Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertvtidningarradio
Läst 1447 ggr
EwaKristina
0

"Spådam" dömd för ocker

Upprörande!!!! Man finner inte ord!!

Men anmäld och dömd!!Tack o Lov! Tidningen metro skriver om detta!

http://www.metro.se/se/article/2008/04/03/08/2538-42/index.xml

chik
0

OskyldigJa det är det som jag tycker är så tråkit..Det poppar upp massa mäniskor som förstör för dom som är MEDIALA..Det är vad jag tycker.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Elisabeth-J
0

Det är så enormt olyckligt och tragiskt det dom sysslar med men jag är glad att det kommer fram mer och mer nu om dessa betalnummer bl.a, rättssystemet kommer antagligen och förhoppningsvis att ha mer koll på denna verksamhet som lurar människor på tusentals kronor och gör dom ruinerade istället för att hjälpa. Jag är så ledsen och upprörd över hur dom behandlar sina medmänniskor!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

EwaKristina
0

Så tragiskt!!Stackars drabbade,men vilken tur att detta kom fram,så hon blev anmäld och dömd!

[Hellas]
0

Stackars de som drabbas av en sådan bedragare, man får hoppas att de inte ärrats för mycket.

Jag blir så vansinnigt förbaskad på sådant ocker och sådant bedrägeri. Att på det sättet tjäna pengar på andra människors olycka….tvi!!!
Det är inte undra på att branchen inte anses seriös.
En sådan här person drar säker ner anseendet för 20 andra seriösa medium (om det nu räcker).

Anna-H-K
0

Mycket tragiskt & olustigt att detta förekommer,man har ju sett en hel del på bla Insider oxå!Tur att dom drabbade får upprättelse!

Jimmy-Ottossn
0

Ja nu kanske folk förstår varför vi medium har vissa regler på hur man förmedlar och att man försöker hålla sig till bevisföring!

Eija
0

Det är ju otroligt hur dom kan lura av människor pengar på det här viset, har dom inget samvete alls, man blir ju skrämd…detta är att verkligen utnyttja en människa i kris….det är där ett riktigt medium skulle hellre sagt stopp och kanske hjälpa personen på ett annat sätt….för man förstår ju att det dyker upp människor som måste ha en annan hjälp istället….det var p g a lite sådant som jag slutade att spå i kort, vissa levde för vad korten sa dag för dag, och det blev osunt och jag ville inte alls spå mer…hit hör att jag tog aldrig betalt för det…men här ser man hur lätt det skulle ha varit att  lura dom på pengar och fortsatt att spå….nej då går det för långt…..tack o lov att sådana åker fast…

tommytoe
0

Usch, så upprörande! Ja, hörde det på radionyheterna igår.  Sånt här händer väl alla branscher, men desto olyckligare i en sån här bransch som av en del anses som humbug.

eggebanroth
0

Det är väl konstigt om inte myndigheterna tar upp "spåverksamheten" Vem som helst kan göra det. Behövs i

Jag tor att den här typen av bedrägeri drar ner hela den seriösa delen av sk siande. det ska ju på ngt sätt ge inte ruinera.  Bedrägeri föder annat bedrägeri det finns så många bevis på detta. Folk blir  kanske mer misstänksamma. Svårt för dem veta vad som är vad.  Då räcker det inte att vara seriös, o verkligen kunna hjälpa.

Anna-H-K
0

Många gånger då man arbetar som medium så möter man människor i sorg & andra livskriser!Människor som nyligen mistat sina nära & kära!Det är ju så oerhört viktigt att man hänvisar till den proffessionella sjukvården tex om man märker att det är sådan hjälp personen behöver!Vi har ju kvacksalverilagen i Sverige & den skulle många inom denna "växande bransch" bli informerade om!Jag har fått flera samtal & mail från människor som varit riktigt förtvivlade då dom vänt sig till sk medium som bla talat om "deras kommande död,sjukdomar" & liknande som gjort dem förtvivlade!Så visst är det ett ansvarsfullt arbete man har,VI ALLA som arbetar med andra människor!

eggebanroth
0

Livet går ut på att hjälpa andra. Samtidigt ska man må ,så bra som möjligt. Att utnyttja människor med uppsåt ,som dessutom befinner sig i kris. Det är ngt ,måste säga jag spyr…….Så äckligt.

laufrakan
0

Som man sår får man skörda…

Dravcena
0

Jag blir så förbaskad när jag läser det här och jag undrar verkligen hur en människa tänker som lurar av människor pengar genom att "hota" med sjukdom, död eller andevärldens straff. Jag undrar vad som rör sig i hennes huvud - varför hon tycker sig ha rätten att göra sådant mot sina medmänniskor.

Det är synd också för att det ger vatten på kvarn till de som tycker att hela den här branschen är ett enda humbug.

Zedd75
0

Det är tyvär sådan som dom som smuskaster ner yreket som både medjum och spådam i det fallet. tyvär så fins det många falska profeter som vill käna lätta pengar tror dom.

jag blir bar lessen och förbanad när jag hör sånt här

MVH Zedd75

leiane
0

Fast jag inte är medium så får jag försvara er för arbetskamrater vänner mfl,jag har övertygat en del, .nu när jag går  på  kurs hos Melissa. Jag tror att folk bara är rädda. Har tagit med en väninna så nu är hon Övertydad

Kram.

Jane-Lyzell
0

Hua

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[kvasthilda1972]
0

Jag råkade ut för en oseriös spådam när jag besökte alternativmässan i Göteborg för ca 4 år sedan, träffade en söt tant på ca 80 år och jag undrade var man kan få tag i en mentor i min mediala utvecklilng, hon ville hjälpa mig sa hon och gav mig genast adressen så jag kunde ha brevkontakt. Det gjorde jag och frågade i brevet vad jag kan göra för att utveckla mig mera medialt, fick svar att jag måste betala 500, skicka ett tomt kasettband + nytaget foto för att få hjälp… Jag tog reda på telefonnumret och ringde och sa att det hade hon inte nämnt när vi träffades så jag blev misstänksam… Sen tänkte jag att hon behöver ju ochså sitt levebröd så jag skickade in pengar iallafall, någon vecka senare skrev hon och ville att jag skulle betala henne för ett nytt kasettband eftersom det spritternya kasettband jag skickade inte passade hennes inspelare, skickade henne 100 kr och efter ytterligare veckor så får jag ett band som hon pratar om tvillingsjäl som jag ska träffa och en massa annat som jag varken tror på eller ville veta… Inget har slagit in efter dessa år förutom att jag blev blåst….Jag ville ju bara ha en mentor… och det sa jag klart och tydligt flera gånger till henne och så får jag nåt annat trams!!!!

Zedd75
0

Ja har med en berättelse när det gäller en spå dam. en vän till mig bad mig följa med. Som god vän man är så gör man det. Hon tog 200 kr som var ett ganska hyvst pris. men det var när hon börja prat. som jag reger. Om dom mest konstigaste sakerna och så. Så med min vän spåde sig och jag stog vid sidan om så passa jag på och koppla upp mig. Då jag fick kontakt med spådamens mor som var lätt ireterad på hene. jag förklar för hen vem jag hade med mig. Hon typ hystade utt oss från henes lokal. Även det var i götteborg.

MVH Zedd75