte det tro jag all akn holla med om. Sådana som tror det är ett sätt att käna lätta pengar.

MVH zedd75

annemarili
0

Det finns alltid två sidor av en händelse. Det man även måste ta i beaktande är att man upplever en händelse olika. Jag tycker att det är mycket tråkigt att Soulwings fick uppleva detta. Men det är lätt när man får uppleva något man inte räknat med att inte ta till sig informationen, man har sina känslor som är subjektiva som speglar det man upplever. Man kan feltolka osv. Personkemin kanske inte stämmer. För detta med personkemi är också viktigt.

Att mediumet tagit ställning tycker jag är seriöst. Sen vad som hänt, vad som sagts det vet vi inte.

Skickar en stor varm kram till dig soulwings med massor av ljus Anne Mari

TantAlma
0

Det lät inte kul… Ledsen

Letarinna
0

Min tankegång gick så här:

Har hon en firma registrerad på på sig?

Har hon det så kan man kontakta konsumnetvägledningen i kommunen. Har hon det inte så driver hon ju olaglig verksamhet och kan inte kräva nån på nånting om det inte står skrivet i papper så att hon kan driva en personlig process eller vad det heter Står hon med på mediumlistan så borde hon "kollas" på nåt sätt tycker jag : (

sven-g
0

Det beror på hur det hela gick till, det finns tillfällen när man kan göra så utan att behöva skämmas. Om ni tänker till lite grann.

Elisabeth-J
0

Jag tycker inte att hon har agerat rätt när jag läser soulwings berättelse, det är inte ok att göra så mot någon. Däremot skulle jag vilja höra bådas åsikter om händelsen. Men som jag skrev tidigare, har det gått till på det sättet och med dom orden så är det fruktansvärt, jag hoppas att det mediumet lär sig av det här och inte behandlar fler på det här sättet. Jag står fast vid att soulwings inte ska betala något för en kurs hon inte fick genomföra.

Elisabeth 

sven-g
0

Man måste läsa hela receptet för att ha någon aning hur bullarna smakat. Det beror på hur vinklat.  Men det skulle ha gorts på plats vid tillfälle.

Anna-H-K
0

"Det sägs att en person som beter sig som en fiende mot en är ens bästa lärare.Genom att vara beroende av lärare kan man inse vikten av att vara tålmodig,men man får inte något tillfälle att verkligen utöva tålamod.Men den verkliga övningen i att tillämpa tålamod får man när man möter en fiende"

Sänder oxå en kram till dig soulwings med förhoppning om att allt ordnar sig!

Zedd75
0

Vilka sana och koka ord Anna - H - K

MVH Zedd75

Anna-H-K
0

Tack å bock vännenKyss

soulwings
0

Ledsen över att bli bemött på ett respektlöst sätt,Det är allt jag har att säga,pengarna har jag redan betalt i förväg,men det fattas 400,som jag inte tänker betala,Hör till saken att jag har gått och genonfört en liknande kurs,för ett annat medium.Så vi bedöms olika,och mina ögon är inte detta sätt okej,oavsett mediumskap eller ej.Men livet går vidare,och här skiner solen!Liv

Chatrine
0

Själv var jag på kurs i helgen hos den mest underbara och härliga mänska ni kan tänka er! jag har skrattat och haft så kul, jag har lärt mig sååå mycket om mig själ och min kapacitet.

Tack Ewa för en underbar helg! Du är en stöttepelare till mitt blivande liv som medium. Synd att inte alla får ha det så bra som jag!

Jane-Lyzell
0

#42 Styrke kramar till dig -Skrattande

Vänligen Jane

CarolineO
0

det var det fräckaste!! Så kan man ju inte göra!!Jag hade inte betalat om jag varit du…Stackare!