Pendel
Jag har funderingar kring detta med pendel.
Ni som använder en pendel hur har ni gått tillväga för att lära er den?
Går man en kurs, läser man hur man gör?
På vilket sätt använder ni den…är den bara till hjälp för enkla Ja och Nej frågor?
Som sagt…funderingar funderingar :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Hej!! Man kan gå en kurs eller så kan man läsa böcker om det.. Jag har själv en som heter: Stora boken om pendeln av Cassandra Eason

Undrar måste det va en riktik eller kan jag använda vad som helst När man ska lära sig pendla
Vi har ju pendlat med ring över mage och handled…ni vet för att avgöra barns kön…så just vad gäller det funkar de tju utan riktig pendel.

#2 Man kan använda vad som helst. Du kan knyta en sten i ett band, en träbit, en ring eller något annat som du själv känner att du vill använda.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tack för det Då kan jag prova med en liten klocka jag har med lång halskedja

#5 Spännande =) Lycka till!
Elisabeth

Pendeln är ju ett verktyg för att mäta energierna. Man kan använda den i flera olika syfte både då man renar chakran, renar hus eller ställa frågor. Man kan också mäta och se var det finns mycket energi på olika platser både inne och ute..Samt mycket mer..
/// Mj:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag använder ibland pendel när jag ger healing.Ser vad ev blockeringar kan finnas. Då fungera det bra.Har en mkt fin pendel i rosenkvarts.Men när det gäller använda pendel till att ställa frågor är det helt omöjligt,vad gör jag för fel?! Försöker alltid "stänga av" så att jag inte ska kunna påverka "svaren".Men ändå tycks jag på någotvis påverka pendel (svaren) Undrar hur jag ska göra!!
Men det är väl som att försöka spå sig själv.Det bara inte går!! När jag pendeln vi healing,så använder jag inte den på mig själv.JAg undrar även om man ska ha' olika pendlar,för olika ändamål?! Ex att jag enbart anväder min rosenkvarts bara vid healing.
Kram//molly
Tänkte fråga när det ändå tas upp om pendlar. Jag har ett halsband med en rosenkvartssten på. Kan jag använda den som pendel och hur uppfattar ni "Ja" och "Nej" som, alltså i pendelrörelse (Ja/nej om den snurrar eller pendlar)?

#5 Jag har provat flera gånger idag Det ända som händer är att kedjan kryper ihop som om det gick en mask nerifrån och upp från klockan till mitt finger Alltså ändast ena sidan av kedjan Den andre sidan som går från fingret och ner till klockan är helt stilla Har försökt att ställa både ja och nej fråger men bara kedjan som händer nåt Klockan rör sig inte ur fläcken Jag undrar varför kedjan gjorde som den gjorde

#9 Du kan använda den som pendel om du vill. Du kan börja med att be pendeln att visa ett ja och ett nej.
Elisabeth
Då jag använt pendel, har jag helt enkelt ställt ja och nej frågor. Som pendel har jag använt vad som funnits till hands, men jag föredrar ett tunt snöre typ sytråd och som pendelkropp något tyngre föremål - ring eller mutter.
Sedan har jag frågat pendeln hur ett ja ser ut och sedan hur ett nej ser ut (Gunga/ rotera) och för säkerhets skull frågat samma igen.
Ibland fungerar det och ibland inte, har kanske med dagsformen att göra eller så är det inte meningen att jag ska få svar just då….
Önskar er allt gott!
När ni pendlar, hur långt från kroppen håller ni pendeln då? Jag tänkte om det blir någon sorts energikonflikt på något vis om den är för nära kroppen. Jag undrar också vad ni har under pendeln så att säga, håller ni den i luften bara… eller ovan ett bord eller vad?

Till alla er som använder en pendel. Till hur stor del kan man lita på pendeln?? Hur ofta brukar den ge de rätta svaren till er??

#14 Personligen så har jag aldrig litat på pendel, jag har experimenterat med pendel väldigt mycket och har märkt att jag kan styra pendeln med tankens kraft, även när någon annan ska pendla för mig, så jag litar inte på pendeln :) Men det är ju mina personliga erfarenheter så det behöver ju inte vara så för andra.
Elisabeth

Jag håller med #15. När jag har använt pendel har jag ställt ja eller nej frågor och varje gång så blir svaret det som jag vill eller tänker att det ska bli… så för min del så känns den inte så pålitlig.

Hur pendlar man?

håller med molly har en rosenkvarts men går inte alsl o lita på den har ej testat annat då ja precis köpt den o kan inte mycket
kram